Ga naar inhoud

Speciale kleur


Huub

Aanbevolen berichten

  • Reacties 20
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

eehh, wat bedoel je Huub?

Is toch best aardige wagen? Of verkoopt autodeBRUIN normaliter geen zwarte autos?

Vind donker zwart wel apart is weer wat anders als licht zwart

Link naar reactie
Is dat geen pleonasme? of is dat een tautologie? Hoe heet dat ook al weer?  :blink:

Men spreekt van een pleonasme als een deel van de betekenis van een woord of een woordgroep nog eens, 'dubbelop', door een ander woord wordt uitgedrukt. Voorbeelden zijn: witte sneeuw ('wit' is een inherente eigenschap van 'sneeuw' en maakt dus deel uit van de betekenis van sneeuw), een zwarte neger ('zwart' maakt deel uit van de betekenis van neger), iets opnieuw herhalen ('opnieuw' zit al besloten in de betekenis van herhalen), een verbetering ten goede ('ten goede' maakt deel uit van de betekenis van verbetering). Pleonasmen worden ook wel opzettelijk als stijlfiguur gebruikt.

Een tautologie is een combinatie van woorden die (bijna) hetzelfde uitdrukken en elkaar in principe kunnen vervangen. Men noemt dit ook wel dubbelop gebruik van woorden. Voorbeelden zijn: maar...echter; daarom (is het) dan ook...; zoals bijvoorbeeld.... Soms wordt een tautologie bewust gebruikt als een stijlfiguur of in een vaste uitdrukking. Voorbeelden van zulke geaccepteerde tautologieën zijn: blij en gelukkig, nooit ofte nimmer, enkel en alleen.

Link naar reactie
Google, always works.... :D  Pfff, die stof kregen wij in Havo-3 ofzo, allang weer vergeten.  :blink:

Huub niet. :D :D

;) :m: :D

Link naar reactie

Opa vertelt... :lmao:

Ik denk dat de verkoper bedoelt dat het om een metallic zwart gaat (cosmos?) en niet om een gewone matzwarte verf. De meeste van die auto-advertenties lijken toch al door een aap getypt, ik kijk er niet eens meer van op.

Marktplaats is nog erger trouwens... "M3 BMW 316i MOOISTE VAN NL" enzo. :D

Link naar reactie
Opa vertelt... :lmao:

Ik denk dat de verkoper bedoelt dat het om een metallic zwart gaat (cosmos?) en niet om een gewone matzwarte verf. De meeste van die auto-advertenties lijken toch al door een aap getypt, ik kijk er niet eens meer van op.

Marktplaats is nog erger trouwens... "M3 BMW 316i MOOISTE VAN NL" enzo. :D

Ik ook niet maar score hier wel weer een paar postjes op :D

Link naar reactie
Ik ook niet maar score hier wel weer een paar postjes op  :D

:) Ik zo ook. :D

Ga morgenochtend naar Engeland; kan 4 dagen niets posten (en lezen!). :lmao:

Link naar reactie

Ik ook niet maar score hier wel weer een paar postjes op  :)

:D Ik zo ook. :D

Ga morgenochtend naar Engeland; kan 4 dagen niets posten (en lezen!). :lmao:

Red je deze week de 1000 niet Rob :D maar wel een goed vooruitzicht hoop ik ff naar England.

Link naar reactie

2 goedkope vluchten, lang geleden geboekt bij Easyjet. Wilde altijd een keer Beatle-snuiven in Liverpool. Schijnt een aardige stad te zijn en anders is er altijd wel een pint Guiness te vinden. :lmao:

Link naar reactie
2 goedkope vluchten, lang geleden geboekt bij Easyjet. Wilde altijd een keer Beatle-snuiven in Liverpool. Schijnt een aardige stad te zijn en anders is er altijd wel een pint Guiness te vinden. :D

Zijn precies de soort reisjes die wij ook regelmatig maken, garantie voor veeel plezier :D :) Have fun, Rob :lmao:

Link naar reactie
en anders is er altijd wel een pint Guiness te vinden. :m:

icon8.gif Hou jij dat binnen?

Link naar reactie
en anders is er altijd wel een pint Guiness te vinden. :lol:

icon8.gif Hou jij dat binnen?

Dat is het eerste dat ik drink in Engeland. Traditie, inmiddels. ;)

net zoiets als een nieuwjaarsduik dus :m:

Link naar reactie
en anders is er altijd wel een pint Guiness te vinden. :lol:

icon8.gif Hou jij dat binnen?

Dat is het eerste dat ik drink in Engeland. Traditie, inmiddels. ;)

net zoiets als een nieuwjaarsduik dus :m:

Ja, maar dan minder zout. :lol: B)

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.