Ga naar inhoud

Keramische plaatjes tank vlotter "for sale"


Mirage

Aanbevolen berichten

heb ook nog geen problemen maar alsdie komen dan wil ik er nu alvast 1 thuis hebben.

Dus ik bestel er dus ook 1

Gr Henry

P.S. verzenden naar Oostenrijk is geen probleem neem ik aan

Geen probleem Henry.

Ik verwacht de batch plaatjes spoedig te ontvangen.

Link naar reactie

Hallo Mirage,

Kun jij mij vertellen waar het koolstof filter zit en moet dit dan ook niet gelijk worden vervangen ???

Gr Henry

Bij de 1.negens zit het links voorin de motorruimte vanuit rijrichting gezien. Zwart cylinder, net iets groter dan een halve liter blik.

Ik was dus al te laat, maar het aardige van de beschikbaarheid van deze relatief zeer goedkope losse plaatjes is nu juist dat je lekker onbezorgd door kunt karren TOT je benzine-meter er een keer mee kapt. Pas dan schroef je er een nieuw filter in (bij dealer ca 90e) en klepje (ca 60) en arbeid voor de twee samen max een kwartier. En natuurlijk een nieuwe plaatje in je tank IPV geheel nieuwe fuel sender unit (ca 300!)

Als je het helemaal netjes wilt doen controleer je de staat en aanwezigheid van de foam pads bij de metalen tankbanden. Beluchting van de tank vindt namelijk plaats via een zogenaamde roll-over valve welke vast zit aan je tank en niet los vervangen kan worden. Deze roll-over valve bestaat uit een metalen kogel op een plastic ring welke je tank afsluit na een rollover en in normale positie lucht doorlaat. Als je geen demping meer hebt door het ontbreken van de schuimpads beschadigd deze valve sneller en kun je na verkoop van tijd een rammeltje erbij krijgen. Dit is echter zeldzaam. De foampads kosten nagenoeg niks en kunnen bij wijze van spreken nog vervangen worden door een paar oude sokken er tussen te proppen :)

Bij de zwaardere motoren en/of buitenlandse auto's heeft het koolfilter overigens een iets andere vorm en zit op een andere plaats, kun je op realoem vinden mbv je vin code. Het betreffende filter is onderdeel van EVAP systeem en dat is per land gereguleerd ivm milieu-eisen.

aangepast door Mirage
Link naar reactie

Zojuist bezorgd door meneer Fedex !

Ik stel de prijs voor Z3forum gebruikers vast op 20 euro inclusief verzending binnen NL. (buiten NL in overleg).

De leden die hebben aangegeven interesse te hebben verzoek ik een PM te sturen voor de afhandeling.

Heb er voorlopig ruim voldoende. Bij bestellen doe ik liever niet ivm de hoge vaste kosten per order, maar als de vraag het aanbod enorm overstijgt is dat wellicht een optie. Voorlopig hou ik daarom ook even max 2 per persoon aan.

image_zpslfvk0kjn.jpeg

Link naar reactie
  • 8 maanden later...

Na 3 keer vervangen brandstofpomp/vlotter, ben ik zeer geïntereseerd in de keramische plaatjes. ik wil er best wel 2 bestellen. zeg maar hoe nu verder!!!

Frits

Rozenstraat 8

Hengelo (O)

7555CH

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Uiteindelijk gaan ze allemaal. Het is beslist geen toeval te noemen dat het probleem veel meer voorkomt in landen met meer (Sahara)  stof in de atmosfeer. Frankrijk, Spanje, Protugal, Italië Australie en Nieuw Zeeland zijn koplopers als je de internationale BMW (Z3) fora doorspit (destijds gedaan toen ik dit projectje opstartte) 

In Nederland, Duitsland, Engeland en de USA komt het minder voor dan bovenstaande landen ondanks de grote hoeveelheid Z3's. Op het moment dat het actieve koolfilter waardoor de tank ademt verstopt door stof gaat je benzinemeter er aan, langzaam maar beslist gestaag proces. En als een spin of andere bug gaat zitten chillen in de vent line van je koolfilter gaat het nog wat sneller, deze zijn niet afgeschermd. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Hallo Mirage,

 

we zijn erg blij met de keramische plaatjes. het filter is schoongemaakt / terugslagklep vervangen en de ophangbeugels zitten in nieuw rubber. Voor het eerst i n 4 jaar zien we weer hoeveel benzine er nog in de tank zit. Geweldig. een aanrader voor iedereen die er last van heeft. nogmaals super bedankt!!

Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • 8 maanden later...

Ik zou ook graag een 2 sets willen bestellen. 1 voor een losse pomp/vlotter die ik nog heb liggen, en 1 voor de brandstofpomp die ik nu in mijn Zzz heb zitten. 

Heb je ze nog?

 

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.