Ga naar inhoud

Voorstoel speling.


Bigpapa

Aanbevolen berichten

Nu heb ik wat topics gezien van speling op de stoelen, maar eerlijk gezegd snap ik niet wat je onder die speling moet verstaan.

Ik heb namelijk het probleem dat de passagiers stoel als je erin zit kan je met je kont de stoel naar voren en achter duwen.

Zonder dat je aan de schakelaar zit.

Wordt dat onder die speling verstaan?

Link naar reactie

Dat noemen ze speling, als iets op en neer beweegt terwijl dat niet zo hoort

Ja dat snap ik. :guitar: Maar hij beweegt niet op en neer, maar heen en weer :lol::lol: .Speling kan ook worden verstaan het zijdelings bewegen en als de stoel omhoog gaat dat ie dan wat speling krijgt.

Maar dan weet ik waar ik naar moet kijken. En ook welke how to ik moet nemen. :clapping:

@CorvH dat klopt idd, ik heb er geen last van :lol: maar mijn vrouw wel. En je weet hoe vrouwen zijn.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Het is inderdaad de naar voor en achterbeweging wat bedoeld wordt, de stootrubbers ( bumpers) die op de as zitten, zie foto's in de howto zijn opgelost. Toen ik de stoelen van mijn vorige Z gedemonteerd had en omgedraaid bleek de rubbers als snot te zijn opgelost door het vet op de motoras voor de stoelverstelling. Ik heb ze vervangen voor kunststof plaatjes. Je kan ze bestellen bij bmrs vind ze niet goedkoop, daarom heb ik ze uit een plaatje kunststof gezaagd. Hoe die stoelen het nu doen weet ik uiteraard niet, geen idee wie de nieuwe eigenasr is ergens in het noorden van het land.

Demontage en vervangen is aan de hand van de howto heel eenvoudig. Als je niet zo handig bent is het handig de howto eerst helemaal goed te lezen, daarna spreekt het voor zich. Vergeet niet de accupool los te halen vóór demontage van de stoel, ik begrijp dat je andrs kans loopt op een eeen of andere storing in display die gereset moet worden nadat de stoel weer is teruggebouwd.

Succes.

aangepast door .cornelis.
  • Like 1
Link naar reactie

Hallo Bigpapa

Het is zoals Cornelis schrijft. De speling is van voren naar achteren (en natuurlijk omgekeerd). Je merkt het bij afremmen bij optrekken. Klus is prima zelf te doen. Volg wel even goed de How To. Vooral op het juiste moment de accu ontkoppelen. Bij twijfel laten doen of laten assisteren. Inderdaad BRMS levert de "rubbertjes" en zijn stevig aan de prijs. Heb ze goedkoper op Ebay gezien. Maar kan je niets over de kwaliteit zeggen.

Succes met het klusje. Het is wel een aanrader.

Link naar reactie

Kijk dat zijn de antwoorden waar ik op zat te wachten.

@ Cornelis en @ Bonfire bedankt voor jullie antwoord.

@Cornelis mijn stoelen zijn gewoon kaal, dus zonder verwarming etc. Maar ik zal voor de zekerheid de pool loshalen.

Ik ga de how to erbij downloaden. :petje:

Link naar reactie

:blink::blink:

Rob, lees je vraag nog eens goed door, je kunt er nog al wat kanten mee op. :newblush:

:P Ik ga er gemakshalve toch maar even van uit dat het om de speling in de stoelen gaat.

en ja ik wil jou wel helpen.

Link naar reactie
  • Administrator

Rob, lees je vraag nog eens goed door, je kunt er nog al wat kanten mee op. :newblush:

Van voor naar achter... (en hij gaat er ook nog op in :schater: )

Maarre... graag, want ik word er na een jaar of wat nu echt gek van <_<

Link naar reactie

Van voor naar achter... (en hij gaat er ook nog op in :schater: )

Maarre... graag, want ik word er na een jaar of wat nu echt gek van <_<

Gelukkig , toch een grapje,

Dat scheelt weer, want dan hoeft Irene er niet de hele tijd als getuige bij te blijven :sFun_whistle:

Die stoelrubbers was het eerste klusje dat ik binnen een week na aanschaf, gedaan heb aan de Z, werd er meteen al gek van.

Dus wanneer wou je langs komen, het handigste is in Elst, kan ie naar binnen.

Link naar reactie

Kom dan gelijk in Westervoort een bak koffie doen :sHa_biggrin2:
Ik heb trouwens met het uithalen van de stoelen gelijk het leer goed verzorgd

En als je dan toch bezig bent, even de chassisringetjes onder de voorste bouten zodat de stoel iets achterover kantelt (staat nog op verlanglijstje binnenkort)

aangepast door MarliesRoy
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.