Ga naar inhoud

Rammel bij langzaam rijden


Partagas

Aanbevolen berichten

Sinds kort hoor ik een rammeltje aan de achterkant. Links of rechts kan ik helaas niet echt goed duiden. Het dak is open dus ik hoor het duidelijk rammelen, weet alleen niet waar.

Het is vooral hoorbaar bij het zachtjes achteruit rijden, naar rechts. Ook wel als ik rechtsom stuur over een verhoging, bijv. oprit of drempel.

Bij gewoon rechtuit rijden hoor ik niks. Ook niet als ik wat harder over een rotonde rij of zo... Over een klinkerweg is ook geen probleem en hoor ik niks. Schokbrekers werken ansich prima en kraken niet als ik ze naar beneden duw.

Iemand een idee wat het zou kunnen zijn?

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Kun je het nader omschrijven? Rammelen / kraken / piepen?

Hoor je het ook met het dak dicht? Heb je deze dopjes allebei nog? Hoor je het ook met de klep van het kastje tussen de stoelen open? Ligt er iets los in de kofferruimte?

Link naar reactie

Met het dak dicht hoor ik het niet echt goed. Het lijkt er op dat het echt ergens achter onder de auto vandaan komt. Een rammel-kraakje zeg maar <_<

Die dopjes had ik al eerder naar gekeken, die zitten er gewoon. Er ligt ook niks los in de kofferbak. Of het geluid zich voordat met de klep tussen de stoelen open heb ik nog niet geprobeerd. Het is vooral hoorbaar als ik langzaam achteruit rij, met name rechtsom...

Link naar reactie

^ nope, rubbers zijn ca 4 of 5 weken geleden vernieuwd. Zojuist nog maar eens gekeken en de uitlaat zit mooi vast in de rubbers.

Heb weer even wat geprobeerd. Als ik recht over een drempel rij hoor ik niks. Ga ik schuiner over, dus met het stuur gedraaid, dan kraakt het achter dus iets.

Met de kap dicht idem...

Link naar reactie

Dank voor het meedenken voor zover mogelijk...

Er is recentelijk e.e.a. onder de auto vernieuwd. Er ligt een set Eibach veren/ Bilstein schokdempers (B12 Pro kit) klaar maar ik twijfel over de montage omdat de auto dan 30 mm lager komt te liggen...

Morgen gaat ie bij de dealer even op de brug voor een controle. De wielen zullen er heus niet vanaf vallen maar dat kraakje was er eerst niet en mijn irritatiegrens komt in zicht...

O ja... Het kraakje is er zowel bij links- als rechtsom insturen als ik langzaam rij...

aangepast door Partagas
Link naar reactie

De kans op een defecte homokineet acht ik niet uitgesloten maar klein. Vanmorgen ben ik met de auto naar kantoor gereden omdat ik straks naar de dealer moet. Het heeft hier geregend dus de wegen waren nat. Geen rammeltje te horen...

Link naar reactie

^ prachtig scrabble woord inderdaad :clapping:

De monteur bij de dealer heeft er naar gekeken maar kon zo snel niets vinden. Hij kon het geluid tijdens het rijden wel horen. De auto is ook op de brug gezet om alles goed te kunnen bekijken en voelen.

Homokineet heb ik gevraagd maar is het volgens de monteur niet. Veren waren ook niet gebroken (had ik een paar maanden geleden maar toen heb ik niks gemerkt). Rubbers van de stabilisatorstang zien er ook goed uit...

Het lijkt er in ieder geval op dat er niks ernstigs aan de hand is...

We zoeken gestaag verder :wacko:

aangepast door Partagas
Link naar reactie
  • 4 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.