Ga naar inhoud

Je eerste auto


Partagas

Aanbevolen berichten

Mijn eerste was 'made & designed in NL': een zwarte Volvo 480 Turbo van 1989.

Gekocht met bijna twee ton op de teller en en er ruim een ton bijgezet voordat de roestduivel toesloeg. Hierdoor ben ik besmet geraakt met het sleutelvirus: regulier onderhoud, stoelen opnieuw bekleed, dashboardelektronica vervangen, koplampmotoren, ruitmotoren, ...

0651963-Volvo-480-S-1992.jpg

Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Mijn eerste eigen auto in 1999 was een Peugeot 205 1.9 GTI uit 1991. Veel plezier van gehad. Ik kijk af en toe nog wel eens naar het aanbod maar er zijn er maar weinig van over. Dat zelfde geld trouwens voor alle "hot hatches" uit die tijd: Honda Crx, Astra/Kadett GSI enz.

Link naar reactie

Mijn eerste auto - in Doha / Qatar gekocht toen ik daar twee jaar lang werkte - 6000 euro geloof ik - een Land Rover Discovery met ONGELOOFLIJK veel problemen! (lekkende koppakking, dus elke dag een fles water in de koeling) volledig afgebrande banden, waterkoeling systeem naar de knoppen, speling in de stuurwiel ophanging...

V8 4.6 i benzine. Op een tank van 90 liter reed ik ongeveer 250 kilometer.. HAHAHA wat een grap was dat!

Maar ongelooflijk van genoten en mee gelachen! Vol dronken in de nacht 360 graden spinnen bijvoorbeeld was een van de minder leuke ervaringen..

Je bent maar een keer stagiair en onverstandig in het leven....

IMG_4845.jpgIMG_4849.jpg

IMG_4835.jpg

IMG_3355.jpg

Link naar reactie

^^ Volvo 480... Heb het even opgezocht maar het NL ontwerp werd dus verkozen boven de andere ontwerpen van Bertone, Coggiola en Volvo's eigen ontwerpafdeling in Zweden. Knap!

aangepast door Partagas
Link naar reactie

635CSi_02_zps5norlv2h.jpg?t=1433307378

Mijn allereerste BMW was een 635 CSi van 1983 (precies zoals op de foto). Het was toen een van de eerste 4-traps automaten met maar liefst 218PK. Voor een prikkie gekocht met zware schade. Dik 3 maanden aan gewerkt en er toen al achter dat BMW onderdelen duur zijn. De striping (dikke en dunne streep) hoort ook nog op de frontspoiler. Peperdure stikkerjes, wel origineel BMW...

De kleur van de auto was Reseda grün en verder had ie alle opties zoals leer, open dak et cetera..

aangepast door Partagas
Link naar reactie

Uhh, m'n eerste auto: simca-1000-rallye1%2001.jpg

Maar daar mocht ik nog niet de weg mee op. Was pas 15. Alleen beetje mee gecrossed tot ie (na 2 weken) total-los was. (de hoge brandnetelstruik bleek een hoop puin met lage brandnetels......)

aangepast door Lmario
Link naar reactie
  • Administrator

Ook nooit een lease auto gehad. Ik heb nogal gewisseld qua leeftijd van auto's. Het nieuwste dat ik heb gehad was er een van nog geen twee jaar oud, het oudste (al twee keer vertoond:) 19 jaar oud ...

Link naar reactie

Nope, voor mij ook nooit een lease auto... Alles gewoon moeten kopen. In mijn auto-beginnersjaren 4e, 3e en 2e hands, later ook wel af en toe een nieuwe tussendoor :nasty:

De Z4 is ook 2e hands gekocht hoor :P

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.