Ga naar inhoud

Motorkap slot


Partagas

Aanbevolen berichten

De chef van het onderdelenmagazijn heeft best even zitten zoeken :book: Is echt een toffe vent die al dik 30 jaar bij BMW zit dus hij vind dit soort rare zaken altijd leuk.

In ieder geval hebben de facelift modellen het beugeltje NIET. Toch maar monteren heeft geen zin want in het gat waar het beugeltje invalt zit verder niks. Facelift model heeft links en rechts een slotbeugel en dat heeft het pre-facelift model niet...

Volgens hem loopt er in München vast een man rond die ongetwijfeld weet waarom het onderdeel tóch in de catalogus staat :sCo_chinscratch:

Link naar reactie
  • Reacties 33
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

  • 1 jaar later...

Even dankbaar gebruik gemaakt van dit topic :thumbup:

 

Mijn motorkap ligt in het midden iets te laag kan ik dus verstellen door nummer 12 los te draaien.

http://nl.bmwfans.info/parts-catalog/E85/Europe/Z4_3.0i-M54/L-N/browse/bodywork/engine_hood_mounting_parts

Maar nu komt de grap, nummer 12 zit vast met een plastic schroef die compleet poreus is, zet de schroevendraaier erin en compleet kapot.

Nu heb ik nummer 12 opnieuw besteld bij de web shop van ekris zonet, maar even kijken hoe ik hem er af ga krijgen.

Ben benieuwd of nummer 12 compleet met schroef wordt geleverd, iemand een idee??

 

Ben er al achter nummer 13 is de splijtnagel die er bij besteld moet worden.

alleen per 10 te bestellen, kost weinig , dus geen probleem.

51 16 8 197 908

aangepast door bofkont
Link naar reactie
8 uren geleden, CorvH zei:

Als hij poreus is en dus uit elkaar valt, kun je hem er niet doorheen naar beneden tikken met een drevel o.i.d.?

Beste CorvH,

 

Probleem is dat alleen de kop poreus was, zeg maar waar je de schroevendraaier in steekt, de splijtnagel zelf is nog intact, wellicht voorzichtig uitboren met een heel klein boortje??

Schroevendraaier krijg ik er wel onder het hele blokje, maar wil niet te hard wrikken en zo de motorkap te beschadigen.

Link naar reactie
17 minuten geleden, lightning87 zei:

zijn dat die elendige schroefjes van de radiatorafdekplaat ? gingen er niet meer uit bij de montage van het sierplaatje/plasticje ervan, heb ze met tangetje eruit getrokken

Dat zou idd best kunnen, ze worden voor veel doeleinden toegepast als het nummer op google na pluis.

Probleem is dat de kop volkomen is vergaan dus kan er geen grip op krijgen, begrijp niet waarom bmw hier zo goed plastic ding heeft toegepast.

Had best van metaal kunnen zijn, wellicht  5 cent duurder.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.