Ga naar inhoud

Achterklep Coupe gaat niet meer open


Storm

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

Ik krijg mijn achterklep niet meer open. Niet met de sleutel (die ik wel in het slot krijg en naar links en rechts kan bewegen) en ook niet met de afstandsbediening. Het lijkt erop dat het mechanisme wel reageert op de afstandsbediening. Ik kan de knop helemaal indrukken maar hij 'unlocked' niet.

Wellicht nog belangrijk om te vermelden: De klep stond open. Ik drukte met de afstandsbediening de auto op slot en deed daarna de klep dicht om er vervolgens later achter te komen dat ik deze niet meer open kreeg.

Ik ben op verschillende Z3 forums dit probleem tegengekomen en er schijnt een oplossing te zijn om het slot manueel te openen (van binnenuit??). De oplossing wordt echter niet openbaar gepost maar wordt rondgestuurd via PM.

Wie kan me helpen?

Hartelijk dank, Storm

Link naar reactie

Het probleem ligt niet in het slot, maar er is kennelijk iets mis met het mechaniek achter de drukknop die normaal de vergrendeling opent.

Ik heb het zelf nooit geprobeerd, maar als je in de kofferbak klimt en de binnenbekleding van de kofferdeksel verwijdert moet je toch wel bij het mechaniek kunnen komen?

Link naar reactie

Hi MadMarky

Hartelijk dank voor je reactie.

Prima suggestie. Ik denk dat het mechaniek inderdaad achter de zwarte plaat zit. Probleem in mijn geval: Ik heb een ClubSport kooi in de auto met een kruisverbinding :). Vandaar dat ik op zoek ben naar een alternatieve wijze.

Link naar reactie

Alternatieven, ehm... Heb je geen handig neefje die klein van stuk is? :sHa_biggrin2:

Het is bij mijn weten niet mogelijk om van buitenaf zonder schade je kofferbak geopend te krijgen als de normale vergrendeling het laat afweten. Je kunt immers nergens bij.

Link naar reactie
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...

Goedemorgen. Allereerst excuses dat ik hier zo laat op terugkom.

Het antwoord is: WD40 en geduld. Ik had de WD40 in het slot gespoten maar er gebeurde helaas niets. Tot mijn stomme verbazing zag ik een paar weken later dat mijn vrouw (die niet van de storing wist) de achterklep opende.

Vriendelijke groeten.

Link naar reactie

Tot mijn stomme verbazing zag ik een paar weken later dat mijn vrouw (die niet van de storing wist) de achterklep opende.

Als dat mij was overkomen had ik het niet gepost :P

  • Like 1
Link naar reactie

Ik kwam er afgelopen weekend toevallig achter dat het slot van m'n achterklep niet meer vergrendelde met de afstandsbediening. Wil zonder er verder bij na te denken iets uit de koffer pakken, gaat ineens het alarm af. Oeps :blink:

Vergrendelen en ontgrendelen met de sleutel ging daarna wel, maar niet van harte. Thuis wat WD40 erin en nu gaat het slot weer soepel.

Nu is het afdichtrubber rondom de kofferbakgreep wel slecht aan het worden, zal ongetwijfeld vocht in het slot zijn gekomen. Maar eens zien dat ik dat rubber vervang voor een verse.

Link naar reactie

Dat is bij mij ook gebeurd.

Klep omhoog en wat lichte olie erin laten lopen zowel in het sleutelgat alswel rond de drukknop.

Na poosje werkt hij meestal weer.

Rubber rond de handgreep heeft hier niets mee van doen.

Rubber kost paar euro en het ziet er gelijk beter uit, maar let wel op vorige tip.

Succes

Link naar reactie
  • 4 jaren later...

Bij mij gaat de klep nu ook niet meer open. Vergrendelen/ontgrendelen werkt gewoon maar wanneer je de knop indrukt voel je het mechanisme niet pakken? Speelt nu al een paar weken, heb al meerdere keren wat WD40 in het slot gespoten en zelfs de vriendin het laten proberen, maar dat truukje hielp hier helaas niet 😄

Wat kan ik nog proberen? Klep omhoog gaat het hem niet worden als ie niet opent.

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Nog steeds wil de klep niet open. De cylinder van het slot lijkt gewoon te werken, zowel met de centrale vergrendeling als met de sleutel. Maar zoals genoemd pakt de ontgrendeling niet als je de knop indrukt. Ik heb al gekeken of ik iets kan met de kofferbak bekleding aan de binnenkant maar het paneel lijkt te groot om met gesloten klep te verwijderen. Iemand nog ideeën?

 

Enige andere optie zou dan zijn om het kofferbakslot vanaf buiten te "verwijderen"? 😶

Link naar reactie
  • 6 maanden later...

De auto moest voor APK en dan moet de kofferbak open kunnen. Bij deze het verhaal hoe ik het heb opgelost:

  • Je gooit vanaf de binnenzijde een torx T20 schroevendraaier in de kofferbak
  • Men neme bij voorkeur een lenig en niet al te lang persoon (hier helaas niet aanwezig) die tussen de voorstoelen door kruipt en in de kofferbak gaat liggen.
  • Men zoekt de schroevendraaier en draait de twee torx schroeven los in de handgreep aan de binnenzijde
  • Vervolgens is het zaak op het binnenpaneel van de kofferbak los te klikken, dit paneel zit rondom met pluggen vast. Heb je deze al eens los gehad (bijv voor het vervangen van je heckklappeabdichtungsgummi) en zijn er al wat pluggen afgebroken, dan zal het makkelijker gaan dan wanneer deze nog nooit eerder los is geweest.
  • Nadat het paneel verwijderd is kom je waarschijnlijk zoiets als dit tegen: spacer.png
  • Een ferme ruk omhoog aan het stangetje ongrendelt de kofferbak, waarna je kunt uitstappen en de kramp uit je ledematen kunt masseren.
  • Het stangetje kan daarna teruggeklikt worden (het hoort zo te zitten) en voor de zekerheid heb ik ook nog een tiewrap om het geheel gedaan zodat het stangetje niet meer zijwaarts weg kan schieten
aangepast door MadMarky
Link naar reactie
  • Administrator

Hoppa! En nu kan de kofferklep gewoon vrij open en dicht?

 

Misschien nog voor anderen: welke maat Torx heb je mee gegooid, of heb je eerst je hele bitjesset achterin gesmeten? :cynical:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.