Ga naar inhoud

Stoel niet in hoogte verstelbaar: de stoel en ikzelf zitten vast


Ricks41

Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen. Mijn z3 heeft een standaard euvel dat de bijrijdersstoel niet meer in hoogte verstelbaar is. Nu heb ik mij geïnformeerden ervan overtuigd dat ik dit probleempje effe zelf kan verhelpen. (mede dankzij dit forum: geweldig!).

Ik had verhalen gelezen van mensen die geld vonden onder de stoel, wat vond ik: plastic clipje om een broodzak mee dicht te maken! ;-)

C4B3F72F-9306-4C43-A729-16828109D609_zps

Nu ben ik enthousiast aan de slag gegaan om stoel uit te bouwen om uiteindelijk het wormwieletje te kunnen vervangen. Wat blijkt, ziet mijn stoel er anders uit dan de stoelen die ik op diy voorbij zag komen. Wie kan mij helpen om te bepalen hoe ik aan wormwiel kan komen, kan dit überhaupt? (YouTube blijken met name e36 3 series te zijn en niet z3).

955415C6-D15B-461B-BB16-30A945B7D69A_zps

Link naar reactie
  • Reacties 5
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

wormwiel kan ook vastzitten even met een tang heen en weer draaien aansluiten en kijken of hij weer draait.

Zelfde ook gehad zo opgelost.en dan stoelen niet meer geheel uitdraaien uiterste stand. en wat vet kan ook geen kwaad.

succes. :)

Link naar reactie

Bedankt voor de tips, hierdoor ben in iets verder gekomen. Ik schrijf dit nu ook in de hoop dat anderen er weer iets aan hebben. In heb de stoel handmatig lager gezet en merkte dat dit stroef ging. Dit ging met veel geweld gepaard ( gehamer ). Erna op alle scharnierpunten wd40 gespoten. Alles aangesloten en merkte toen dat de stoel wel mooi omhoog gaat maar moeilijk omlaag. Alles weer uitgebouwd en toen de elektrische motor los gebouwd. Dus niet meer in verbinding met wormwiel. Ik wilde obv uitsluiten bepalen of probleem in wormwiel zat, motor of schakelaar.

De stoel met losgekoppelde electro motor weer aangesloten in de auto en schakelaar beide kanten op geduwd. Ik merkte dat de electro motor mooi draait in de stand gericht naar boven echter met heel veel moeite in de stand naar beneden. Gaat ook steeds langzamer draaien terwijl de schakelaar naar beneden gedrukt is. Lijkt wel op een elektromotor waarvan de batterij leeg is en de laatste energie restjes gebruikt om de motor te laten draaien.

Vraag aan degene die hem kan beantwoorden: ligt dit probleem automatisch aan de elektromotor? Lijkt mij vreemd dat hij wel de andere kant kan opdraaien echter naar beneden lastig. Is toch gewoon een kwestie van stroom omdraaien???

Link naar reactie

Ik heb eventueel (te ruil tegen doosje wijn), twee compleet gereviseerde stoelen (2 nieuwe motoren zitten er ook in) voor je: alles qua speling en verstelling is vorig voorjaar gerepareerd. Moet je alleen je zittingen en rugleuning oversleutelen. Zie mijn topic hierover.

EDIT 7 juni: Stoelen zijn al weg

aangepast door 2.5si
Opvolgende posts samengevoegd. Dan hoef je je eigen post direct boven de volgende ook niet integraal te citeren :-)
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.