Ga naar inhoud

35°C of warmer - Hoe rijden jullie?


Partagas

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Hangt van de omgeving af: stukje snelweg zeker windschot gemonteerd, ramen dicht, dak open en een beetje airco op de voetjes. Weg van de snelweg: raampjes ook omlaag, geen airco.

Altijd wat zonnebrand en zonnebril. Geen hoofddeksel, tenzij ik echt uren rij, zoals op weg naar een vakantieadres in Zuid Duitsland / Zuid Frankrijk / Italie / Spanje ...

Link naar reactie

Leuk topic! Dak open en airco op de voetjes!

Heb paar jaren terug the big west gedaan, had vooraf discussie met mijn broertje over de te huren auto. Hij wilde een SUV, ik een cabrio. Het werd een cabrio, op de voorwaarde altijd dak open. Bij temperaturen boven de 40c geen pretje... Dit bijna de hele trip volgehouden. Veel bekijks gehad met onze Mustang.

Kwamen onderweg een koppel tegen met een camaro SS, Engelsen, hadden speciaal die auto gehuurd. Maar met dak dicht. Vraagt die gozer, hoe doen jullie dat met deze temperaturen met het dak open.... Simpel... Airco aan. Die gozer kijkt op dat moment zijn vriendin aan, met een blik van "ik zei het je toch, maar jij wilde dat niet". Ik hoop dat ze nog een mooie vakantie hebben gehad :-)

aangepast door Berent-Beau
Link naar reactie

tja. In mijn geval vind ik de vraag absurd, maar ieder zijn ding.

IK heb een cabrio voor het open rijden en dus is het dak ALTIJD open, als het niet regent.

En als het warm is, gaan de ramen ook naar beneden.

Verbaas me er idd over, waarom mensen met dak dichtrijden, maar dit topic heeft me veel duidelijk gemaakt.

Dat is voor mij niet genieten, maar zoals ik al zei: ieder zijn meug

Link naar reactie

Na eerst het Gran depart spektakel te hebben bekeken, is bij mij om de hoek. Vanmiddag paar uur wezen knorren, korte broek en T zonderT, alleen pet op als de zon tegen is dat kijkt wat beter vooruit. Stationair in 3 door de durpjes, weg van het fietskabaal, ik denk nog wat gaat dat hard inene. Ik was vergeten dat ik de airco aan had, toerental loopt flink op dan. Maar gauw uitgezet. Gaasje tussen de stoelen naar beneden geklapt en raampjes down. Flink ingesmeerd en twee flessen ijskoud water mee. Uiteraard dak OPEN anders kan ik wel met de pri maar das lang zo leuk nie.

Wat bovenstaand probleem betreft wellicht de benzinepomp? Kan me herinneren dat " vroega" die dingen moeite hadden met dit hete weer om voldoende peut aan te voeren. Of is dat alleen bij heet weer in de bergen en gaat dat niiet meer op bij deze moderne auto's?

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Kap open, ramen en windscherm naar beneden, airco op...oh die heb ik niet... Verder goed insmeren en een pet op dan is het hier in de bergen goed uit te houden. Wel de temperatuur van de auto goed in de gaten houden.

Link naar reactie

De afgelopen week op de terugreis van de Europatour III vanuit Toscane veel met de kap dicht gereden. Temperatuur liep langzaam van 32 naar 42 graden op, en dan uren lang vol de zon op je kop (ook met pet) is geen pretje. Airco aan met de kap open voel je eens meer als het zo heet is. Met de kap dicht is het binnen een paar minuten weer behagelijk op 22 graden.

  • Like 1
Link naar reactie

In de winter heb ik de hardtop erop, maar die gaat er maar drie tot vier maanden op.

Ik rij verder altijd open, tenzij het regent. Dus ook met 35 graden.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.