Ga naar inhoud

Remklauw spuiten.


Bigpapa

Aanbevolen berichten

Ik wil mijn remklauwen mooi maken.

Heeft iemand dat wel is gedaan?

Je kan ze met een kwastje verven maar ook mooi spuiten.

Je kan de remklauwen ook eraf halen en gaan poedercoaten.

Wie heeft ze remklauwen al veranderd in een mooi kleur.

Wil graag een beetje idee op doen.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

Nog niet gedaan maar staat wel al een tijd in de planning.

Klauwen eraf en uit elkaar halen, goed schoonmaken met remreiniger. Remcylinder en glijstangetjes afplakken en dan spuiten met hittebestendige lak.

Eventueel kun je ze ook nog even laten stralen voor het spuiten, maar dan moet je wel goed opletten dat delen als de cylinder en de nippel voor de remslang goed beschermd zijn!

Link naar reactie

@Veloce waarom hitte bestendige lak?

De remklauwen worden nooit zo heet dat de lak gaat bladeren. En als dat wel het geval is dan zit er toch iets niet goed.

Ik heb al eerder gehoord dat mensen de remklauwen met gewone verf doen, en met hammerit.

Ik ben wel benieuwd naar wat foto`s.

Ik zelf dacht aan rood, maar goud kleur of zilver is natuurlijk ook wel deftig. Rood is wel erg opvallend, maar wel bruut.

aangepast door Bigpapa
  • Like 1
Link naar reactie

^mijn punt is dus, de hitte daarvan komt in de buurt van je klauwen, daardoor kan je verf op je klauwen beschadigd raken afbladeren, zelfde effect als er vlak langs gaan met een fohn oid. zeker als je weet hoe heet blokken en schijven kunnen worden.

maar voor kleurtjes, gebruik google eens, painted caliper z3 oid zal vast een hele hoop hits geven.

aangepast door lightning87
Link naar reactie

speciale kleur remtangenverf.

Besteld in usa ,tweecomponenten hittebestendig.

DSC_3280.jpg

Ga maar eens een stukkie rijden en rem een paar keer flink hard,stap uit en pak je remtang vast.

Upload daarna een foto van je verbrande vingers hier!

  • Like 2
Link naar reactie

Ik verf ze al jaren met hammerit. Ff lekker schoon maken met remmenreiniger, staalborstel en wasbenzine. Daarna 2x inkwasten en mooi resultaat. Ik zal eens kijken of ik een foto kan posten.

http://s12.photobucket.com/user/hmbais1976/media/Mobile%20Uploads/IMAG0866_zpsowabhpez.jpg.html

Dit was een test. Mijn eerste foto, maar ik zie geen afbeelding hokje waar ik de link in kan plakken.. ik gebruik mijn samsung mobiel.. tips?

aangepast door hans1976
Link naar reactie

Ga maar eens een stukkie rijden en rem een paar keer flink hard,stap uit en pak je remtang vast.

Upload daarna een foto van je verbrande vingers hier!

Ja maar je brand je vingers ook bij 80 graden dus die maatstaf zegt niet zoveel.

De meeste verf is minimaal tot 150-180 graden bestand. De vraag is of je klauw zó warm wordt, want dan heb je ook risico dat vloeistof al kookt, en je stofrubbers (om geleidepinnen en om de remzuiger) aan het smelten zijn. Als je daar regelmatig last van hebt, moet je weldegelijk hoge temperatuurverf gebruiken (doorgaans bestand tot 500 graden of heter).

Heb je nog nooit last gehad van deze symptomen, dan is de kans groot dat de temperatuur van de klauw onder de 150 graden blijft.

Ik denk dat je vooral moet kijken naar hoe goed de verf hecht en of deze hard is.

Veel BBK klauwen zijn gepoedercoat, en dat wordt gemoffeld bij temperaturen van 140-200 graden, en die hebben ook nooit last van overmatig bladderen of verbranden. De maximale temperatuur van je klauw ligt dus veel dichter bij het temperatuurgebied waarvoor normale verven geschikt zijn dan het temperatuurgebied waarvoor per sé hittebestendige verven gebruikt moeten worden.

Neemt niet weg dat hittebestendige verf niet geschikt zou zijn.

Dat zijn over het algemeen harde goed hechtende lakken (PU of epoxy etc, ook goed inert tegen remvloeistof etc)

Alleen als je echt hardcore het circuit opgaat en dot4 absoluut niet meer voldoet, dan moet je geen normale verf of poedercoaten gebruiken.

Link naar reactie

Probeer het maar eens met "gewone" verf dan, we zullen zien of dat op den duur goed blijft gaan.

Natuurlijk worden de remtangen niet zo heet dat ze roodheet staan maar wel heet genoeg om simpele verf te doen loslaten.

Link naar reactie

Probeer het maar eens met "gewone" verf dan, we zullen zien of dat op den duur goed blijft gaan.

Natuurlijk worden de remtangen niet zo heet dat ze roodheet staan maar wel heet genoeg om simpele verf te doen loslaten.

Ik heb een paar jaar rondgereden met klauwen die ik geverfd had met hammerite (=roestprimer+verf ineen).

Nooit losgelaten, en die hebben ook een europatour in de alpen overleefd.

Overbodig om erbij te vermelden dat ze toen wel heet werden :lol:

hammerite volstaat dus

Link naar reactie

Hammerite is dan ook weer niet echt een gewoon verfje..

Misschien niet standaard verf, maar blinkt ook niet uit in bestendigheid tegen hoge temperaturen volgens mij. (het was gewoon standaard hammerite, geen hoge temperatuur variant oid)

Ik heb het destijds gekozen omdat het bedoeld is om goed te hechten op enigszins verroest ijzeren oppervlak.

En het stond gewoon bij de gamma in het schap :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Ik kan jullie 1 ding zeggen, als jullie denken dat je remklauwen zo heet worden dat normale verf los laat dat zeg al genoeg over hoe vaak jullie remmen.

We zitten hier niet in de alpen, waar je heuvels heb dat je constant moet afremmen. We zitten hier op het vlakke land.

En als je remklauw heet wordt moet je toch is langs Ruud want dan lopen je blokken aan.

Door de rijwind koelt ie klauw ook weer af.

@GuidoK ik ben het helemaal met je eens.

Ik zou best wel willen weten of diegene het wel is hebben gedaan. Of denken ze dat alleen maar.

Maar ik kan je zeggen, op mijn motor had ik het ook gedaan, en bleef er gewoon op zitten zonder bladeren etc.

Remschijven die worden wel bloedheet bij het echte remwerk.

aangepast door Bigpapa
Link naar reactie

.

Ik zou best wel willen weten of diegene het wel is hebben gedaan. Of denken ze dat alleen maar.

Maar ik kan je zeggen, op mijn motor had ik het ook gedaan, en bleef er gewoon op zitten zonder bladeren etc.

Remschijven die worden wel bloedheet bij het echte remwerk.

Ik denk alleen maar, maar ik heb met m'n domme kop ook wel eens aan warme klauwen gezeten....

Ik zou zeggen waarom vragen als je het al weet ? Gewoon verven dan, leuke kleurtje opzoeken op google en spuiten/kwasten maar.

Link naar reactie
  • 1 maand later...

Nou de remklauwen zijn geverfd, en ik vind het een geslaagd suc6. Ik heb mijn zoons nu ook zover gekregen.

https://www.bmwzforum.nl/index.php?/topic/15466-big-papa-kogel-door-de-kerk-maar-brand-in-de-verstelling-koplampen/page-4

En ik weet zeker dat dit er jaren op blijf zitten. Eigenwijs? Nee hoor zelf uitproberen, en remklauw van motor wordt veel heter als een remklauw van auto.

Link naar reactie

Je moet het zelf weten natuurlijk, zou best goed kunnen gaan bij normaal gebruik. Maar als ik zie dat zelfs de lak aan de binnenkant van mijn velgen aangetast is door de hitte van de schijven ga ik niet gokken dat het bij de klauwen wel goed gaat. Ik pak wel eens een paar rondjes circuit mee en dat is misschien toch wat internsiever dan sportief rijden in de Alpen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.