Ga naar inhoud

Aanlopen voorwielen


.cornelis.

Aanbevolen berichten

Zoals al eerder gepost, de voorwielen van mijn Z komen tegen de wielkuipen aan bij het maken van een bocht, waardoor er een gat onstaat in de de kuip. Volgens mij is de oorzaak het verlagen van de auto met 30 of 40 mm. Nu was ik van plan om andere voorveren te monteren waardoor de auto 15 mm omhoog komt, maar dat is toch een hele klus, ondanks dat ik veerklemmen kan lenen.

Nou meen ik dat ik ergens gelezen heb dat de afstand van de banden ten opzichte van de carrosserie ook veranderd, groter wordt, door het plaatsen van spacers.

Mijn vraag is dus aan de heren technici van dit forum klopt dit? En welke maat spacer moet ik hebben?

Mijn voorbanden zijn 225 breed velg 17 inch et 38 of 19 inch et 37.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Controlevraag: lopen ook de 17-inchers aan tegen de modderkuipen?

Zo ja: is de verlaging gedaan door alleen kortere veren te monteren?
Dan kon daar het probleem wel eens in zitten: die kortere veren veranderen de geometrie van de voorwielophanging, en zullen niet lekker werken met standaarddempers...

Ik rijd op een 17-inch breedset, met KW coilovers die goed zijn voor zo'n 30mm verlaging. Dat loopt NIET aan tegen het binnenwerk!
Ik gebruik spacers (eerst 5mm, nu 10mm, die zijn makkelijker te balanceren), maar dat is om ruimte tussen de binnenzijde van de band en de coilovers te creëren.

Persoonlijk zou ik niet groter dan 17-18" gaan op een Z3 voor optimaal rijgenot (er is een reden dat zelfs de Z3 :m: op 17"ers ontworpen is), maar opinions are like arseholes... ;-)

aangepast door pimgmx
Link naar reactie

Ja, de 17 inch loopt ook aan. Ik rijd momenteel ook op de 17 inch met de 19 inch breedset zit ik steeds tegen de stoeprand er blijft geen moer over van die velgen. Vooral achter ET 27 is een ramp. Moet zeggen dat het wel strakker stuurt dan 17 inch .

En ja er zijn kortere veren gemonteerd, wel nieuwe schokdempers maar zover ik begrepen heb de originele types.

Boven de achterveren waren 10 mm dikke rubbers gebruikt, ik vermoed dat daar de verlaging te gortig was omdat ik met die veren en verhogingsrubbers continu drempelscchraper was met de uitlaat.

Kan natuurlijk ook zijn dat de oorzaak zit in het feit dat ik achter 15 mm hogere veren heb geplaatst? waardoir het front meer voorover hangt? Feitelijk ben ik tenopzichte van de vorige veren netto 5 mm omhooggegaan. Omdat op de vorige veren al 10mm dik extra rubber zat.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Ik had eerst het standaard onderstel met normale voorbanden (225/40/18) en BBS velgen met de goede ET waarde. Toch had ik in snelle bochten dat de voorwielen tegen de wielkuipen kwamen <_<

Nu staat de auto 30mm lager op een KW schroefset en heb ik geen problemen meer. Misschien dat de originele 12 jaar oude voorveren iets te soepel waren geworden.

Op het originele onderstel wou ie wel flink duiken, kijk maar hoe scheef de auto hier staat:

full.jpg

aangepast door MadMarky
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.