Ga naar inhoud

Ruitensproeier


Mauritz

Aanbevolen berichten

Hallo ZZZZ helden,

Mijn voorruitsproeier heeft het begeven, de koplampsproeiers doen het nog wel. Ik zou graag willen weten of ik kan kijken of het een elektrisch probleem is of dat de pomp kapot is. In dat laatste geval was ik van plan om een van deze exemplaren op de kop te tikken: http://www.mister-auto.nl/fl/ruitensproeierpomp/bmw-z4-coupe-3-0-si-265pk_v19300_g794.html%C2'> Heeft iemand anders dit probleem ook gehad? Ik sproei zelf eigenlijk nooit, hooguit 1 week per jaar tijdens de vakantie, zal dit tevens de reden zijn dat het nu kapot is?

Bedankt alvast!

Gr, Mauritz

Link naar reactie
  • Reacties 4
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

zit de sproeier zelf niet verstopt ? er zitten 2 pompen op het resservoir de ene is voor de koplamp sproeiers ( dacht de voorste) en de andere van de normale sproeier. misschien kan je het e.e.a. even door meten ? geen idee of je met uitlezen iets kan zien of de pomp evt kapot is.

de sproeier zelf zal waarschijnlijk op druk werken van uit de pomp dan dat er nog aparte aansluitingen zitten voor het sproeiertje zelf (of heb je dit al bekeken? ). de koplampsproeiers werken namelijk ook alleen op de druk van de pomp.

Link naar reactie

Probeer bij stilstaande auto, motor uit, of je het pompje kan horen (eventueel een assistent die meeluistert onder de motorkap).

  • Als het pompje loopt: check de leidingen en spuitmondjes voor breuk/beschadiging/verstopping (wat voor vloeistof gebruik je? aanlengspul met kraanwater kan bij lang stilstaan verkalken)
  • Hoor je 't pompje niet zoemen: pompje losmaken en testen met een 12V-spanningsbron of-ie dan wel draait. Zo ja, dan moet je in de bekabeling/zekeringen gaan zoeken. Als-ie niet draait is je pompje nog niet afgeschreven...
  • Bij structureel niet-gebruiken willen electropompjes nog wel eens vast gaan zitten. Een ouderwetse remedie is een ferme tik op de behuizing, dat kan al genoeg zijn om 'm weer aan de gang te krijgen!
Link naar reactie

Helden, dank jullie wel! Ik ga er vanavond mee aan de gang als de werkdag er weer op zit! Ik weet dat dat het pompje nu niet loopt want hij maakt geen geluid, ik denk dat ik met de hamer aan de slag ga! De spuitmondjes zijn open en de vloeistof die ik gebruik is van de praxis vorstbestendig en niet aangelengd. Er zitten inderdaad twee pompjes in het reservoir, de voorste geeft geluid en de achterste niet bij sproeien.

Link naar reactie

...hamer...

Probeer éérst een laagampère externe 12V-bron om uit te sluiten dat het een elektrisch probleem is...

Voor dit soort klussen gebruik ik een oude 230-12V adapter van een computerscanner waarvan ik de voedingsstekker afgehaald heb en beide voedingsdraadjes van een laagje soldeer heb voorzien. Een simpel maar érg handig stuk gereedschap!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.