Ga naar inhoud

benzinepomp en meter


pavisser

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb mijn z3 2.8 uit '99 nu een jaar of 8 en heb slechts zelden wat. Een keer een defecte waterpomp en een keer de abs-computer ontvangen en dat was het tot februari van dit jaar wel. Ik gebruik de z3 1 tot 2 keer per week voor woon-werk verkeer en in de weekenden gewoon lekker touren. Mijn respect voor BMW was ondertussen heel erg groot geworden, te groot denk ik achteraf.

In februari wou hij niet starten, wegenwacht erbij en die dacht benzinepomp. De auto is naar de dichtsbijzijnde dealer gebracht en die heeft de pomp vervangen.

Die nieuwe pomp doet het wel, dat is het probleem niet. Hij is nu alleen al 4 keer (is geen geintje) vervangen onder garantie. De benzinemeter doet het namelijk sedert dien niet meer. Na een tankbeurt zakt de meter langzaam verder in het rood alsof er niet getankt is. Iedere keer bleek de vlotter defect te zijn (er was een stukje uit, zei de garage) en wordt de hele unit vervangen.

De laatste keer is zelfs de tank iets anders geplaatst. De gedachte was dat de vlotter dan meer ruimte zou hebben: geen verschil. Ik heb de laatste keer een draadje van dit forum geprint en aan de monteur gemaild en nog gewezen op de mogelijkheid van de vacuumklep (mededeling: die wordt gelijk meevervangen). Dit was dus ook de oplossing niet.

Ik ben benieuwd of er nog tips zijn wat het zou kunnen zijn. Iemand enig idee?

Paul

Link naar reactie
  • Reacties 3
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Voor 99% zeker is je actieve koolstoffilter verstopt, en laat dat nou net de enige adempijp voor je bezinentank zijn....

Als gevolg hiervan trekt je tank lanzgaam maar gestaag vacuum. Laat de garage ook even de twee metalen banden controleren welke je tank ondersteunen. Tussen deze banden en tank horen schuimpads te zitten.

Door het vacuum breekt een keramisch weerstandsplaatje in je vlotter met als gevolg dat je benzinemeter niet meer werkt. Deze plaatjes zijn niet los te koop, maar dat duurt niet lang meer......

Link naar reactie

Dank Mirage, die mogelijkheid had ik nog niet gelezen. Dat is dus niet hetzelfde als die vacuumklep?

Nee, niet hetzelfde ! Het klepje en filter maken beiden deel uit van wat de Amerikanen zo mooi "EVAP - system" noemen.

Check even het topic over de keramische plaatjes paar topics onder deze, daar staan de ins&outs van deze beruchte en redelijk kostbare Z3 kwaal duidelijk uitgelegd. Het lijkt er vooralsnog op dat het wisselen van de vacuumklep alleen effect heeft als je koolfilter gedeeltelijk verstopt is en bij een falende klep (welke per abuis in de full open stand blijft hangen) je tank abrupt vacuum trekt. Bij een goed werkende klep kan ook een gedeeltelijk verstopt filter nog voldoende lucht doorlaten om een de tank aan de atmosferische druk gelijk te houden. Is je filter echter (bijna) helemaal verstopt dan kun je het vacuumklepje 100 keer vernieuwen, maar los je het probleem niet op.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.