Ga naar inhoud

17 april 2015: Samen meer dan 220 km/u rijden


Emi

Aanbevolen berichten

Ja de route is idd als volgt:

1. tankstelle epe Gronauer Str. 90-94 Gronau (verzamelen startpunt 8:45u, dan kunnen we om 9:00u op de autobahn zitten :thumbup: )
2. parkeerplaats A31Ems-Vechte-Ost (pauzeplek, bijpraten)
3. Marschstraße 4 Lathen Hotel-Restaurant Lathener Marsch (koffie drinken oid)
4. parkeerplaats Rastplatz Heseper Moor (op de a31 weer), pauzeplek/bijpraten
5. Bahnhofstr. 19 Gronau Haus Determann Hotel. Lunch oid.

http://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/div/knalrit/knalrit.gpx

http://audio.home.xs4all.nl/zooi/z4/div/knalrit/knalrit.itn

Qua koffie en lunchplek zijn we natuurlijk flexibel. Ik heb geen flauw idee of we bij Determann wel kunnen lunchen.
We kunnen ook gewoon naar een vestiging van Bäckerei Voss rijden (Gildehauser Str. 83 Gronau of Gronauer Str. 120 gronau). Die zijn ook open en daar kan je ook een warm broodje oid krijgen met koffie etc.
We zien wel :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ja het is idd onderhand wel duidelijk wie wel en wie niet het gaspedaal diep durft in te trappen :lol:

Sander schreef dat hij nog twijfelde, maar daar heb ik ook geen signaal meer van vernomen hier.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Ik was aan het twijfelen of ik mee zou doen, omdat mijn voorbumper een tik heeft gehad op vakantie in Frankrijk en hij heeft dus wat littekens.

Voor een andere bumper ben ik Ebay nog aan het afstruinen.

Met die bumper ben ik daarna nog 3000 km door Frankrijk en Spanje gereden dus helemaal drama is het ook niet.

Maar ik heb even gerammeld aan de bumper en het andere plasticspul en het zit nog wel vast genoeg.

Net voor de zekerheid even een testritje gemaakt op de A31 vanaf oprit Twist (23km vanaf mijn huis...).

Even de 250 aangetikt en bij afrit Wietmarschen weer gedraaid en terug naar huis.

Naar 220 gaat overigens heel soepel en snel, naar 250 heb je net wat meer geduld nodig.

Ik ben er morgen dus ook bij !

Nu alleen hopen dat ik mij niet verslaap, normaal ben ik niet zo vroeg op Zondag.....

Link naar reactie

Succes hoor, maak er geen bermuda driehoek van met zijn drieën en hou het heel,

Klaarblijkelijk moest je je officieel opgeven om mee te kunnen, :muur:

Aan de opgave hiervoor te zien, gaat het een vermoedelijk redelijk vlot en aangenaam ritje worden :hypocritesmiley: . :m:

Ander keertje maar weer.

ps

Dan aub niet zo heel vroeg..De :m: slaapt nog als er een 08 in de tijd zit :punk: vanaf een 10 begint ie in het weekeind pas te brommen. :clapping: als de zon schijnt :cold:

aangepast door Phantom
Link naar reactie

Ach je hebt niets gemist hoor....

knalrit%20max.jpg

:hypocritesmiley:

Je hebt wel het idee bij die snelheid dat je kap zo kan scheuren of je achterruit gaat springen. D'r zat nog wel een heel klein beetje puf in maar echt ontspannen zit je dan niet meer...

Tot 250 oid geeft het nog een enigzins solide indruk maar daarboven daar is het allemaal niet voor gemaakt zo'n cabriokap.

Maar goed hard rijden en er niets van merken is natuurlijk ook niet spannend.

Vroeg opstaan hoort er echt bij.

Het was best lekker weer, en tussen 9 en 10 s'ochtends is het verkeer nog wel te doen, maar op de terugweg (ca. 12u) is het al zo druk dat echt blazen er niet meer bij is. Veel auto's met fietsen op het dak dus dan weet je wel hoe laat het is...

En het was bijzonder gezellig, ook met 5 mensen. Lekker in de zon kunnen zitten tijdens de pauze etc.

En weer nieuwe gezichten natuurlijk!

Best een geslaagde knalrit. Vrij kort maar een langere rit had ook alleen maar meer verkeer opgeleverd.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Dat is een lekker gangetje :-)

Echt lekker rijden doet het niet weet ik uit ervaring maar de adrenaline komt wel lekker los bij zo'n snelheid. Vandaag op de terug weg uit de Eifel ook nog even het gaspedaal ingetrapt maar bij 240 is de fut eruit. De kap die maakt dan een behoorlijke herrie en je bent bijna bang dat hij losspringt.

Wil ik nog harder pak ik de 530, die stopt bij 255 maar is veel rustiger en stabiler. Eigenlijk minder leuk maar goed....

Link naar reactie

Ja als je niets merkt van de snelheid, dan is er ook minder sensatie.

Maar het is natuurlijk niet alleen puur de top; het lekker doorhalen in alle versnellingen is de halve pret.

En halverwege een beetje bijpraten op een parkeerplaats terwijl je hoort dat een caravan achteruit op een andere auto inrijdt heeft ook zo z'n momenten...

Het sociale aspekt van elke rit is net zo belangrijk als de rit zelf :)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.