Ga naar inhoud

Koplampsproeier lek..?


Z3Roadster19961.8

Aanbevolen berichten

Vanmorgen kom ik de garage binnen en zie linksonder de voorbumper een plasje water liggen....volgens mij is het geen koelvloeistof omdat het aan de linker voorkant onder de voorbumper ligt.

Nu heb ik hier op het forum gezocht maar kom niet tegen wat het zou kunnen zijn. Wat ik denk is dat er een slangetje los zit waardoor de vloeistof loopt. Ik moet er alleen niet aan denken om de hele voorbumper te demonteren om daar achter te komen.

Iemand een idee om dit op een andere manier te checken?

Ik hoor het graag.

Gr.

Ed

Link naar reactie
  • Reacties 37
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

misschien modderkuip, maar dan zie je ook niet alles denk ik. en die zit ook weer vast aan de voorbumper.

daarnaast hoe ga je de koplamp verwijderen zonder de bumper los te halen ??

het makkelijkste is gewoon de bumper er even los te halen (laat de sproeiers maar even zitten). dan zie je alles en kost je itt de rest van je suggesties het minste werk hoor.

Link naar reactie

^schroeven van de koplamp zitten achter de bumper, lampje vervangen doe je door wiel eraf te halen en het klepje in de modderkuip te openen.

bumper haal ik er zovaak af zonder brug, die heb ik nog steeds niet. soms kan het handig zijn om de schroefjes in de onderrand van de bumper los te maken om de auto iets op te krikken. even googlen op remove front bumper z4 en dergelijke termen en je heb zo'n how to te pakken.

je moet wel een trox setje hebben voor de schroeven onder de motorkap, en een dop/sleuteltje 8 voor de schroefjes onder in de bumper. iig zoek even de how to op het internet.

Link naar reactie

Ik denk dat ik er toch aan moet geloven. Alleen het idee van even je voorbumper demonteren geeft toch wel drempeltje om er aan te beginnen. Nu staan mijn handen niet geheel de verkeerde kant op en houd ik wel van een uitdaging maar toch....

Even wachten tot we wat droger weer krijgen, want in mijn garage is geen electra dus ook geen licht. En dan de voorkant iets omhoog krikken en dannnnnnn........

Ik houd jullie op de hoogte!!

Bedankt voor al jullie reacties!

Ed

Link naar reactie

^ja het zijn ongeveer 7 ( of 9 ??) schroefjes onder (m8), 7 aan de bovenkant( torx) en dan 3 pinnetjes per kant in de wielkasten die je doorduwt ( heb de mijne vervangen voor de pinnen die ook in de achterbumper zitten met die kopjes die je er uit trekt) en dan aan de hoeken bovenaan bij de wielkast even trekken om de bumper los te krijgen.

z4 valt redelijk goed zelf aan te sleutelen zolang je geen 2 linkerhanden hebt.

aangepast door lightning87
Link naar reactie
  • 4 maanden later...

Slangetjes van de sproeier dus niet goed vast. Loopt je ruitesproeier vloeistof niet leeg?

Andere tip voor controle, bij mij was het destijds bij montage van me aerobumper de aanvoerleiding van de koplampsproeiers die niet goed was vastgeklikt. Die zit rechts.

Iets lastiger misschien, maar om te controleren kan je het voorwiel verwijderen van de kant waar die lekt, klepje van mistlamp verwijderen en met een goeie zaklamp erinschijnen. Een 2e persoon die de spreoiers bediend en je kan het dan zo zien lekken. Eventueel kan je met een niet almte grote hand en veel gepriegel eventueel de slang aanduwen. 

Link naar reactie

Ruud had het nagekeken voor me en alle slangetjes waren goed aangesloten maar 1 sproeier was lek...dan maar beide vervangen anders zal je zien, komt die ander 1 maand later ofzo.

Bij de spuiter hadden ze wel voor de zekerheid een tyrip op de aansluiting van de sproeier gedaan, ook Ruud had dit aangegeven om te doen want het schijnt nog wel eens te gebeuren dat deze losraakt.

 

Maar wel bedankt voor je uitleg!! In de toekomst misschien handig.

Link naar reactie

Bij mij is de zekering van de sproeiers verwijderd. Bleven hangen en persoonlijk vind ik die sproeiers weinig meerwaarde hebben. Ik ken zelfs mensen die dr licht speciaal uitdoen op het moment dat ze willen sproeien omdat ze geen zin hebben in een motorkap die helemaal onder zit.

 

Ik meen dat het tegenwoordig ook niet meer verplicht is voor de APK?

 

gr

Link naar reactie

als dat zo lees, is het zo dat je als je xenon inbouwt in niet originele lampen, je niet perse meer een wasserinstallatie hoeft te plaatsen het zegt niks over of de al aanwezige installatie het moet doen.

 

bij de mistlampen voor verwijderen ivm M bumper moest ik wel even het knopje afplakken van de mistlamp installatie voor ivm dat het dan echt niet meer "aanwezig" is

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.