Ga naar inhoud

WILG even voorstellen


Aanbevolen berichten

Afgelopen juni 2015 besloten om een echte auto voor de fun erbij te kopen.

Geslaagd via de site autoscout.

24 juni de auto samen met mijn zoon opgehaald in Zuid-Italië, 150 km onder Napels.

Nu de echt blije eigenaar van een BMW Z4 2.5si automaat, bouwjaar 5-2006.

We zijn teruggereden via Rome, waar we ook overnacht hebben. We hebben niet echt kunnen "racen" in Italië vanwege de snelheidsbeperking van 130 km/h :(

De volgende dag van Rome via de Gotthardpas tot net in Duitsland gereden en daar....lekker vol gas tot 235 op de teller.

De rit over de Gotthardpas is echt gaaf. Met open kap, het "s"-knopje geactiveerd lekker naar boven geracet. Wat een snelheid.

Alleen toen we boven waren toen kon je de koppelingsplaten goed ruiken. (is dat trouwens normaal bij hoge belasting van de motor?)

Hebben toen rustig berg afwaarts gereden en de weg vervolgt naar ons hotel in Zuid Duitsland.

De dag erop richting ons Twente gereden. Jammer van alle Baustelle onderweg. hebben ongeveer 5 stukken weg gehad waar harder dan de 130 km/h gereden mocht worden. Maar we hebben wel geplankt en geracet met andere bolides. (ze dagen je gewoon uit, haha)

Echt een mooie rit gehad en ervan genoten.

Hoop dmv dit forum meer te leren over de Z4 en misschien anderen te helpen waar nodig.

Ben vandaag nog wachtende op kenteken van RDW. Heb vandaag de BPM rekening voldaan aan de Belastingdienst.

Tot nu toe enkele dingen tegengekomen:

Er is maar één sleutel bij de auto (Heb al met BMW garage gebeld voor 2de sleutel a € 165,-

In de auto zou niet gerookt zijn, maar in de aansteker zit wel as

De auto heeft Bi-Xenon, maar de binnenste lampen kan ik niet aan het branden krijgen.(las hier in de topics dat dat ook niet mogelijk is)

Ik werd erop gewezen dat de lak zogenaamde hologrammen heeft (dat komt door het verkeerd poetsen van de auto)

Ik ga de auto dus helemaal laten poetsen van binnen en buiten. De lak wordt daarna verzegeld met teflon ( € 250,-)

Ik heb een groot navigatie systeem met de talen: Italiaans, Duits en Frans.

Die laat ik binnenkort ook via de dealer omzetten naar Nederlands.

Het autoalarm is van het merk MetaSystem, is een kastje waarbij je een code moet intikken. Deze is voorzien van een GPS volgsysteem.

Ik laat hiervoor in de plaats een SCM klasse 4 systeem inbouwen (€ 850,-)

Voor de rest geen rare dingen opgemerkt.

Zal binnenkort ook ff picts plaatsen.

Link naar reactie

Hey mooi verhaal!

Maar waarom zo,n duur alarm systeem erin?

De verzekering zal dit niet eisen hoor!

En als ze dat wel willen moet je ze even vragen of ze dan ook de nieuwwaarde uitkeren bij diefstal ..en dat zal wel niet .

Scm 3 is genoeg.

Link naar reactie

Ik heb me laten vertellen dat SCMIV inhoud dat er ook radar interieur en hellingshoek detector bij inzit. Wordt verder gezien als SCM III.

Via fleetaccess zou het € 650,- kosten. Zit nog te twijfelen waar ik het in zal laten bouwen.

Ga ook nog bij de dealer een prijsopgave vragen en hoop dan dat zij ook een complete software update erbij doen (ook voor de Navi in NL)

Als de dealer prijs ook in de buurt van € 600 - €700 zit lijkt mij dat een goedkopere oplossing

Link naar reactie

Ik werd erop gewezen dat de lak zogenaamde hologrammen heeft (dat komt door het verkeerd poetsen van de auto)

Ik ga de auto dus helemaal laten poetsen van binnen en buiten. De lak wordt daarna verzegeld met teflon ( € 250,-)

Als je heftige hologrammen (swirls) hebt, helpt alleen poetsen niet. Dan zal de lak gepolijst moeten worden.

Enne..welkom hier :) .

Link naar reactie

Tnx.

De auto wordt door een professioneel bedrijf behandeld. Hierbij zit ook het polijsten en als finish wordt de lak verzegeld met teflon (3 jaar garantie).

Link naar reactie
  • Administrator

Welkom. Waarom helemaal in Italie gehaald? Ik ben ook wel met mijn vorige 2.5si de Gotthard op geweest, maar ik rook toen geen koppelingsplaten.

Ten aanzien van je asbakje: gewoon even goed afwassen. Komt goed!

Link naar reactie

Welkom! Een software update van je navi is niet moeilijk en is zo gepiept.

Ik weet niet of je al een definitieve afspraak hebt met het poetsbedrijf maar op zaterdag 22 augustus is er een gratis clinic bij auto detailing in Elst. Er is nog wel een plekje vrij en die mannen kunnen je zeker helpen. Misschien is het iets voor je...

aangepast door Partagas
Link naar reactie

Mooi verhaal, veel fijne open kilometers, maar dat gaat wel lukken zo te lezen....

Link naar reactie

Koppelingsplaten ruiken bij een automaat? Dat lijkt me bizar. Een automaat heeft geen koppelingsplaten maar een koppelomvormer geloof ik. Misschien rook hij de remmen in combinatie met heet rubber?

Link naar reactie

^ hij zal toch niet remmend naar boven gereden zijn?

En een automaat heeft wel koppelingsplaten.

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

^ ?

Een klassieke automaat heeft een koppelomvormer en geen koppelingsplaten, als je die ruikt is de boel goed oververhit geraakt en zit er inmiddels donkerbruine soep in je bak i.p.v. ATF. :blink:

Bedoel je een van de modernere, i.m.h.o. ten onrecht automaat genoemde, varianten met automatische -al dan niet dubbele- koppeling, dan kan dat wel, maar dat is dan weer geen automaat in de gangbare zin van het woord.

Just my 2 cts. :wink:

aangepast door Shoveltje
  • Like 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.