Ga naar inhoud

Toch nwe rims


joachim

Aanbevolen berichten

nou heb ik dus velgen gekocht

(VOOR WEINIG :lmao:

7,5j voor en 8,5 achter

et waarde is 41

maar hoe breed kan ik achter monteren zodat de band nog binnen het scherm valt

voor liggen nu 235-45-17 bridgestone potenza s02 (v profiel)

nou kon ik voor een schappelijke prijs 265-40-17 kopen michelens met v profiel

maar ik weet niet of ik dat eronder krijg bij mijn 1,9

anders zoek ik gewoon even verder voor een setje 245-40-17 of 245-35-17

groeten joachim

Link naar reactie
  • Reacties 12
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Joachim,

Deze velgen zou je eronder moeten krijgen, bandenmaat maakt qua breedte niet zo veel uit wat betreft passen of niet, is marginaal. Bepalend is veel meer de breedte en ET waarde van de velg.

Echter de genoemde maten 235/45 en 265/40 zijn erg hoog. Hou het bij de BMW breedte/hoogte verhouding 225/45 voor en 245/40 achter kom je het beste uit met je prestaties, 215/45 aan de voorkant kan ook.

groet en suc6,

Pierre

Link naar reactie

Sorry, maar ik begrijp graag een discusie.

Kan iemand mij uitleggen wat je met met 7,5j bedoeld en met de ET waarde.

Het verhaal m.b.t. de banden snap ik wel. Wellicht dat één van de kenners mij wat kan vertellen. :m:

Link naar reactie
Sorry, maar ik begrijp graag een discusie.

Kan iemand mij uitleggen wat je met met 7,5j bedoeld en met de ET waarde.

Het verhaal m.b.t. de banden snap ik wel. Wellicht dat één van de kenners mij wat kan vertellen. :m:

Daar zal Pierre niet blij mee zijn, heeft 'ie al tig keer uitgelegd. Zoek even op dit Forum, er is héél veel info over.

Link naar reactie

Pffff. idd de zoveelste, miischien een leuk stukje over schrijven en dan even vastpinnen. Kost wat tijd, maar dan heb je ook wat.

7,5J is uitgedrukt in inch en geeft de breedte van de velg aan. 7,5 x 2,54 = breedte in cm.

ET waarde, tja, vind het zelf nog steeds moeilijk uit te leggen. :m:

Lees dit stukje tekst maar even.

Link naar reactie

tnx

maar bij er is dus geen standaard maximale breedte voor een z3 met een velg et et 41

ik vroeg me af wanneer de band niet meer binnen de spatbordrand valt

aangezien de meeste mensen hier direct spoorverbreder monteren zal dit inderdaad wel meevallen maar als er bijvoorbeeld bij sledgehammer 20mm verbreders opzitten dan komt dat dus op een nominale breedte van 235 +20 is 255

vandaar mijn vraag voor de 265

tja de 235 45 17 is redelijk hoog, maar de banden waren voor een erg goede prijs

en aangezien ik van 225-60-15 af kom ziet het er al een stuk beter uit :m:

ik vroeg het met af voor de achterband omdat ik als ik over een maand weer terug ben uit de states rustig moet sparen voor wat verlagingsveren en dan geen spatbordhappers wil hebben

groeten joachim

Link naar reactie

Joachim, je bent nu dingen helemaal door elkaar aan het halen. Eerst even melden dat de spoorverbreders geleend waren van een hoogst aardig persoon. ;)

Ten tweede, 235 is mijn bandbreedte inderdaad, maar daar kun je niet zomaar 20mm bij op tellen. :m: Bandbreedte kun je alleen vergroten door andere banden eronder te leggen.

Bijvoorbeeld, mijn velgen zijn 8,5J, dat gelijk is aan 215mm. Rond deze breedte moet je dan gaan zitten met je bandenmaat.

Spoorverbreders zorgen er alleen voor (zoals het woord al zegt) dat je spoor groter wordt. Door een schijf tussen naaf en velg te zetten komt (logica) de velg meer naar buiten.

Nog even voor de duidelijk, er wordt hier op het forum over 3 aspecten gesproken:

1. Velg breedte ( 8,5J / 10J etc...)

2. Bandbreedte ( 225 / 255 etc...)

3. Spoorbreedte ( afstand tussen de harten van beide velgen)

Link naar reactie

ok

ik dacht als je spoor 20mm verbreedt wordt per kant de totale velg dus verplaatst wordt naar de buitenkant van de auto

mijn eenvoudige conclusie was ( even niet rekeninghoudend met de et waarde van jou velg)

dat als er plaats is om de totale velg 20 mm naar buiten te plaatsen de ruimte onder het scherm dus groot genoeg zou moeten zijn voor een band die een stuk breder is, wat ik een btje over het hoofd had gezien is dat de band aan beide kanten breder wordt, maar omdat voor en achter de velgen een zelfde et van 41 hebben, komt de achter velg toch meer eruit.(richting buitenkant auto)

als je een spoorverbreder plaatst, dan veranderdt de et waarde niet maar wel de et waarde ten opzichte van de auto

ik weet het komt niet echt duidelijk over maar ik heb nachtdienst gehad 9uur en maar 4uur geslapen dus ben niet echt optimaal scherp :)

Om nu een nwe vraag te stellen, mits een band evenredig breder wordt t.o.v de velg.

als het mogelijk is om een wiel met 235 band erop 20mm naar buiten te verplaatsen. is het theoretisch gezien niet mogelijk om een band van 235 + 2*10 is 255 te monteren (dit zou dus voor de velg met dezelfde et waarde een spoorverbreding van 10mm zijn en monteren van banden die 20mm groter zijn

:o:o ;) :(:( B) :m:

i.i.g hartelijke dank voor de moeite

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.