Ga naar inhoud

navigatie nacht stand


peter930

Aanbevolen berichten

Mijn navigatiedisplay kent maar 1 stand namelijk dagstand.Z4 2010.

Hoe herken ik de nchtstand en hoe krijg ik het systeem naar nachtstand geschakeld.

Ik heb wat gelezen over sterrenhemel en een omschakeling in menu echter de optie niet gevonden

Bij mijn volvo schakelt eea automatisch om en ook bij mijn mio uit 2008 of nog ouder

mag je dan toch ook van een z4 2010 verwachten

wie kan mij de normale werking vertellen

Link naar reactie
  • Reacties 47
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zoals ik aangaf waar vind ik de optie niet, kan iemand mij door de menu structuur leiden?

Hé programmeren van de sneltoets is een kwestie van het commando selecteren en dan 1 van de 8 sneltoetsen indrukken.

Dit werkt perfect heb zo sluiten display onder knop 1 vast gezet

Link naar reactie

^ Ik heb het net nog even nagekeken, maar in mijn handleiding staat niets over automatisch wisselen, noch over het opnemen als sneltoets. Zou het kunnen dat dit in de versie van 2009 nog niet kon?

Als iemand uitlegt hoe het moet, kan ik proberen of het lukt. :)

Dat toevoegen als sneltoets is simpel,

Ga in het menu naar de instelling die je als sneltoets wilt en druk dan op de betreffende sneltoets en houd deze even vast ,klaar!

Dat kan je met van alles doen,zelfs het kiezen van een bestemming voor je navi.

Link naar reactie

Zoals ik aangaf waar vind ik de optie niet, kan iemand mij door de menu structuur leiden?

op bladzijde 126 van de handleiding (online versie)vind je

opties

instellingen

geoptimaliseerde routekaart instellingen

dag/nacht modus...

dus navigeer daarheen en kies een sneltoets.

Link naar reactie

@Sandere39; Ik heb niet zo een mooie recente ZZZZ anders zou ik je de inhoud van de module kunnen laten zien. Ik sta er nog steeds versteld van wat er allemaal geregeld wordt via de elektronica. Maar ook... van wat wel geregeld kan worden, maar waar geen gebruik van gemaakt wordt in de modules. Zo lees ik bijvoorbeeld dat er ZZZZ eigenaren zijn die hun cabrio kap via een bijgeplaatste accessoire via de afstandsbediening openen en sluiten, terwijl die optie via de in mijn auto aanwezige module geactiveerd kon worden. Goed nou verschillen de modules dus ook. Maar verwachtingen kunnen worden overtroffen. Dus een kijkje in de module is m.i. de moeite waard.

Als je hem hebt uitgelezen zou ik hem wel voor je willen bekijken; moet nog wel even serieus aandacht aan besteed worden (uitzoeken wat de regels die daar in staan betekenen/nou voor zijn)

Link naar reactie

Ah op die manier,hmm ik heb wel ista en andere programma,s mar met dat programmeren heb ik geen ervaring ,en eerlijk gezegd is dat iets waar ik mij niet echt mee bezig ga houden .

Ik ben veel te bang dat ik iets verkeerd doe joh.

Maar ik ben wel nieuwsgierig ,misschien een keer uitlezen is wel inetressant

Link naar reactie

Uitlezen kan geen kwaad. Als je iemand hebt die dat zou kunnen doen (zou ik voor je willen, maar de afstand is wat groot lijkt me). Als je dan de bestandjes van alle modules op een memory stick oid. beschikbaar hebt, dan kunnen die bekeken worden op (on)mogelijkheden. Het is best leuk om daar in te spitten hoor. En als je ze op je PC bekijkt is er op dat moment dus geen verbinding met je ZZZZ. Gaat dus niets mis tijdens 'onderzoek' met de bolide.

Ik heb zelf eerst alle modules uitgelezen en de originele bestanden weg gezet en ga daarna uitsluitend verder met kopieën, die ik een versienummer geef en ik documenteer de wijzigingen per versie. Zo kan je dus altijd terug naar de vorige versie of naar het origineel.

Link naar reactie

Nou dan ben je al goed op weg! Gebruik ook NCSEpert samen een OBD2kabel; en voor mijn auto (2004) is nog een interface kabel nodig. Maar die heb jij niet nodig met een ZZZZ uit 2010 naar ik begrijp.

Ik had in 1 koop de beide kabels (ODB2 / Interface) met NCS Expertenrtool ; INPA; TIS; Autodata 3.38 en EDIABAS tool 32. Wat ik met dat laatste kan doen is me nog niet geheel duidelijk. Met NCS modules uitlezen en met INPA fouten uitlezen.

Hier: http://my-obd2.com/new/index.php?route=information/information&information_id=9

staan verschillende how-to video's.

Gaat echt lukken!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.