Ga naar inhoud

Bandenspanning M coupé


Rosso Imola
 Share

Aanbevolen berichten

Jongens,

Even een vraagje, ik vind dat m'n coupé vaak de neiging heeft om onderstuur te krijgen. Mijn banden zijn rondom goed, wat doen jullie er in aan spanning? Zelf heb ik 2.2 voor en achter. Mischien dat het aan de banden ligt, Dunlop SP9000 misschien bij de standaard 17" een hoge en zwabberende zachte wang... :rolleyes:

Hebben jullie hier ervaring mee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 11
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

2.2 tot 2.4 werkt voor mij prima :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosso,

Ik had oorspronkelijk 8080 voor en SP9000 achter.

Ik ga het maar één keer zeggen: DUNLOP dat zijn banden die op CIALIS kuur moeten (voor de niet ingewijden CIALIS is een product van Lilly.com en de overtreffende trap van Viagra...Cialis doet het nl. 24 h)

Onderstuur is inderdaad mogelijk.

Heb ondertussen P Zero Nero 225/45 en 255/40 (245/40 bestaat niet). Voordeel is ook dat ze een 94Y load index hebben. Dus lekker stijf! Deze jongens kleven, alhoewel dan moet je niet m'n Venray filpmje bekijken.

Nee, echt perfect met 2.4 voor en 2.6 achter. Zelfs met 3.5 bar achter gaat het driften er moeilijk mee op nat.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Witten Drifter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie weten toch dat de  :blink: -coupe GEEN traction control heeft he?

En dat is nou het mooie van deze auto...

En Peter, ik zag inderdaad in jouw Venray filmpje dat je ook af en toe wat onderstuur hebt. Ik heb er zelf voornamelijk last van bij het snel/haaks insturen van scherpe bochten. Heb zelf bij een andere auto de SP9000's in 18" gehad en daar nooit echt problemen gehad met een zachte wang, misschien omdat deze lager waren.

Maar die 2.4 en 2.6, doe je dat alleen met circuit dagen of ook op straat?

Groetjes....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rosso,

2.4 en 2.6 is de aangewezen BMW druk voor beladen Z3M. Dus als je ze onbeladen gebruikt, dan is je zijwang iets harder en het confort ietsje minder. Wel opletten op op en afritten bij nat weer (lees op de gladde rijlijn waar veel rubber op de baan ligt),

Bij het driften heb ik vooral onderstuur bij scherpe bochten en te haaks insturen met te hoge snelheid. Gas eraf als je onderstuur hebt want anders blijft de neus maar naar buiten duwen. Wel niet bruusk eraf en zeker niet bij hoge snelheid.

Laatst op Papenburg reed de BMW hoofdtrainer met m'n auto voor driftles. Ik heb vooraan Powerflex assimetrische bushings laten steken en een beetje meer toespoor. Hij heeft ook een Z3M en vond dat de mijne met achteraan Kuhmo's 215/45x17 en voor 225/45 Pirelli heel nauwkeurig instuurde op haakse bochten bij +/- 100 km/h natuurlijk wel met overstuur als gevolg.

Oh ja , hoe breder je banden achteraan gaat hoe meer onderstuur je krijgt , en hoe smaller achteraan hoe meer overstuur. Dus proportioneel vergroten voor en achter tegelijk.

Hier kan je enkele fragmenten zien van Papenburg:

http://www.mdriftpower.com/~fd/

PS. Een beetje spelen met de bandendruk tot je de juiste setting hebt gevonden. Juiste ingangssnelheid voor de bocht en geleidelijk gas in de bocht kan je bochtensnelheid ook opdrijven. Oefen gewoon op circuit en hou het veilig op straat!

Groeten

Peter

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet zeggen dat ik de coupé net heb opgehaald bij BMW, hij was vandaag voor een APK en oil service maar er zat veel speling op de linker stuurkogel en de steunrubbers van de achterschokbrekers waren versleten. Het hele handeltje is vervangen en moet zeggen dat ik op het kleine stukje net al merkte dat de auto strakker stuurt dan vanmorgen.

Ik ga ook nog eens even testen met 2.4 2.6, ik hou je op de hoogte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tip, als je echt flink wil blazen op de Duitse snelweg (lees topspeed) dan wordt een hogere druk van 2.8 tot 3.0 aanbevolen :lmao: Normaal rijd ik ook 2.6/2.8, maar dan op 19 inch :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vind ik wel erg hard voor 19" Pierre. Maar goed, zelf heb ik de originele 17" er onder.

En Peter, ik moet zeggen dat ik met veel plezier naar de filmpjes gekeken heb, super! Heb de spanning nu verhoogd naar 2.4-2.6 en moet zeggen dat de auto nu veeel beter stuurt. Onderstuur bij insturen is nagenoeg verdwenen.

Groetjes, Roy.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

 Share

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt eventueel de cookie instellingen zelf beheren, anders gaan we er van uit dat je akkoord gaat.
Privacybeleid | Richtlijnen | Registratievoorwaarden & Forumregels