Ga naar inhoud

Audio streamen in een Z4 E85 met DSP


Alpiemeltje

Aanbevolen berichten

Ik weet dan niet wat je op je kaartje had staan, maar da's niet het maintronic ini bestand.

Daarin staat dit, ook gewoon vanaf hun website te krijgen:

BASICMODE=0
DISABLE_TF=0
RADIO=0
BASICJUMP=0
CDLIST=1
FOLDER1=Ordner_1
FOLDER2=Ordner_2
FOLDER3=Ordner_3
FOLDER4=Ordner_4
FOLDER5=Ordner_5
FOLDER6=Ordner_6
TAG_TF=1
TAG_MID=0
TAG_FMID=0
TAG_IKE=0
TAG_INDEX=0
INDEXTAG_LIMIT=23
RANDOM_FOLDERS=1,2,3,4,5,6
TRACK_POSITIONS=1,2,3,4,5,6
SDLOG=0

 

Volgens mij exact hetzelfde als jij hebt?

Wat jij had lijkt wel de inhoud van een gebruiksaanwijzing gekopieerd in een ini bestand?!?

Link naar reactie

even over die densions.... ik heb nu bij de VW van m'n ma meegemaakt hoe handig dat bluethoot muziek streamen werkt ( zit bij haar standaard in de Jetta van uit de fabriek ). dit kan dus met een Dension zoals ik begrijp ?  ( mits je radio dit aankan maar die vraag ga ik nog stellen zodra ik het precieze type weet) Dus 1 x koppelen met de dension en hoppa mijn muziek van mijn iphone 6s komt zo de radio uit ?

Link naar reactie

@GuidoK daar lijkt het inderdaad op, het werd meegeleverd bij aankoop van de CP600 als zijnde het .ini bestand welke ik op de SD kaart moest installeren. Ik kwam erachter nadat ik gister op aanraden van jou een logfile wilde aanmaken maar zelfs dat lukte niet.

zodoende kwam ik op het idee dat het .ini bestand weleens niet goed zou kunnen zijn, deze dus verwijderd en van de maintronic site een andere gehaald. nu dus "alles in ordnung"

Link naar reactie

^^ ja Lightning, zo werkt dat met de Dension lite bt. Je moet alleen wel minimaal een business radio hebben.

middenrooster eruit, radio loshalen, de stekkers er tussen pluggen en als je de carkit functie wil gbruiken de microfoon. Alls weer terugzetten en aanmelden. Weet niet of het bij iedere telefoon zo is, maar kon de mijne via het stuur bedienen. Ook handig in geval van spotify e.d.

Vond een nadeel, het volume was wat zachter dan van de radio of cd, maar daar schijn je db files voor te hebben waarmee je door activatie het volume wat harder of zachter kan programmeren.

  • Like 1
Link naar reactie

^kijk precies wat ik wilde horen! denk dat ik waarsch. de verkeerde radio zal hebben ( nog even na kijken), maar een andere radio fixen moet ook geen probleem zijn hoop ik. ik wil zo'n dension puur en alleen om muziek te streamen, bellen doe ik toch zo goed als nooit.

 

dat koppelen is ook gewoon draadloos neem ik aan ? :)

 

aangepast door lightning87
extra vraag
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Kan iemand bevestigen of dit verhaal klopt ? 

 

Radio werkt zonder code, Bmw radio's hebben geen code, het is plug&play, naar aansluiting wordt het door de I-Bus boordelectronica vrijgeschakeld.
 dit kreeg ik als antwoord toen ik vroeg of de radio code erbij zat.

Link naar reactie

zo radio komt van de week binnen :cool:.

 

maar nu, aangezien ik dus mijn muziek via Bluethoot wil streamen naar mijn dension zou ik dus voldoende moeten hebben aan deze :

 

http://www.navishop.nl/dension-gbl3bm4-gateway-lite-bluetooth-bmw-quadlock-p-13344.html

 

 

of moet ik eigenlijk deze hebben : http://www.navishop.nl/dension-gwp1bm4-gateway-pro-bmw-quadlock-p-13365.html

 

die 8 tientjes is het probleem niet, ik wil iets waar ik gewoon goed op kan streamen, en net zo netjes weg werken als JK-Z4-3.0i

 

 

 

edit sorry, de eerste is dus de goede :)  zoals Black wwz3 aangaf : met de Dension lite bt

aangepast door lightning87
Link naar reactie

 

 

13 uren geleden, lightning87 zei:

Maar ik heb nog wel een auxkabel nodig denk ik ? 

 

Waarom een aux kabel, verbindingsset tussen radio en gateway en gaan met die banaan

dension-gateway-lite-bt%2040%20flat%20piIMG_0234_zpsfrotovqp.jpgIMG_0238_zpsz8rnc1i4.jpg

 

 

Geüploade afbeeldingen

    •  
    •  

 

dension-gateway-lite-bt.jpg

aangepast door ad k
Link naar reactie

Ah die krijg je bij je dension dus ! :o :)

 

dan weet ik dat ik me daar niet druk over hoef te maken :) 

 

maar de stroom haalt hij van de Aux aansluiting of die moet ik apart aanleggen ( ben een redelijke noob sorry ) 

Link naar reactie

de pension komt eigenlijk tussen de radio en de auto in, dus stroom loopt via dension naar de radio...maar goed.
Als noob: gewoon aansluiten, niet nadenken, dan komt het eerder goed ;-)

Kan echt niet mis gaan, moeilijkste is ff de luchtrooster los halen, daarvan staat wel een film op youtube, stelt ook niet echt wat voor, maar is ff pielen.
Tip is wel: ventilatie op off, ff licht er bij, rooster iets naar voren trekken, want dan zie je de lipjes (zie filmpje) vanzelf/beter.

Andere tip:
Voordat je alles weer inbouwt..controleer of het volume van de dension overeenkomt met de radio.
Er zijn op de site van dension bestanden te downloaden om dit eventueel aan te passen.

 

En zet hem vast zoals de foto hierboven...aan gestuiterd in het dashboard heb je niks! ;-)

aangepast door haroldv
Link naar reactie

Bedankt harold (en ad natuurlijk en alle anderen met advies.). Was idd van plan met goed vast te zetten en evt nog in te pakken met van dat isolatie schuim achtig spul zodat je geen gerammel krijgt. Gezien de foto's van ad zal het qua aansluiten een piece of cake worden.

 

Het filmpje op YouTube had ik al gevonden ( zijn er meerdere btw). Denk toch dat dit pielen iets makkelijker moet zijn dan het pielen bij de airbag op t stuur, dus het zal wel goedkomen denk ik.

 

idereen bedankt voor de input en hulp. 

Link naar reactie
1 uur terug, haroldv zei:

de pension :rolleyes:
Andere tip:
Voordat je alles weer inbouwt..controleer of het volume van de dension overeenkomt met de radio.

 

Harold heeft gelijk het volume wil nog wel eens afwijken maar hier de volgende tip:

Koop een male-female usb kabeltje dat je in de dension steekt en naar je dashboardkastje legt.

In het dashboardkastje kun je dan een usb stick er in steken voor muziek of om de volumefiles of updates naar je dension te laden.

Als je de dension goed wegwerkt en je wilt later nog iets veranderen kun je er niet meer bij zonder de radio te verwijderen.

Twee vliegen in een klap voor een paar eurotjes 

aangepast door ad k
  • Like 1
Link naar reactie
17 minutes ago, lightning87 said:

Goed idee ! Van de week even 1 scoren bij de locale mediamarkt. 

 

Die volumefiles update ik gelijk wel als de dension binnen is. 

gaat niet om updaten, maar om instellen...dus je kan het pas doen, als hij er in zit.

Link naar reactie
1 hour ago, lightning87 said:

Ah ok, met audio ben ik niet zo bekend. Maar ga iig dat kabeltje er leggen. Maar kwestie van dat updaten is dan een laptop eraan hangen en die files vervangen ?

 

nope...je moet kiezen hoeveel dB je wilt veranderen (+ of -), die specifieke configuratiefile moet je op een usb stick zetten (samen met 2 mp3's) en dan contact aan. In enkele seconden wordt dan de volume aangepast. Dan alles uit en opnieuw aan om opnieuw te kijken of het nu overeenkomt met de radio volume. 

 

Die bestanden kan je downloaden bij dension:

http://www.dension.com/products/car-multimedia-solutions/gateway-lite-bt

 

How - to, pagina 9:

http://tdj.com.au/firmware/Dension/Dension%20Troubleshooting%20Guide%202014.pdf

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 jaren later...
Op 12-8-2015 om 18:05, JK-Z4-3.0i zei:

In mijn Z4 zit een originele BMW iPod interface op de ingang van de radio met DSP. Deze vervangt de CD wisselaar.

Op zich werkt dit prima, maar je kunt alleen maar nummer voor- en achteruit skippen, en er wordt geen info over artiest of nummer weergegeven op het scherm.

Nu ben ik op zoek naar een interface waarmee je kunt muziek vanaf je GSM (iPhone) via bluetooth kunt streamen om te luiteren naar Spotify of webradio op je mobiel te luisteren, en waarop je ook via een USB poort een stick met MP3 kunt aansluiten of je telefoon.

Dension levert volgens mij dergelijke interface boxen.

Mijn vraag is dus wie er ervaring heeft met een dergelijke interface op een E85 met een HiFi audiosysteem met DSP, en wat zijn daarvan de mogelijkheden.

Alvast bedankt.

 

zo,.. dit wil ik dus ook:

 

alsin,

ik heb nu een 6-cd wisselaar die het niet doet, net als een hifi-professional en bmw navigatie.

nu wil ik de CD-wisselaar eruit,.. en een ding om spotify via bluetooth af te spelen.

 

het lijkt hier makkelijk te zijn, er komen ook meerdere suggesties voor tools of dingen langs,

maar wat is het uiteindelijke ei van columbus.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.