Ga naar inhoud

Velgen


DizzyD

Aanbevolen berichten

Ik heb op het forum gezocht naar wat het mooiste resultaat geeft qua velgen onder een 2.8. Rob heeft bijvoorbeeld voor 9J velgen geplaatst met 10mm spoorverbreders. (zijn winter set, kon alleen geen foto bijvoegen) Hoe krijg ik zo'n zelfde resultaat ook achter bij een 2.8?

Wat ik dus wil is dat de band net niet uit de wielkassen komen. Daar ik binnenkort nieuwe banden nodig heb wilde ik nieuwe velgen kopen met zomerbanden. Kan ik dit resultaat wat Rob heeft ook krijgen als ik bijvoorbeeld voor 9,5J velgen plaats, dus zonder spoorverbreders?

Achter wil ik graag zo'n zelfde resultaat bereiken. Misschien 10J achter plaatsen?

Of moet ik achter ook spoorverbreders hebben om dit resultaat te bereiken?

De uitgave voor de verlagings zet zal nog wel even op zich laten wachten. Dus het verschil naar de wielkassen toe zal bij mij nog groter zijn. Maar je moet iets te wensen over hebben ... toch?

Persoonlijk vind ik de 18inch velgen het mooiste staan. (na een hoop foto's hier bekeken te hebben).

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Niet alleen de breedte van de veld is van belang, ook de zgn. ET waarde. normaal ligt deze rond de 40-45mm. Volgens mij heeft Rob een ET van rond de 25 ofzoiets, daardoor komen de velgen ongeveer 20mm verder naar buiten dan met een standaard ET.

je kan de ET achteraf "verkleinen" door het plaatsen van spoorverbreders. 10 inch breed zal best passen, maar alleen met hoge ET, ik zelf heb een smalle Z3 en heb achter 9 inch breed maar wel met ET van 47

Grtz, marc

Link naar reactie

Rob heeft op zijn facelift:

voor: 9J*18 met ET45 en 10mm verbreding is dus effectief ET 35 met 225/40/18

achter: 9,5J*18 met ET22 zonder verbreding met 245/35/18.

Achter kan er zelfs nog een paar (2 of zo) mm bij als het moet, voor is maximaal :m:

Wel alleen van toepassing op een verlaagde auto zoals die van Rob anders wordt het minder mooi krijg je een big-foot idee :D

De voor-facelift roadsters met de brede heupen hebben zelfs nog een paar mm extra plaats. :huh:

Link naar reactie

Wel alleen van toepassing op een verlaagde auto zoals die van Rob anders wordt het minder mooi krijg je een big-foot idee :huh:

Smart-big-foot.jpg

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Eindelijk een paar leuke velgjes gevonden.

http://www.brock.nl/collectie/b4.htm

Ik zou graag voor de volgende versie gaan:

voor: 18 inch 8,5J ET-waarde 35

achter: 18 inch 10J ET-waarde 35

Er staat ook een pdf bestand bij echter geeft aan Nur HA. :sleepy:

Iemand een idee wat dit inhoudt en of deze combinatie nu echt past onder een Z3 Roadster 2.8 bouwjaar 1998 zonder verlaging etc. (komt nog ...)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.