Ga naar inhoud

Wat ga jij deze winter eigenlijk (met je Z) doen?


Horus

Aanbevolen berichten

Ik rij er ook gewoon mee (wel met winterbanden) , ik woon vrij dicht bij m'n werk en de Z staat voor de rest in de garage , soms zal ik de Clubman kunnen nemen .

Aan een winter & zomerauto doe ik niet meer , in de winter moest ik steeds de wagen ijsvrij / sneeuwvrij maken omdat de garage bezet is door de zomerwagen en in de zomer staat de winterwagen maanden stil op de oprit met de bijhorende spinnewebben ... :lol:

Link naar reactie

Met zomerbandjes mag je in de winter officieel niet rijden bij de oosterburen. Wij wonen nog geen 3 km van Dld. en aangezien wij daar de meeste toertochtjes maken durf ik het risico niet aan. Ze zullen je daar niet meteen staande houden hoor, maar bij een verkeersakkefietje ben je altijd de pineut... In Oostenrijk zijn winterbanden verplicht tussen 1 november tot 1 april en daar zijn ze héél streng.

Tijdens de wintermaanden staat de Z op 17" (style 200) velgen met 225 banden. Deze kleinere wielen met smalle banden zijn prima voor de winter :rolleyes:

Link naar reactie
  • Administrator

^ In Duitsland moet het wel behoorlijk "wild" worden willen winterbanden daadwerkelijk verplicht zijn in de zin dat je er voor beboet kunt worden als je ze niet hebt. Zie hier officiële bron. Dat neemt niet weg dat als je onder iets minder winterse omstandigheden bij een ongeluk betrokken vent, het wel kan zijn dat het feit dat je op zomerbanden rijdt je schuldcomponent verhoogt.

Niet zo zeer bedoeld voor Partagas - die heeft toch winterbanden en nergens last van - meer voor anderen die zich dit zo eens afvragen ... :book:

Link naar reactie

^^ Ik zit zo'n 150 km verder van de grens en kom in de periode november-april niet zo vaak in Duitsland dus ik hou het - als mooi-weer-rijder-in-de-winter - maar bij zomerbandjes. :oldman:

Mocht ik wel richting het oosten gaan, dan neem ik de JEEP wel mee, die heeft er wel de fatsoenlijke bandjes voor :hypocritesmiley:

DSC_1904a.jpg

aangepast door Shoveltje
Link naar reactie

Mijn Z4 wordt de hele winter ingezet. Over enkele weken de winterbanden eronder. Geen hardtop: 's winters zijn er genoeg mooie momenten om open te rijden :-).

  • Like 2
Link naar reactie

Ik behoor ook tot de winterrijders. Geen winterbanden nodig, dan rijd ik niet...dus probeer pekel ook te vermijden, dan laat ik hem lekker staan.

Verder lekker genieten, open, heb dikke jas gekocht vorig jaar en toen was het nog comfortabel bij -10 en toch lekker met je snufferd in de zon en je neus in de wind...heerlijk. En uiteraard lekker de 6cilinder aantrappen, moet er niet aan denken die maanden te missen, toch jammer dat de 528 een 4-cilinder is ;-(. Beter moeten opletten bij de aankoop....

En tegelijkertijd...Z4 ff wat kwaaltjes op laten lossen (stuurinrichting kraakt als hij warm is) en wil eigenlijk een nieuwe bodemplaat (plastic).

Geen haast, alles op zijn tijd...

Rit en eat in Zwolle...kan leuk zijn, ook al ken ik hier niemand...;-)

Link naar reactie
  • Administrator

^Hangt er ook een beetje vanaf wanneer. Als ik het ergens mee kan combineren prima!

@ Sander. Lekker. Wat gaat er met de uitlaattips gebeuren?

Link naar reactie

Ook in de winter gewoon 3000 km per maand met de Z3.

Inmiddels zitten de winterbanden en de hardtop er weer op. Beetje vreemd met deze buitentemperaturen, maar het wordt vast nog wel kouder de komende maanden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.