Ga naar inhoud

Detailing clinic te Elst in Augustus


Aanbevolen berichten

Wat de meeste "cardetailers" (ik heb een hekel aan dat woord. Sinds wanneer zijn wij niet meer in staat om fatsoenlijke Nederlandse woorden te verzinnen?) zou ik geen poetsbeurt willen noemen. Dat gaat echt wel wat verder. Mijn auto is bijvoorbeeld in 4 beurten gepolijst. Onder autopoetsen versta ik bijvoorbeeld geen polijsten. Poetsen is een beetje schoonmaken met poetsmiddelen en poetsdoeken. Dat hoeft inderdaad geen 500 euro te kosten.

Link naar reactie

^ Netjes gepoetst Cor!!!

Dat een poetsbeurt EUR 500 (of meer) kan kosten is toch niet zo raar? Alleen al de lakverzegeling kost zo'n EUR 200 (bij de BMW dealer het dubbele)!!! Die verzegeling kun je uiteraard ook achterwege laten maar dan is je auto gewoon weer wat sneller vuil <_<

Zonder de speciale verzegeling is het bedrag dus EUR 300. Interieur wordt weer als nieuw (leer wordt geverfd), dak impregneren, velgen reinigen/polijsten, motorcompartiment, auto wordt echt als een spiegeltje zonder krasjes/ swirls en als je lampen dof zijn worden die ook behandeld. EUR 300/ 500 is dus zeker niet duur! Niet ten laatste, deze mannen leveren absoluut vakwerk af!!!

Link naar reactie

Inderdaad , een reclamecmpagne <_<

Ik detail al enkele jaren. Mijn bevindingen :

1 ) Wat stoelen "verven" betreft , ik kom dankzij mijn beroep in verschillende bedrijven , zo ook in fabriek(en) waar ze lederen salons maken , leer verven is een lapmiddeltje , heb het zelf mogen ondervinden. Heb ook de "wangen" van mijn zetel laten "verven" in zo'n meubelfabriek ( is mij wel verteld dat het niet "goed" ging blijven), is inderdaad fantastisch als je wagen gaat ophalen na behandeling , maar na verloop van tijd gaat die verf weer verdwijnen. Mij is gezegd ( in die salonfabrieken ) dat het leder , voor de zetels ( jullie zeggen banken :lol: ) gekleurd wordt door verschillende behandelingen , baden enz. Dit proces kan je niet evenaren door "wat verf" op te smeren. Er is maar één goede oplossing , beschadigd stuk vervangen door een nieuw stuk https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/10440-ff-goed-voorstellen/?p=337879

2) meguiars , poorboys enz... niet te vergelijken met "professionele" producten ? Komaan hé , in Elst werken ze met maxolen ( ze verkopen het ook ) natuurlijk dat dit voor hen "het" product is. Voor de één is poorboys goed , voor de ander monello , voor nog iemand anders is het dan weer meguiars. Ik ben ooit begonnen met meguiars , maar dankzij carclean .nl veel andere producten leren kennen, ik gebruik meguiars ook niet meer , maar om te zeggen dat het niet "professioneel" is , ik heb andere producten gevonden die even goed (misschien wel beter) zijn voor een betere prijs. Heb laatst gyeon (cancoat) gebruikt ( op Z4 van stamnr7 ) , eigenlijk ben ik niet zo tevreden -> standtijd is absoluut niet wat ze beloven.

3) deukjes verwijderen , zou/zal ik nog altijd laten doen bij een carrosseriebedrijf

4) de prijzen die hier genoemd worden vind ik echt heel goedkoop. Ik werk gemiddeld 20 uren aan een auto, als hobbyist ( clayen , polijsten , glazen , waxen. Motor . Interieur ) Dus zonder uitdeuken , verven enz.... Zijn de uurlonen in NL zoveel goedkoper ? Ik weet een bedrijf hier bij ons in de buurt , voor een 2 zitter (roadster) prijs +/_ 800 euro

Was vast een leuke en leerrijke dag , maar mijn ervaring op zo'n "detail"dag (heb er al 2 meegemaakt ) is dat je wel één en ander opsteekt maar dat het vooral veel "kijken en luisteren" is ....

aangepast door bojan
  • Like 1
Link naar reactie

3) deukjes verwijderen , zou/zal ik nog altijd laten doen bij een carrosseriebedrijf

Was vast een leuke en leerrijke dag , maar mijn ervaring op zo'n "detail"dag (heb er al 2 meegemaakt ) is dat je wel één en ander opsteekt maar dat het vooral veel "kijken en luisteren" is ....

Er was een poetsclinic door het detailbedrijf en er was een "extern" iemand die deuken uit auto's haalt met een hamer en een kromme pin.

3) Ik heb ook een paar deukjes laten verwijderen en deze "ontdeuker" is echt een goede vakman.

Als er echt schade aan de auto zit heb je idd een schadehersteller en een goede spuiter nodig, maar voor dit soort kleine deukjes zonder lakschade is zo'n

carrosserie fluisteraar helemaal top. Je staat er bij en kijkt er naar en ziet het deukje wegsmelten, het is "Magic" :clown:

Maar goed niet te veel enthousiasme hier, anders gaat het op een reclamecampagne lijken :hypocritesmiley::171:

En je hebt gelijk, het is veel kijken en luisteren, lachen, ouwehoeren, koffie drinken en gewoon gezellig met andere forumleden,

ik heb die dag geen poetsdoek aangeraakt :sFun_whistle:

Link naar reactie

Ik vond het uideuken ook werkelijk Hans Klok waardig

Je ziet hem de deuk naar buiten duwen en denkt, o jee, dat komt nooit meer goed, maar echt je ziet er daarna niks meer van.

Ik heb er van opgestoken dat ik maar eens de motorkap moet gaan laten spuiten...eigenlijk heeft onze zzz gewoon al te veel kilometers gevreten.

Ook heb ik wat spul gekocht voor op je ramen, dan loopt de regen er zo af, mooie grote fles, want je snapt dat ik ons huis er mee ga doen he....gewoon de tuinslang op de ruiten als ze wat stoffig zijn en je bent klaar

1 x per jaar of per 2 jaar doen en geen omkijken naar hahaha ons ben lui

Ik denk trouwens dat je best ter plekke je auto had mogen opknappen hoor, alles tegen een bepaalde prijs denk ik, maar tja zul je het wel even moeten vragen

Over het algemeen was ik erg tevreden mee, ik heb nog wat foto`s maar ben eerst nog even druk met andere dingen...

Link naar reactie

Dat ligt eraan wat ze er voor doen. Ik persoonlijk zou in ieder geval geen 500 euro voor alleen een poetsbeurt uitgeven.

Nee duidelijk ,moet voor dat geld wel een happy end aan zijn :clown:

aangepast door sandere39
  • Like 1
Link naar reactie
  • 2 weken later...
  • Administrator

Ik ben er zaterdag nog even geweest. Volgende week wordt de ZZZZ daar eens mooi opgewreven (inclusief koplampen, bijwerken kleine schaded, etc.) voor mijn huwelijk ...

Link naar reactie

Ik ben er zaterdag nog even geweest. Volgende week wordt de ZZZZ daar eens mooi opgewreven (inclusief koplampen, bijwerken kleine schaded, etc.) voor mijn huwelijk ...

Als je maandag 7/09 komt, kun je in het dorp nog een wit paard kopen. :horse:

Link naar reactie
  • Administrator

Niet gek een wit paard Marco! Ik ben er helaas dinsdag pas ...

Toink: thanks. Wordt inderdaad de trouwauto, maar dat is voor hooguit een kilometer. Steekwoorden zijn: anders-haar-in-de-war-en-het-zat-net-zo-mooi ... :lol: Mijn haar uiteraard. :schater:

Hal: eens. Maar het wordt wel een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele mooie dag. Daar ben ik dan wel weer van overtuigd.

Link naar reactie

Voor ons was het de mooiste dag van ons leven... maar inderdaad. Tot dat moment :)... wie weet wat de dag van morgen brengt.

Wij hebben ook maar 500m in onze Z4 gezeten. Mijn vrouw wilde der haar niet in de war en ik had een strakgesneden Italiaans pak. Ziet er super uit, maar instappen in een lage Z4 is een crime. Gelukkig geen naai-repair-kit nodig gehad.

Link naar reactie

Niet gek een wit paard Marco! Ik ben er helaas dinsdag pas ...

Maandag is in Elst de jaarlijkse paardenmarkt, vandaar...

Ik zit daar om de hoek met mijn toko, dus had je (tijdens de wachturen) een bakkie koffie kunnen komen halen,

maar dinsdag zit ik de hele dag in Heesch, klusje bouwen.

Dus wens ik jullie vanaf hier maar een hele mooie dag en een nog mooier huwelijk. :thumbup:

aangepast door coot
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.