Ga naar inhoud

35°C of warmer - Hoe rijden jullie?


Partagas

Aanbevolen berichten

Zoals het hoort met een coupe, raampjes dicht, dak dicht airco aan, prima te doen.....

  • Like 1
Link naar reactie

Sorry hoor maar dak open met airco, is niet echt zoals het hoort bij cabriorijders.

We zijn toch geen mietjes? Gewoon zoals het hoort, wees een vent en gebruik een cabrio zoals het hoort.

Val me nog mee dat ze de stoel verwarming niet gebruiken voor die tere kontjes. :lol::lol::lol::lol::clapping:

  • Like 1
Link naar reactie

Mietje? Heb je wel eens uren in de file gestaan op de Duitse autobahn bij 38°C en een knallende zon? Dan doe je die kap heus wel dicht hoor....

:lol::lol::lol::lol: Jongens niet gelijk zo serieus hè.

Moet een beetje luchtig blijven. :clapping::clapping:

En antwoord op jou vraag: Nee daar kom ik niet met 38grd. Dan lig ik wel in het zwembad. :):)

Link naar reactie

Ik lig op het strand en ZZZ staat lekker binnen in de koele garage.... :sHa_biggrin2::P

okeee... gewoon open uiteraard; "niet klagen maar dragen".... Is het eindelijk "lekker warm" moet die elektrische tent toch weer dicht.. :nono:

:sHa_biggrin:

Link naar reactie

Op de snelweg dicht met Airco aan.

Buiten de snelweg open met Airco uit and horloge af.

Ben kwart Surinaams; dus ik wordt altijd schandalig snel bruin! Vandaar horloge af, anders heb je direct een wit "afdruk" op he linker arm!

Ik denk wel dat de mensen met een zwart interieur inderdaad sneller de kap dicht doen!

Over de petjes... :petje: een BMW petje is wel iets té; dus ik draag liever een Panama! of een van de drie petjes die ik heb van Netjets.. een blauwe, witte of rode... kan je kiezen welke het best past bij de kleding! haha!

aangepast door kmk4444
  • Like 1
Link naar reactie

Kap open, raampje open, airco uit, armen en gezicht ingesmeerd en pet op. (mijn betere helft doet het zelfs zonder hoofdbedekking)

Boven de 39 graden hang ik mn linker(!)arm langs de deur naar beneden waardoor ik extra wind in m'n gezicht krijg. :hypocritesmiley:

......en na ongeveer 2 uur autosnelweg bij die temperaturen gaat de kap wel dicht en de airco aan. (bijna nooit dus, want een ZZZZ roadster is veel leuker buiten de snelweg.)

Link naar reactie

Even een heel andere vraag, maar een klein beetje off topic: wat doen jullie met het dak nu het zo mooi weer is en je eigenlijk het dak niet meer hoeft te sluiten?

Leidt het langdurig opengevouwen laten niet tot niet meer weg te krijgen vouwen en kreukels?

Zelf doe ik voor de zekerheid maar het dak na een aantal dagen open te hebben gereden weer dicht.

Link naar reactie

^ ja en heb je dan kreukels :blink: en krijg je die weer weg als je het dak weer dicht doet? :book:

aangepast door Frenkie
Link naar reactie

Na elke rit als ik weer thuis kom gaat het dak er op. Op de E46 cabrio zit in de winter een hardtop en na elke winter kan ik weer het dak uren borstelen om de vouwen eruit te krijgen.

Link naar reactie

Misschien in strijd met wat ik eerder geroepen heb tav open rijden, maar ik merkte van de week, dat ik toch wel met dak dicht heb gereden...maar niet vanwege de hitte, maar de snelheid. Boven de 150 is het niet echt fijn om lange afstanden te doen. Gelukkig regende het in Nederland weer en had ik een reden voor mijn gesloten dak ;-)

Link naar reactie
  • Administrator

^Ik vind meer dan 150 km/h geen probleem met het dak open, ook niet voor lange afstanden. Dat zijn alleen wel snelheden (en daaronder ook al) waarbij je bij langere afstanden echt wel aan gehoorbescherming moet gebruiken. Ik gebruik van die oorplugjes bedoeld voor concerten, maar moet eigenlijk nog eens van die dingen op maat laten maken (specifiek bedoeld voor motorrijders en cabrio rijders)...

Link naar reactie

Het is dat het er niet uitziet maar anders zouden we onze helmen kunnen opzetten :schater:

Daar zit (in ons geval) een Cardo communicatie module in dus dan maakt niet uit hoe hard je met open dak rijdt :clown:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.