Ga naar inhoud

Piepende linker achterrem


RoWi

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al: mijn linker achterrem piept bij het afremmen, met name bij lage snelheden. Ik heb wel wat gezocht op het forum maar vond alleen posts over piepen tijdens het niet remmen… Niet dat ik nou zo'n enorme zoek-held ben hoor… :blush:

Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Begin met een visuele inspectie, tenzij je zeker weet dat schijven/blokken recent vernieuwd zijn:

  • zie je strepen/schraapsporen/roestige rand op de remschijf?
  • hebben de remblokken nog voldoende frictiemateriaal?

Het frictiemateriaal op de remblokken (dus: het deel dat op de remschijf drukt) licht opschuren, plus wat antipieppasta op de contactvlakken (ik gebruik ouderwetse copaslip, Ruudkapje het een of andere hi-tech keramisch goedje) kan nooit kwaad...

Link naar reactie

Ben even in de historie gedoken. 27.000 km geleden zijn de achterste schijven afgevlakt en de blokken rondom en schijven voor vervangen.

Waarschijnlijk hoog tijd voor een paar nieuwe achter lijkt me.

Link naar reactie

^^ Wat ik wel eens gehoord heb: Keramisch vet is beter voor remmmen met ABS, kopervet zou hier storingen kunnen geven.

Wat is de mening van de forum deskundigen?

Onzin.

De abs sensoren zitten aan de achterkant van de naaf.

Daar komt geen kopervet in de buurt. En dan alleen zou het nog storing kunnen veroorzaken als je abs ringen eronder zouden zitten, dus kopervet tussen de abs ring en de sensor.

Tegen de tijd dat het kopervet zo erg in de rondte vliegt, zit je schijf er ook wel onder en heb je toch al geen remmen meer...

Het is een fabeltje wat echt nergens op gebaseerd is.

Betreffende remmen kunnen kopervet en keramisch vet even goed gebruikt worden. Ik heb zelf een beetje de mening dat kopervet minder makkelijk wegspoelt door vuil/vocht na verloop van tijd.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.