Ga naar inhoud

Wat voor een olie drinkt jullie E85?


THE MUD

Aanbevolen berichten

Mijn huidige Zedje is tot op heden braaf bij de officiële BMW dealer in onderhoud geweest. Deze geeft haar trouw 0W 30 volsyntetische Castrol olie te drinken.

Nu lijkt mij dit persoonlijk wel erg dun.

Zeker met wat sportiever rijden en misschien vd zomer eens een CPZ of Ringbezoek.

Hoe is jullie gebruik en wat krijgen jullie Zedjes te drinken?

Link naar reactie
  • Reacties 9
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zie al wel wat dikkere viscositeiten voorbij komen. Over olieverbruik kan ik nog geen uitspraken doen want ik heb de auto net maar de vorige eigenaar had het over 1 liter per 10/20k meen ik.

Dagelijks rij ik helaas maar 2x 13.3km door de stad woon-werk. Met deze ritjes vrees ik ook niet zoveel maar die 0W 30 Castrol Volsynteeth leek me wat dun als ik van de zomer bijvoorbeeld wat sportiever rij tijdens een paar rondjes Ring o.i.d. (nog nooit gedaan maar staat op de to-do-list) gecombineerd met de hogere zomerse temperaturen.

Ik ben bang dat 0W 30 Castrol Volsynteeth dan wat slecht smeert en koelt onder die omstandigheden. Ik zorg graag goed voor m'n auto's dus vandaar dat ik van te voren de vraag stel. Het kan natuurlijk ook zijn dat ik me onnodig zorgen maak :hypocritesmiley: .

Link naar reactie

Als je m54b30 wat olie verbruikt (en dat kunnen sommige exemplaren doen), dan kan je wat dikkere olie gebruiken. Dat hielp bij mij enorm.

Ik had toen ik de auto kreeg een olieverbruik van ca. 1L op 2000km (schatting), met de voorgeschreven bmw olie, en ontdekte dat toen ik ben gaan aanmengen met 10w40. Het olieverbruik begon toen te dalen naar mate ik meer en meer bijvulde.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.