Ga naar inhoud

Schakelaar ASC werkt niet


Aanbevolen berichten

Goedemorgen Z3 vrienden. Ik ben Gerard Beltman uit Rijssen, nieuw op dit forum en bezit sinds vorige week een prachtige Z3 2.8 uit 1998. Wij hebben er de afgelopen dagen ontzettend van genoten. Het is niet mijn eerste BMW (rijd zakelijk in een 320) maar wel mijn eerste cabrio.

Nu heb ik een vraag.

Ik heb het gevoel dat het in en uitschakelingen van de ASC+T niet werkt (volgens mij staat en blijft hij ingeschakeld).

De lampjes van de ASC tractioncontrol branden niet even bij het starten en gaan ook niet branden als ik de knop indruk. De auto reageert ook verder helemaal niet op het in- en uitschakelen. Wat zou het probleem kunnen zijn.

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik zou beginnen met het waarschuwingslampje.

't Zou me niet verbazen als dat stuk is of -minder prettig- verwijderd is...

Dat laatste is een klassieke truc van de louche autohandelaar: in plaats van een storing op te lossen vóór verkoop haal je gewoon het lampje weg...

Het storingsgeheugen van je auto uit laten lezen is een goed beginpunt, daarna weet je of ASC/T gewoon werkt. De dashboardconsole los maken om bij de lampjes te komen is niet heel ingewikkeld, maar dat kan altijd nog.

Overigens zal je weinig tot geen verschil merken tussen ASC aan/uit, tenzij je je Z fors de sporen geeft...

Link naar reactie

Hallo Gerard,

Bij mij kwam de schakelaar niet helemaal terug zodat deze ingeschakeld bleef.

Beetje WD 40 tussen de schakelaar gespoten en hij deed het weer.

Misschien bij jou ook het geval.

Link naar reactie

Hallo Gerard,

Bij mij kwam de schakelaar niet helemaal terug zodat deze ingeschakeld bleef.

Beetje WD 40 tussen de schakelaar gespoten en hij deed het weer.

Misschien bij jou ook het geval.

WD40 is niet altijd de oplossing voor dit soort dingen, zeker als het om plastic knopjes en electronica gaat. Laat die spuitbus nou maar lekker in de kast staan :wacko:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.