Ga naar inhoud

TPMS gaat af geen lekkeband?


Mauritz

Aanbevolen berichten

Beste ZZZZ-ers,

Vanmorgen op de A1 onderweg naar mijn werk ging ineens het tire pressure monitoring system af (Rood lampje op het dashboard). Aangezien ik niet op runflats rij ben ik direct gestopt op de vluchtstrook. Rondje gelopen en alles leek er goed uit te zien, ben daarom rustig doorgereden naar een benzinestation 2km verderop. Hier heb ik alle vier de banden opgepompt. De voorbanden waren allebei oke, de achterbanden stonden allebei te laag, 0,2 bar links en 0,1 bar rechts. Ik zal vanmiddag met de lunch nogmaals langs een pomp rijden om de bandendruk te checken.

Het probleem is dat ik het lampje niet meer uit krijg. is er behalve het knopje voor de versnellingspook ook nog een andere manier? Ik rij een 2008 coupe en heb ongeveer 5000 km tot 7000km geleden nieuwe banden gekocht. Kan het met slijtage te maken hebben, dat er daarom minimale verschillen ontstaan die het TPMS opmerkt? Klopt het daarnaast dat het TPMS werkt door middel van de ABS, ik remde namelijk zeker weten niet op het moment dat het lampje ging branden, reed 110 op de cruisecontrol.

Bedankt alvast,

Mauritz

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Als ik mij goed herinner moet je even resetten. Dit ook bij nieuwe banden enzo..

Volgens mij langzaam rijden en een knopje (ASR???) een paar seconden ingedrukt houden.

aangepast door Bombadil
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.