Ga naar inhoud

Ervaring met Simons/Jetex RVS uitlaat?


Evan_S

Aanbevolen berichten

Iemand hier ervaring met een RVS sportuitlaat van Simons/Jetex?

http://www.simons-uitlaten.nl/contents/nl/d247_Simons_Sportuitlaat_BMW_Z3.html

Ik kan er weinig over vinden qua geluid. De prijs is namelijk niet verkeerd, maar ik wil er geen brulpijp onder hebben; gewoon iets sportiever dan de originele dempers die er nu onder hangen.

De bekende alternatieven worden toch al gauw weer een stuk prijziger.

aangepast door Evan_S
Link naar reactie
  • Reacties 28
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Kwaliteit van Simons twijfel ik niet over, gaat mij even om het geluid.

En een uitlaat die normaal gesproken 459,- kost valt m.i. niet in de categorie 'goedkoop'....

aangepast door Evan_S
Link naar reactie

Als je het vergelijkt met eisenmann (700 euro) of remus (900 euro) wel ;)

Is inderdaad lastig dat je vooraf nooit weet wat de sound gaat worden...

Misschien vragen om een bepaalde vorm van garantie.

aangepast door Guido
Link naar reactie
  • Administrator

^^^klassespuitwerk ook op die E34 als ze inzoomen op die deurgreep ... :blink:

Overigens on topic: een RVS uitlaat "op maat" laten maken zal iets duurder zijn, maar hoeft niet veel meer te kosten dan de oorspronkelijke prijs van die Simons uitlaat. Daarbij kun je dan wel vaak goede afspraken maken over tegenvallend geluid. Er zijn hier meerdere voorbeelden van mensen die (gartis) zijn terug geweest omdat de oorspronkelijke sound te aanwezig was. Denk bijvoorbeeld aan PMPerformance in Swifterbant, de al genoemde Crooke tuning, of MaxiPerformance ...

Link naar reactie

Dank voor de tips! Maatwerk zat ik ook aan te denken; MaxiPerformance zit vlakbij mijn werk, dus ik denk dat ik daar eens een kijkje ga nemen en een offerte laat maken.

Iemand hier ervaring met MaxiPerformance (Hengelo)?

aangepast door Evan_S
Link naar reactie
  • Administrator

In ieder geval ten aanzien van de Z4 volop. Dan moet je even zoeken in de voorsteltopic van Ruud_19, Bad Pritt, of JK_Z43.0i, ten aanzien van die laatste hier, vanaf post 247. Voor zover ik weet allemaal positieve ervaringen.

Link naar reactie
  • Administrator

Je bedoelt deze in het lijstje:

Z3 R/C Roadster / Coupe 1.9l 103 kW, 1996=>Sep1998 085996 0505RC HGP RACING-SD met 1 eindpijp Ø 90 mm "REMUS RACING", ohne TÜ 598,50 389,03

Ohne TUV betekent meestal niet veel goeds als je het niet al te luidruchtig wilt. Het geluid is nou juist de reden dat er geen TUV is.

En ten aanzien van het vermogen: ik heb zeker 300 pk extra sinds ik een andere einddemper en geen middendemper meer heb. :hypocritesmiley:

Oké, heel flauw antwoord, maar de fabrikant zal je waarschijnlijk voorhouden dat het al snel 5 tot 10 pk scheelt, oftewel ...

1806amazing.jpg

... maar dat vervolgens niet willen garanderen. Dat zegt genoeg denk ik ... Je doet het in mijn beleving toch vooral voor geluid en looks. Tenzij je GuidoK heet, maar dan bouw je de uitlaat zelf, neem je de hele uitlaatlijn incl. spaghetti spruitstuk en doe je het, hoe zeg ik dat tactisch, waarschijnlijk niet voor het geluid ...

Link naar reactie
  • Administrator

Je kunt ook eens kijken hoe je het vindt zonder middendemper. De sound uit de si einddemper is al vrij behoorlijk en verwijdering van de middendemper voegt nog iets toe zonder dat het storend wordt. Die ingreep is bovendien goedkoop (zou je nergens meer dan EUR 250,- mogen kosten) en is vrij simpel ongedaan te maken als het resultaat je tegenvalt ...

Link naar reactie
  • Administrator

Ik rij er al jaren mee rond en vind de verwijdering van de middendemper absoluut een vooruitgang. Benadrukt het geblubber bij terug / - opschakelen veel meer, maar leidt helemaal niet tot een hinderlijk / te zwaar geluid ... Gewoon lekker. :thumbs_up:

Link naar reactie
  • Administrator

Daar was al een heel recent topic over Curt. Wil je volgende keer eerst even de zoekfunctie gebruiken en pas als daar niks uitkomt een nieuw topic beginnen? Dank!

Link naar reactie
  • 5 weken later...

Ik sta voor hetzelfde dilemma; een goede rvs-uitlaat vinden voor mijn Z3 (1.8 m43 bouwjaar 2001). Offerte gevraagd aan Crooke en die kwam met Eisenmann à 749 euro inclusief montage. Ik wil echter geen dubbele pijp, dus de Simons is een goed(koper) alternatief. Vraag is en blijft, wat het geluid doet én of het aanbod van Simons past. Alle producten die ik zie passen op voertuigen tot ca. 1996/97. Die vraag wil ik hier dus graag kwijt. Passen uitlaten van het type tot ca 1996/97 ook op latere modellen en zo niet waar zit de afwijking.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.