Ga naar inhoud

Z3m velgen op 2.8 roadster


Eddepet

Aanbevolen berichten

Ik zou graag z3m velgen op mijn 2.8 roadster bj98 hebben.

Nu heb ik al veel gelezen op het forum maar weet nog steeds niet of het goed past.

Ik weet ook dat de m een smallere achteras heeft maar die wil ik niet vervangen.

Heb vandaag de fa Deni in amsterdam gebeld om eventueel de spatbordranden uit te rollen maar dat kan tot 5 a 6 mm vertelde men daar.

Is dat genoeg of moet je nog meer ingrepen verrichten?

4 voorwielen van een m wil ik ook niet.

Wie o wie heeft deze ingreep al gedaan en kan mij meer vertellen.

Mvr gr Ed van leeuwen

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hallo Robbert

Wat jij zegt heb ik hier ook gelezen,wil na de velgen ook een kw schroefset.

Maar hoe veel moeten de kasten uitgerold worden? Of moet er ook nog iets van de velgen afgedraaid worden?

Ik weet waar een wil is is een weg maar er zijn nog meer mooie velgen.

Link naar reactie

Misschien helpt het wat, ik heb er CSL onder zitten , 19 inch voor 8,5 J en Et 27 en achter 9,5 J en Et 37. Ik heb een facelift van 2000.

Ik zag ergens dat de Et waarde van een M velg 26 is en standaard voor een Z3 42 ?

En misschien schiet je hier wat mee op?

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/9334-m-wide-body/

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Cornelis,hoe het met et maten zit weet ik niet.

Er zal hier best iemand op het forum zijn die ook die wielen op zijn 2.8 heeft.

Graag zou ik bij diegene ff willen kijken hoe het eea zit,maar ieder geval bedankt voor het meedenken.

Gr ed

Link naar reactie

Ok,allen heel veel dank voor de antwoorden op mijn vragen.

De z gaat morgen eerst dienen als trouwauto bij mij en daarna weekje gran canaria.

In dat weekje ga ik eerst is nadenken of ik de z uberhaupt er nog bij zal houden.

Het spookt ook al een tijdje door me hoofd om een bijv. Chevy pickup te kopen en die als dagelijksvervoer te gaan gebruiken.

Dan gaan de z en toyo weg en heb ik ook weer ruimte in garage voor aan motoren te hobbyen.

Dus ja,ze zeggen wel is hoe ouder hoe gekker.

Bij mij is het vaak zo,het bezit van de zaak is het einde van het vermaak

Denk dat meer mensen zich hier in herkennen.

Wordt vervolgd.

Groeten ed

Link naar reactie

Kennelijk is het na de facelift geen probleem?

Is bij de facelift net zo lastig als bij de pre-facelift.

Er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden, in volgorde van lastigheid:

- wielkasten uitrollen

- 4 voorwielen van de :m: gebruiken

- achteras/-ophanging van een :m: onder je 'normale' Z sleutelen

Je zou Roger (forumnaam Scorpion) kunnen vragen hoe het bij hem is opgelost...

Link naar reactie

Ik kocht mijn Z3 3.0i bouwjaar 2001 in 2005 met M-velgen. Van het kunststof van de wielkasten was een deel verdwenen, het deel dat je ziet bij geopende motorkap. Bij elk bultje in het wegdek ging het krak. Ik heb eerst het randje van de wielkasten laten wegkloppen en dat hielp een beetje. Uitrollen gaf het risico van vouwen in het plaatwerk. Daarna heb ik de ET waarde laten veranderen door de velgen af te draaien, circa 5 mm er af. Dat was weer een stuk beter. Later is mijn Z3 geheel overgespoten en toen kon ik het risico wel nemen van vouwen bij het uitrollen van de wielkasten. Sindsdien een Z3 3.0i met M-velgen zonder problemen!

Link naar reactie
  • Administrator

^Bij mij zitten ze onder een 1.9 :hypocritesmiley:

Heb jij nog spacers er bij Roger? Las net op FB dat door het plaatsen van de widebody schermen je voldoende ruimte hebt met een 1.9 achteras icm z3m velgen.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.