Ga naar inhoud

Wat is een betere koop, een 3.0i of een 3.0si ?


Veloce

Aanbevolen berichten

(Als het niet zoveel uitmaak .....een Z4 3.0, zou het helemaal niet uitmaken een Porsche 993)

Ik bedoel dat ik niet op duizend euro kijk als ik moet kiezen tussen een gewoon mooie of een perfecte Z4 die helemaal naar mijn zin is. Eigenlijk is mijn 2.5 si al een perfecte auto maar op een of andere manier trek een 3.0 me aan. Misschien is het flauwekul om over te stappen maar dat zien we dan weer wel. Daarom is het leuk om ervaringen met anderen te delen.

Met een 3.0 heb ik wel eens gereden, maar ben wel erg benieuwd hoe een 3.0si rijdt.

Het gewicht van een motorblok maakt wel degelijk wat uit op het rijgedrag van een auto, maar ik begrijp dat dat bij een N52 of M54 niet zoveel uitmaakt kwa gewicht. Dus het verschil in rijgedrag zal te verwaarlozen zijn.

aangepast door Veloce
Link naar reactie

RDW gewichten tegen voor de 3.0i van 1265-1285 kg en voor de 3.0 si 1285-1325 kg.

Het Gewicht van de bestuurder kan significant (let op =moeiijk woord :lol: ) meer doorslag gevend zijn dan of een auto 20 of 30 kg zwaarder is :petje:.

De discussie is dus leuk bij raceauto's maar lijkt me voor de gemiddelde Z3/Z4 gebruiker niet relevant

aangepast door Ruud_19
Leer jij dat FQ nooit af Henk...denk dat je onderhand maar een paar maandjes op de strafbank moet gaan zitten
Link naar reactie

Technisch zal het niets uitmaken of je 100.000 of 200.00 op de teller hebt.

Zag laatst een internetfilmpje waar een Youngtimer met 200.000 km op de rollenbank ging.

Er was 10 % verlies met fabrieksopgave.

Als je nu het gesjoemel bij VW ziet met de gemanipuleerrde testen, zouden nieuwe autos mss ook al 10 % minder gepresteerd hebben en is er dus eigenlijk weinig of geen verlies door een hoge km stand?

  • Like 1
Link naar reactie

Ik bedoel dat ik niet op duizend euro kijk

Als je momenteel op MP kijkt is het verschil tussen de goedkoopste pre fl 3.0i en de goedkoopste facelift 3.0si ruim 6 duizend euro.

Dus op duizend euro kijken is er sowieso al niet bij.

Hoe je het ook went of keert, de portemonnaie is een hele sterke keuzefactor, of je dat nou wilt toegeven of niet.

Hmmm 6 duizend euro verschil... da's precies de prijs van een hele dikke supercharger :hypocritesmiley:

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.