Ga naar inhoud

Power


Mjamjam

Aanbevolen berichten

Iemand tips om meer power (pk's) uit m'n 2.2 te krijgen?

Chiptuning = aan te raden of niet? Is het het waard om er dat geld aan uit te geven?

Ben echt verliefd op m'n Z, alleen zou ie wat sneller mogen zijn... Iemand ervaring? Zijn er nog mensen die er aan denken wat aan de motor te doen?

Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Chiptuning, compressor, sport-uitlaat, open-luchtfilter. Allemaal voorbeelden van topics waar mensen zich afvragen of het iets bijdraagt aan het vermogen. En allemaal kwamen wij hier tot dezelfde conlcusie..... Het is niet het geld waard, en je bent voordeliger af met een nieuwe Z (2.8, :rolleyes: )

Chiptuning is echt iets voor de tdi's. Alleen al de combi benzine+chiptuning :m:

Link naar reactie

Nou, een compressor kan wel degelijk heel veel power opleveren. De prijs ervan is alleen zo hoog dat de aanschaf van een snellere wagen inderdaad voor de hand ligt...

Kleine dingetjes als chip, lucht inlaat en uitlaat enz. kosten niet veel, maar leveren ook niet veel power op. Beetje een dilemma dus, daar ben ik het wel mee eens.

Er is wel wat voor te zeggen dat "stock" maar saai is. Modificaties maken je auto wel speciaal, en afgestemd op jouw eigen wensen.

Ik zit zelf ook behoorlijk te twijfelen over 'tunen' of niet. Ik heb een 2.8, maar je kan dezelfde afwegingen maken voor elk model, behalve de 2001+ M; omdat je geen snellere Z3 kan kopen in de winkel en dus voor extra power (rupsje nooitgenoeg) wel custom spullen moet gebruiken.

Als je blij bent met de winst uit chip, inlaat enz, dan zou ik dat gewoon doen. Je kan voor de prijs van die dingen immers toch geen sneller standaard model Z3 kopen die helemaal naar je zin is. Met een compressor zou ik er nog een nachtje over slapen! :rolleyes:

Link naar reactie

Zojuist deze mail naar Heinz tuning verzonden, hopelijk snel antwoord...

Hallo,

Een vriend van me stuurde jullie site door, daar ik op zoek ben naar een degelijke tuner...

Ik heb al veel lovends over jullie bedrijf gehoord, dus ben ik geïnteresseerd om ook iets aan m'n motor te laten doen.

Ik rijd met een BMW Z3 2.2 (E36, 170pk), kon echter niets terugvinden over chiptuning & dergelijke op de site. Kan er iets aan deze motor gedaan worden (nokkenassen, chiptuning,...)? Zou graag meer power uit de wagen halen & hopelijk kunnen jullie me daarbij helpen...

Kunnen jullie me misschien iets meer vertellen over de mogelijkheden en de prijs ervan?

Alvast vriendelijk bedankt,

Cedric

Link naar reactie

Het antwoord :

Beste Cedric,

Door een chiptuning kunnen wij uw wagen een +-16pk en 15Nm extra geven voor 590euro (1 volledige dag werk op de vermogentestbank) .

Een nokkenaskit geeft nog een +-19pk extra voor +-3000euro .

Verder kan er in de uitlaat nog maximaal 15 pk en in de inlaat 4-5pk gewonnen worden .

sportieve groeten

Bruno Lermusiau

automotive engineer

Besluit : Veel te duur voor zo'n luttele 16pk.. Uiteindelijk kan er dan wel zo'n +-55pk gewonnen worden, wat neerkomt op een totaal van 225pk. Een nieuwe motor kopen is eigelijk goedkoper...

Link naar reactie
Gast woutmans

Hey forummers,

Qua tuning veel opsmuck is weggegooid geld,een remus onder een Z3 dakkannie!!!Chips behoren in zakjes,tenzij pringles.

Ben het wel eens dat gewoon een grotere motor echt beter is.Waar kan je terecht voor een goede revisiemotor??

Wat sound in de Z3 wat stereo installatie betreft,orgineel sucks een beetje!Daarom heb ik een set van www.Jehnert.de met een passende versterker.Ik zeg Top!!

Link naar reactie

Welkom woutmans...

Ik ben het grotedeels wel met je eens. Een Z3 is iets om heel erg trots op te zijn. En als je trots bent, ben je d'r ook veel mee bezig (in je hoofd) dus dan is de verleiding groot om d'r van alles aan te gaan tunen ;) De truuk is uiteraard om het met smaak te doen. Daarom is het ook zo goed om hier rond te hangen. Het forum is als het ware de smaak commissie :(

Laat, als je een keer tijd hebt, ook jouw Z eens zien in de members gallerij... ;)

Link naar reactie
Hey forummers,

Qua tuning veel opsmuck is weggegooid geld,een remus onder een Z3 dakkannie!!!Chips behoren in zakjes,tenzij pringles.

Ben het wel eens dat gewoon een grotere motor echt beter is.Waar kan je terecht voor een goede revisiemotor??

Wat sound in de Z3 wat stereo installatie betreft,orgineel sucks een beetje!Daarom heb ik een set van www.Jehnert.de met een passende versterker.Ik zeg Top!!

de enige die hier een remus had heeft nu een eissenmann. zeg niet dat dat nie kan want dan wordt je waarschijnlijk meteen van het board geflikkerd door de moderatator(s) :schater:

En die zakenradio (wat een prutnaam overigens) zuigt wel 2 beetjes!

:muur:

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

informeer ook 'ns bij Hartge [Lent bij Nijmegen];met een andere nokkenas ,inlaatspruitstuk en K&N-kit heb je zo 40PK winst en je auto blijft bedrijfszeker;niet onbelangrijk.

en de prijzen vind ik wel meevallen,inruilen of een andere motor is veel duurder!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.