Ga naar inhoud

Inbouwen nieuwe achterlampen ZZZ


1sh0tud0wn

Aanbevolen berichten

Hallo,

Sinds 2 weken bezit ik mijn eerste auto, een ZZZ! Tja, BMW zit in het bloed hier in de familie... en je moet ergens beginnen zeggen ze!

Nou ben ik super tevreden met mijn Z3... Maar toch had ik graag andere achterlampen gezien.

Op dit moment zijn de standaard (rood-wit-oranje) achterlampen geïnstalleerd. Graag had ik de veel mooiere rood met witte achterlampen gemonteerd!

Nu had ik al eens navraag gedaan bij mijn lokale BMW dealer... en volgens de beste meneer kostte een achterlamp + unit €142 euro PER STUK...

Dus na wat speurwerk zag ik bij Cargoods dezelfde achterlampen te koop staan voor €80 euro per paar.

Is er iemand die dit al gedaan heeft en misschien wat tips heeft?

Bij voorbaat dank! :clapping:

Glenn

aangepast door 1sh0tud0wn
Link naar reactie
  • Administrator

Yup, dat zijn imitatie achterlichten rood/wit, iets witter dan de originele M achterlichten.

Heel simpel om te doen, gewoon plug en play.

Link naar reactie

Yup, dat zijn imitatie achterlichten rood/wit, iets witter dan de originele M achterlichten.

Heel simpel om te doen, gewoon plug en play.

Dankjewel voor je snelle reactie!

Deze zal ik dan gaan bestellen (y)!

Link naar reactie

Bij Amazon.de kun je ze voor nog gunstigere prijzen vinden.

Link naar reactie

Ik heb die goedkopere ook voor rond de 80,- en bevallen prima.

wel even goed kijken of de naden aan de bovenkant goed aansluiten en zoniet een heel klein beetje doorzichtige silicone kit er op.....

  • Like 1
Link naar reactie
  • 3 weken later...

Ahhhhh EMI en je hebt wel gelijk oem is beter, maar ik vind die oranje knippers niets, dus goede mod.....

Link naar reactie

Ziet er fraai uit!

We dubben zelf nog of we dit wel of niet willen doen. Iemand een idee wat dit soort mods met de waarde van je ZZZ doet?

Rowi, het geeft je auto een totaal andere look als dat die nu heeft. Het enige nadeeltje is wel... dat het armatuur van een oranje knipperlamp anders is dan die van een witte. In de originele achterlichten van de Z3 zitten er geen oranje in, maar witte.

Nu stuitte ik dus ook al op het probleem, dat je het armatuur moet gaan vervangen(deze moet je dan zelf gaan solderen), daar je ook oranje knipperlampjes meegestuurd krijgt bij de nieuwe kapjes.

Ter oplossing om dat allemaal achterwegen te laten, kun je de huidige witte knipperlampjes gewoon oranje 'verven'. Heb dit zelf gedaan met nagellak van de vrouw des huizes ;)!

Mocht je de beslissing maken om ze te kopen, en je hebt vragen... stel ze gerust!

Greets :petje:

Link naar reactie

Of een van de pootjes van het oranje lampje afvijlen.

Tevens zijn er oranje lampjes te koop met dezelfde bajonetsluitng als bij wit ( puntjes schuin op de fitting, en puntjes recht tegenover elkaar) Weet niet of daar een aparte naam voor is of code.

(even snel uit me hoofd: standaard oranje 21 w is de PY21w en de andere code is P21W orange)

Link naar reactie

Of een van de pootjes van het oranje lampje afvijlen.

Tevens zijn er oranje lampjes te koop met dezelfde bajonetsluitng als bij wit ( puntjes schuin op de fitting, en puntjes recht tegenover elkaar) Weet niet of daar een aparte naam voor is of code.

(even snel uit me hoofd: standaard oranje 21 w is de PY21w en de andere code is P21W orange)

Dat klopt helemaal! had ik dat maar eerder geweten...

Heb ze bij mijn lokale autohandelaar besteld en zouden vanmiddag al om 17:00 geleverd worden. :clapping:

Ohja, ze kosten per 2 lampjes €3,95. Mocht je het je afvragen! :sFun_banana2:

aangepast door 1sh0tud0wn
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.