Ga naar inhoud

Boordcomputer


Curt

Aanbevolen berichten

Na diverse topics gelezen te hebben over de boordcomputer, ben ik er nog steeds niet achter hoe je als je een boordcomputer hebt die alleen als klokje werkt ( dus blijkbaar in het verleden niet de code ingevoerd heeft gekregen ) hoe je dit vervolgens oplost.

Probleem is dat ik een boordcomputer heb waarvan het schermpje niet meer werkt, maar voorzover ik kan zien het computer gedeelte wel.

Nu heb ik geprobeerd van twee één goeie te maken, maar voor als nog is dat niet gelukt.

Is er een manier om de computer te resetten? Of toch een code in te geven? en als dat kan hoe doe je dat?

Of.. Is er misschien een omweg om het toch voor elkaar te krijgen?

Link naar reactie
  • Reacties 11
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Je hebt een boordcomputer die alleen als klokje werkt; je hebt dus een klokje.

Dan heb je een boordcomputer waarvan het schermpje niet werkt. Het klokje kan dus niet uitgelezen worden.

Dan voeg je twee zaken samen (hoe) in de hoop dat je iets krijgt wat je niet eerder had.

Snap jij het nog Curt?

Link naar reactie

Je hebt dus het werkende display overgezet op de b/c? Werkt die 'nieuwe' combinatie wél als klokje nu?

Mijn roestige geheugen zegt me dat er voor de upgrade van klokje naar b/c ook softwarematige handelingen nodig zijn, ik kijk later vandaag of ik daar iets over kan vinden...

Link naar reactie

Maar het feit van coderen blijft

Om dit topic dan compleet te maken: enig idee waarmee die codering moet plaatsvinden?

Op softwaregebied ben ik nooit verder gekomen dan een generieke OBD-codelezer, het échte werk heb ik altijd aan de Roodgekapte overgelaten...

Link naar reactie

Eerlijk gezegd: nee. Ik heb ook nooit begrepen waarom dat "binnen 36 uur" zou moeten - en wát er dan gecodeerd moet worden- maar heb wel ooit eens gelezen dat het daarna nooit meer zou lukken. Ik weet ook niet of het met INPA kan (wil de lokale expert even inspringen?) of dat je er het oude BMW-systeem voor moet hebben (waarvan de naam me nu even is ontschoten :oldman:. MoDiC misschien?).

Alleen van het alarmsysteem in mijn Z weet ik dat de BMW-dealer er een nóg ouder BMW-computersysteem voor uit de hoek moest trekken om het te kunnen aanpassen. En ook daar weet ik de naam niet van :newblush:. Heb ik ook nooit geweten, dus dat ligt nu weer eens niet aan mijn geheugen :wink:.

Edit: linkje.

aangepast door Tja
Link naar reactie

Ik heb in mijn Z3 een klokje vervangen door een bc (zie de how to https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/14984-boordcomputer-inbouwen-z3-facelift/#entry344872)

Het principe voor een voorfacelift is hetzelfde je moet een boordcomputer, knipperlicht/bc schakelaar en temperatuur voeler nodig wil je alles laten werken. Dat coderen binnen 36 uur heb je alleen mee te maken als je voor een nieuw klokje gaat die "vergendelt" zich als je niet binnen 36 uur codeerd, een gebruikte kun je dus gewoon plug & play plaatsen.

Nu heb ik nog wel een paar vragen aan je want,

Je hebt het display van een klokje gebruikt om het display van de boordcomputer te repareren ?

Is dat geluk, dus weet je zeker dat die combinatie nu werkt?

Zie je wel al iets op de boordcomputer als je die aansluit ?

En als laatste is er niet een (extra) andere stekker om de boordcomputer aan te sluiten?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.