Ga naar inhoud

Ritje Brabant 14 juni 2015


Aanbevolen berichten

  • Administrator

14 juni lukt mij een hele rit in ieder geval helaas niet (familie aangelegenheden bij zowel eigen als schoonfamilie). Ik ben dan wel ook even in Oisterwijk en zou dus moeten kijken of ik ergens nog een stukje kan meepakken ...

Link naar reactie

Bovenin dit Topic staan de stopplaatsen, wellicht kun je daar aanhaken. De route zal ik volgende week publiceren.

aangepast door rjhvangemert
Link naar reactie

....vanwege het aantal routepunten is dit ritje Brabant ook maar een halve dag...... <_< Trouwens mbv OsmAnd (gratis, maar beperkt qua aantal kaarten) of mbv OsmAnd+ (€6,49 en onbeperkt) kun je probleemloos .gpx files op je smartphone laden. De OSM (open sourcemaps) kaarten zijn up-to-date en worden regelmatig bijgewerkt. Ik heb OsmAnd afgelopen weekend uitgeprobeerd en het werkt feilloos. Netjes de route in beeld en als je een punt mist of ergens anders "instapt" dan wordt de route herberekend naar het dichtstbijzijnde routepunt (dus niet weer terug naar het gemiste punt).

aangepast door rjhvangemert
Link naar reactie
  • Administrator

Trouwens mbv OsmAnd (gratis, maar beperkt qua aantal kaarten) of mbv OsmAnd+ (6,49 en onbeperkt) kun je probleemloos .gpx files op je smartphone laden. De OSM (open sourcemaps) kaarten zijn up-to-date en worden regelmatig bijgewerkt. Ik heb OsmAnd afgelopen weekend uitgeprobeerd en het werkt feilloos.

Mooi stukje software, volg het al een tijdje, maar het ontbreken van een 3d view mogelijkheid is toch wel een groot gemis...

Link naar reactie

Idd jammer dat OsmAnd geen 3d-view heeft. Voor OsmAnd bestaat er wel een contour line plugin. Sygic heeft wel 3d maar die gaat dan weer slechter met gpx-jes om. Met RouteYou kun je wel van te voren de route verkennen mbv streetview.

Link naar reactie

Dat is dan weer mijn probleem: bij omzetten van GPX naar ITF gaan er altijd wel een paar routepunten op een ander plekje zitten. :muur:

Op zich niet zo'n ramp, maar Sygic (waar ik verder wel fan van ben, draait op alle 4 m'n Androids) heeft de onhebbelijke gewoonte om je bij het missen van zo'n routepunt je terug te blijven sturen totdat je het gepasseerd bent. :rant:

Verwijderen van zo'n tussenpunt is natuurlijk een oplossing, maar da's niet zo handig werken tijdens een groepsritje. Dus hebben we ook OsmAnd maar eens geinstalleerd om te zien hoe dat bevalt. :punk:

We raken overigens wel aardig off-topic.... sorry... :sEm_oops::sSig_ImSorry:

Link naar reactie
  • Administrator

Nog 1-tje off topic dan... Wel eens met een TomTom gereden? Die vrouwenstem lijkt steeds agressiever te worden na het missen van een routepunt :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Dat probleem heb ik nou ook met Sygic, dat je telkens teruggestuurd wordt naar het gemiste punt, bijzonder irritant. Het is wel mogelijk om dan dat routepunt te verwijderen tijdens het rijden, maar handig is anders.Trouwens de user interface van de laatste versie(s) van Sygic vind ik helemaal slecht. OsmAnd ziet er dan misschien minder gelikt uit, maar doet wat het moet doen en is voor routes rijden prima met die gedetailleerde kaarten.

Maar nu on-topic, er bestaat een kans dat ex Z3 3.0 rijder Marc die nu in een Porsche 911 Targa rijdt, ook met ons mee gaat. Welliswaar geen BMW maar verder oké toch? Wat mij betreft zijn alle 2-seaters welkom.

aangepast door rjhvangemert
Link naar reactie

ik heb een kleine mits en maar....

Dat weekend hebben we ook familiedag, ligt maar net aan hoe geellig het daar is:-)

Omdat we een redelijk stuk moeten rijden wil ik wel graag een slag om de arm houden.

Ik kan dus eigenlijk pas die ochtend vertellen of we er wel of niet zijn

Er is echter geen euro mee gemoeid toch.....dus dan is het niet heel spallend, 1 auto meer of minder?

Link naar reactie

Aanmelden is niet nodig, er wordt niets gereserveerd ofzo. Afmelden is dus ook niet nodig. Ook zijn er geen kosten mee gemoeid buiten de kosten die je zelf onderweg maakt (consumpties, tanken, etc)). Het is wel leuk om van te voren ongeveer te weten met hoeveel man we zullen zijn, maar in principe kun je de ochtend van de rit besluiten om wel of niet mee te gaan.

Link naar reactie
  • Administrator

Mag ik nog héél even off topic? :lol:

Sygic heeft verschillende versies. De gratis versie is idd anders qua vormgeving.

Veel plezier vast allen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.