Ga naar inhoud

Lichtknop vervangen.


Bigpapa

Aanbevolen berichten

Heren ik heb een how to gezien over het vervangen van de lichtknop voor een verchroomde knop.

Maar helaas klopt bij mij niet helemaal.

Ze zeggen dat je de moer eruit moet draaien maar bij mij zie ik geen moertje zitten

33ah0f5.jpg

Wie weet hoe het dan moet.

Ik heb al gegoogeld en op dit forum gezocht maar helaas.

Wie weet het.

En draaien kan niet want als ik aan de knop draait, dan dim ik het interieur verlichting.

Ik wil namelijk ook het lampje vervangen die is defect bij mij.

Dus graag jullie expertise.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Bedankt @Ronlittle.

Het is gelukt, gewoon naar links draaien tot hij niet meer gaat en dan ff een klein beetje kracht en je kan hem losdraaien.

Dan maar gelijk de hele unit eruit omdat het lampje ook defect is.

En ik heb een hoop gelezen over rooklucht uit deze schakelaar dus gelijk maar aan inspectie gedaan.

Is maar goed ook, in de schakelaar zat allemaal wit poeder.

11sm8eh.jpg

Het loshangende lampje van 12v 1,2 w.

De stekker die je met lucht ff moet schoonblazen.

1ijr4j.jpg

De schakelaar unit onder de witte poeder van waarschijnlijk de slijtage,

fmnj38.jpg

Zo moet het eruit zien wil je geen sluiting of rook krijgen. De stekkers moet ik nog even doen zie ik.

21mapg2.jpg

Niet met een compressor schoonspuiten want daar staat te veel druk op.

Dit kan je kopen bij action voor € 0,99 cent. Komt altijd van pas.

Dit is speciaal voor elektronica.

Link naar reactie

Dat witte poeder komt me wel bekend voor.

Ik heb dit ook een tijdje geleden gedaan en heb toen ook de hele schakelaar uit elkaar gehaald om de contacten schoon te maken.

Dat is even puzzelen, maar als je de schakelaar even goed bekijkt zit ie toch aardig logisch in elkaar.

Contactjes oppoetsen met brasso, daarna goed schoon maken, netjes weer in elkaar zetten en hij doet het weer prima.

Die tip van druklucht van de action is een goeie, ik koop altijd busjes van 400ml voor 10 euri per busje inkoop,

maar ik zal er eens een paar voor 99 cent gaan proberen.

De reden dat druklucht gebruikt wordt is dat het droge lucht is, in compressor lucht zit doorgaans veel vocht,

bij bijvoorbeeld electronica en cameralenzen e.d. is dat vocht nou net wat je niet in je schoon te blazen objecten wilt hebben.

  • Like 1
Link naar reactie

Vandaag de druklucht gehaald bij de AC-tion :lol:

Het was geen 99 maar 299 cent, maar dat is nog best wel goedkoop

Alleen zelf maken is goedkoper :sSic_toilet:

Dan denk ik dat ze in de aanbieding waren. Maar idd is nog vele malen goedkoper. Ze hebben daar toch best goede en goedkope dingen.

Je kan het zelf maken, maar dan moet je rot eten eten. :punk::punk::punk::punk::punk:

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Ik krijg ook steeds meet dode punten in de dimmer van de dashboardverlichting, als de lichtknop zo makkelijk los kan ga ik die binnenkort ook maar eens inspecteren. Wie weet wat voor zooi er allemaal in zit.

Dan zit er idd heel veel troep tussen de veer en het maakcontact.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.