Ga naar inhoud

BINNENVERLICHTIN WERKT NIET MEER....HELP!


beamerfan

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb een vraagje mijn binnenverlichting werkt niet meer ,wat kan het zijn...

Even de voorgeschiedenis vertellen wanneer en hoe dit is ontstaan.

Ik wilde namelijk mijn stroom toevoer voor mijn Tom-stom direct aansluiten aan mijn sigaretten aansteker unit .

Ik had de usb kabel doorgeknipt en rood en zwart bedrading van de TOM-TOM verbonden aan de rood / bruine bedrading van de aansteker.

De tomtom begon vrolijk te trommelen en daarna niks ..heel vreemd draadjes weer los en weer vast even wachten ja hoor weer getrommel en weer niks ...pufffff

Dus naar veel gedoe ging ik even mijn gedachten op iets anders richten het lampje van de asbak gaf weinig licht dus asbak verwijderd en toen het oranje kapje verwijderd dan krijg je meer licht opbrengst , doet het lampje het ineens niet meer dus ik denk lampje stuk ..kan met het opnieuw plaatsen in de asbak, maar nu kom ik erachter dat me gehele binnenverlichting het ineens niet meer doet grrrrrrrrrrrr

heb gekeken of er een zekering stuk is ,nee geen een .

Heb het aan de dealer gevraagd en die zegt dat het waarschijnlijk aan de verlichtingsknop ligt waar je mee kunt dimmen maar volgens mij zou dat wel heel toevallig zijn en zo ja hoe vervang ik die .

Zou het misschien een storing kunnen zijn in de boord computer of omdat 1 lampje(asbak) het niet doet het hele circuit het niet doet ...

Heeft iemand hier ervaring mee en wil dit met mij delen graag .

Groetjes John

aangepast door beamerfan
Link naar reactie

Net wat sandere39 zegt, meten is weten gissen is missen.

Het verlichtingsprobleem kan inderdaad van de schakelaar c.q. dimmer komen (slecht contact) maar heeft niets met de sigaretten aansteker te maken.

Het beste is toch meten, de sigaretten aansteker moet continu 12V hebben.

  • Like 1
Link naar reactie

Net wat sandere39 zegt , meten is weten gissen is missen.

Het verlichtingsprobleem kan inderdaad van de schakelaar c.q. dimmer komen (slecht contact) maar heeft niets met de sigaretten aansteker te maken.

Het beste is toch meten, de sigaretten aansteker moet continu 12V hebben.

Bedankt .

Ok ik ga de boel even goed nakijken en hopelijk vind ik de dader ,een los draadje ofzo en anders de schakelaar vervangen.ik hou jullie op de hoogte

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.