Ga naar inhoud

17 april 2015: Samen meer dan 220 km/u rijden


Emi

Aanbevolen berichten

^ Je staat erop :) .

Het enige wat ons nog rest is het definitieve programma en de route bepalen. Ik stel voor dat we dat als deelnemers in onderling overleg doen.

Het is geen wedstrijd. Maar wie het lukt om GuidoK in te halen op het rechte stuk krijgt van mij een broodje Bratwurst :punk: t

aangepast door Emi
Link naar reactie

Ik ben volgens mij de enige die weet waar je woont....

Qua route stel ik toch voor de 31 te rijden (en dan bijvoorbeeld bij Enschede de grens over). Op het oberhausen straight is het toch drukker en er rijden veel meer nederlanders en die kijken echt slechter in hun spiegels dan duitsers. En het is heel kort, ongeveer 50km.

Ik gok dat de a31 richting noorden rustiger is dan richting zuiden, maar beide stukken zijn beduidend langer (en ik denk ook rustiger) dan het oberhausen straight (dus de A3 Arnhem-oberhausen).

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • Administrator

Ik kan ook wel ergens heenrijden, maakt mij niet zoveel uit. Alleen > 150km/u ga ik mijn auto niet meer aandoen.

We kunnen ook een rondje doen... A1 bij Hengelo op tot aan Tecklenburg/Osnabruck, dan richting Oberhausen/Bottrop en vervolgens de A31 op noordwaarts.

Link naar reactie

Het maakt mij niet uit, als we maar overal 98+ ron kunnen tanken, het hard gaat en veilig is (inderdaad het liefst zo min mogelijk debiele "Niederlanders" )

Overigens vergeet m'n stadsgenoot me in het topic te zetten ;)

aangepast door Euro
Link naar reactie

De A31 is ongeveer 20 minuten/20km van mijn huis, dus ik kom er nog wel eens....

En in mijn herinnering is het daar de laatste paar jaar vergeven van de baustellen en zoals gebruikelijk in Duitsland duurt dat dan jaren.

Kijk op deze site voor als er nog wegwerkzaamheden zijn.

http://www.bast.de/DE/FB-F/Baustelleninformation/baustelleninformation_hidden_node.html

Bij Straße A31 invullen en op Filter anwenden klikken

Anders even vragen op wegenforum voor de actuele status, daar zit een heleboel kennis http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?t=18404

Bij 220km/h leg je dat lat niet erg hoog, dat ben ik met Guido eens, 220 heb ik vandaag nog aangetikt (dagtochtje naar Sauerland) :punk:

Al moeten de viercilindertjes dan wel afhaken als we boven de 220km/h gaan ben ik bang. :lol:

Paar jaar geleden heb ik wel eens "rondje autobahn" gedaan, Googlemaps kaartje https://goo.gl/maps/tCLWJ van Autobahn kreuz Schuttorf (A30/A31), naar het Noorden naar Leer over de A31, dan naar het oosten naar Oldenburg over de A29, naar het Zuiden richting Osnabruck over de A29 en de A1, en weer naar het westen naar Autobahn kreuz Schuttorf (A30/A31) richting Nederland. 344km :smiley_getalife:

aangepast door gasman
Link naar reactie

Hmmm... dit jeukt wel. Ben eigenlijk wel benieuwd wat een 35iS daadwerkelijk kan en of hij een beetje mee wil komen met alle die gemodde z4-tjes. Hij zit nog in de fabrieks garantie en BMW huisselect garantie dus bij schade/problemen zou........ (alleen niet de remmen)

Nu nog kijken hoe ik dit thuis verkoop.

to be continued

Link naar reactie

Piza halen net zoals 4 jaar geleden. Lijkt me wel weer eens wat :m: , mocht de tijd het toelaten ben ik erbij.

kijk aub eerst even goed of er geen wegwerkzaamheden zijn want dat is daar te pas en te onpas.

Wordt je dan geflitst:- zwaaien en hopen dat ze niet om de hoek staan.

Iedereen die niet tegen de 280 aan loopt of harder wil en kan, kan maar beter thuis blijven als ik me die rit nog goed herinner LOL :hypocritesmiley: .

Ps tankstation om de 100 km minimaal zou fijn zijn.

Dat stuk vanaf Hengelo naar Leer is volgens mij volledig zonder tankstation en hier en daar wel degelijk begrenst op 120

aangepast door Phantom
Link naar reactie

Ps tankstation om de 100 km minimaal zou fijn zijn.

Dat stuk vanaf Hengelo naar Leer is volgens mij volledig zonder tankstation en hier en daar wel degelijk begrenst op 120

Over zo`n beetje de hele A31 zit maar 1 tankstation/raststatte direct aan de snelweg en dat is bij Lingen ongeveer, tussen afslag 24 en 25 heb je daar raststatte Ems-Vechte, en dat is na Hengelo <_<

Die raststatte is er sinds een jaar of 8, daarvoor had je 240km autobahn A31 zonder raststatte.....

Maar bij afslag 25 heb je 200m van de snelweg af (zie je al vanaf de snelweg) ook een tankstation daar hebben ze ook, koffie, worst en broodjes :lol: die zal ongetwijfeld goedkoper zijn, aan de snelweg betaal je over het algemeen tot wel 10cent per liter meer.

Duitsland is tegenwoordig goed voorzien van de zgn Autohofen. Even een afslag pakken en voltanken.

Niet op dat stuk.....geen echte autohofen direct bij een afslag tenminste.

Als je op de routeplanner van ViaMichelin een route invoert, en dan op het icoontje van de benzinepomp klikt dan zie je alle pompen op de kaart staan.

http://www.viamichelin.nl/web/Routes?departure=48465%20Sch%C3%BCttorf%2C%20Germany&arrival=26789%20Leer%2C%20Germany&index=0&vehicle=0&type=0&distance=km&currency=EUR&motorway=&toll=&vignette=&orc=&crossing=true&caravan=&car=hatchback&fuel=petrol&fuelCost=1.6&allowance=

Link naar reactie

Ja lijkt mij prima. Wel ff tanken in DLD.

Maar wellicht checken betreffende baustellen. Ik weet dat dat 4 jaar geleden oid inderdaad heel hinderlijk was, maar je zou toch denken/hopen dat dat nu wel voorbij is?

Link naar reactie

Grappig topic is dit, vandaag nog bij Gennep 2 baans weg de 255 aangetikt over een afstand van nog geen 8km met de 530 f11. Grappig maar weinig toegevoegde waarde door het gebrek aan bochten waardoor je je stuurmans kunsten moet aanspreken.

Erg zonde dus om zo maar effe hard te rijden, in de eifel oid is toch veel leuker? Met 50km/u een haarspeld bocht nemen in je Zet is pas kicken!!! En het mooiste is ......... je overschrijd geeneens de maximum snelheid :-)

Oh ja..... Ik heb het geluk in Venlo te wonen dus duitsland is dichtbij :-)

aangepast door Peter Jan
Link naar reactie

Ook ik zal er niet zijn. Leuk maar te weinig ervaring met dat soort snelheden en eigenlijk zonde van de z3 M.....

Link naar reactie

Tsja, ik vind 160 180 prima en optrekken ook, maar standaard 220 250 rijden ach niet zo interessant en dat een M daartegen kan geloof ik ook wel, maar waarom zou je dat doen....

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.