Ga naar inhoud

Unieke brandstof voor optimale prestaties?


Emi

Aanbevolen berichten

  • Reacties 41
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

^Dito, bij ons om de hoek.

Aral Duitsland, brandstofprijzen (Ultimate 102) zijn vaak nog 10 tot 15 eurocent per liter goedkoper dan de Euro 95 in Nederland.

Motor heeft meer trekkracht op lager toerental.

Resultaat merkbaar en niet zoals zo vele beloven alleen meetbaar.

Daarbij nog een goedje toevoegen die het verbrandingsmoment optimaliseert,

Tank nu bijna 3/4 jaar Ultimate 102, brandstof verbruik is ook gedaald.

Het maakt ook nog uit of je overdag of s'avonds gaat tanken, kan zo maar 10 eurocent per liter goedkoper zijn.

(Denk dat dit alleen in het grensgebied zo is)

Sprak laatst een Duitser die werd er helemaal gestoord van elke keer die prijswijzigingen.

aangepast door Enigma
Link naar reactie

Je kunt het in nl ook tanken bij zo,n keten ben ffe de naam kwijt. (wel prijzig)

Nogmaals bij laag gecomprimeerde auto,s zoals alle bmw motoren voor normaal weggebruik maakt het nauwelijks verschil qua prestaties

Maar als je erin gelooft dat het wel scheelt wie ben ik om dat tegen te spreken.

Link naar reactie
  • Administrator

Vpower 100 heeft nog steeds mijn voorkeur, ook boven de Aral 102. Die laatste is wel goedkoper, maar merk weinig verschil. Met de Vpower daarentegen wel.

^^ Firezone

Link naar reactie
  • Administrator

Zodra ik 95 in mijn tank gooi, gaat de auto bij hoge versnelling, laag in de toeren, ratelen als een traktor (doet ie al 3 jaar, geen paniek). Gooi ik er V100 in, heb ik er vanaf de 1e km al geen last meer van. Met 102 van Aral of BP ook niet, maar ik merk daar geen vermogenswinst oid wat ik met V100 wel merk.

Een additief zit ik niet op te wachten, kende het overigens niet.

Link naar reactie

Xmile is ook een toevoeging in de brandstof die de verbranding optimaliseert, dit in combinatie met Ultimate 102 heeft het zelfde resultaat.

Alleen met Ultimate 102 weet ik niet, heb dit van begin af aan in deze mix gereden.

Heb ook een tijdje met Vpower gereden, zover ik kan merken zit tussen deze twee nagenoeg geen verschil.

Link naar reactie

NAV dit artikel gisteren toch eens 102 getankt in Enschede,ik moest op en neer naar amsterdam,,en ja ik vond mijn auto rustiger en feller reageren op het gaspedaal en ook zuiniger.

Verbeelding of niet,ik ben best wel enthousiast over 102.

Link naar reactie

Een additief zit ik niet op te wachten, kende het overigens niet.

Wat denk je dat ze in die Vpower gooien?

Buiten dat ik rijd ook op Vpower omdat de motor gewoon lekkerder loopt dan wanneer ik bij tango tank,maar vermogenswinsten zullen echt nihil zijn als ze er al zijn.

Link naar reactie

Heb ook een tijdje met Vpower gereden, zover ik kan merken zit tussen deze twee nagenoeg geen verschil.

Wat dus al aangeeft wat je ervan merkt,nagenoeg niets.

Kan ook niet want een motor met een compressie die relatief laag is ga je ook geen hoger octaan benzine nodig hebben...

Link naar reactie

Gisteren bij de voorbeschouwing van de F1 liet Sebastian Vettel aan de kijkers het Shell lab zien. Ferrari heeft een overeenkomst met Shell dus dat lab reist met het F1 team mee. Geloof het of niet, maar de benzine die in de F1 auto gaat is 99% V-Power zoals wij die aan de pomp tanken. 'Friction Modification Technology' wordt al sinds 2005 in deF1 toegepast en deze speciale 'wrijvingsmodificator', geleidt de zuigers beter langs de cilinderwand. Het resultaat is dat er meer brandstofenergie kan worden doorgegeven aan de aandrijving.

@sandere39 V-Power is RON100, in Duitsland tenminste :hypocritesmiley:

aangepast door Partagas
Link naar reactie

In Duitsland wel ja. Dat Vpower niet overal hetzelfde is betekend dus dat de claim dat F1 benzine 99% V-power is ook nietszeggend is.

Nederlandse Vpower? Duitse Vpower?

Alleszeggend is de hele riedel regels die aan de F1 brandstof vastzit. Daar wordt ook heel streng op gecontroleerd.

Maar het is idd geen methanol oid zoals bij sommige andere klasses. Het is in essentie benzine waarbij de regels zo samengesteld zijn dat het zoveel mogelijk op normaal verkrijgbare benzine lijkt.

Ik tank met mijn gesuperchargde motor overigens gewoon bij de Tinq (omdat dat het dichtstbijzijnde station is wat RON98 heeft)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Mijn persoonlijke ervaringen met 'premium peut' zijn niet erg onderbouwd.

Ik heb alleen de 'butt benchmark' als referentie: het LIJKT alsof ik zuiniger én soepeler rijd op bijvoorbeeld V-Power of Aral 102. Het verbruik van m'n Jaguar is nog nooit zo laag geweest als onze 2.500km bij de Oosterburen deze zomer, en dat was inclusief een hele riedel aan hillclimbs. Ook de - behoorlijk gemodificeerde - Z3 LIJKT het prettiger te vinden om gevoed te worden met vijfsterrenspul.

Maar...

... ik tank dat spul hoofdzakelijk in het buitenland, daar rijd ik vooral lange stukken en wordt de motor goed warm. Hierdoor zijn performance en verbruik bijna altijd beter dan met m'n korte stukkies woon-werk. Voor de afstanden die ik 't meest in Nederland rijd maakt betere benzine nauwelijks uit: ik ben soms al op m'n werk vóór de motor überhaupt op optimale temperatuur is. :mellow:

Kortom: da's appels met peren vergelijken, en daar schiet ik niet zo veel mee op.

...dit toch maar is lezen...

Daar staat ook dat Kassa niet Shell V-Power, maar hun reguliere 95RON benzine voor de tests gebruikt heeft...

Het 'testen' van reinigend vermogen doet het leuk op de buis, maar kan ik niet serieus nemen. Dat kan je beide partijen kwalijk nemen: Shell die de boel wel érg versimpelt voor een reclamefilmpje, en Kassa die met een échte analyse met échte meetwaardes het verhaal van Shell onderuit had kunnen halen maar dat (te moeilijk voor de kijkers?) niet doet. Ook was het 'leuk' geweest als Kassa de onderzoeksdata gewoon op hun site had gezet, dan had je zelf kunnen kijken wat er uit hun tests was gekomen.

Kort samengevat: geen van beide partijen, noch Kassa (die maken zich wel vaker drukker om kijkcijfers dan om feitelijke correctheid), noch de olieboeren doen hun best om je écht inzicht te verschaffen. <_<

Ik heb een allergie voor loos geroep in de ruimte, en als beide partijen je niet op weg helpen moet je zelf maar op jacht naar feiten...

Met wat Googelen (disclaimer: ik ben géén chemicus, noch motorontwerper, kan alleen een beetje online zoeken :book: ) kan ik wat vinden over de voordelen van hogere RON-waardes, maar niets specifieks waarbij brandstoffen van merken A, B en C met elkaar vergeleken worden, of waar uitgelegd wordt HOE die premium brandstoffen beter zijn dan 'gewone'.

Iemand die wél informatie heeft om me te overtuigen naar het 'ja'- of 'nee'-kamp over te lopen?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.