Ga naar inhoud

stoelverwarming inbouwen


Aanbevolen berichten

  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Achteraf inbouwen is een forse klus; niet gigantisch moeilijk, maar vereist wel tijd en geduld.

Sander heeft een goed punt: als je voor een nette prijs stoelen mét stoelververwarming kan vinden (en je je eigen stoelen goed kan verkopen) is dat de makkelijkste route!

Tips als je achteraf wilt inbouwen:

  • maak de accupolen los vóór je de stoelen uitbouwt. Als je de gordelspanners aan de stoelen losmaakt met de stroom erop loop je het risico dat je daarna opgescheept bent met een mooi waarschuwingslampje op je dashboard.
  • zorg dat je voldoende ruimte hebt om de stoelen eruit te halen: dakje open, deur open en deuropening/dorpel afdekken met een laken o.i.d.
  • je hebt voor de stoelen zélf weinig bijzonder gereedschap nodig. De stoelrails zit met Torxbouten vast, niet iedere doppenset heeft die standaard aan boord. Om de bekleding los te halen heb je alleen een kniptangetje en een punttang nodig.
  • als je de stoelen er toch uit haalt: vervang de dempingsrubbers in de stoelrails. Deze verslijten en zorgen voor (naar voren en achteren) wiebelende stoelen. Nieuwe rubbers kosten je hooguit een paar Euro...
Link naar reactie

Dank je wel voor je tips. We gaan eens kijken naar de diverse opties. De stoelen zijn gister deels los geweest voor de reparatie van de stoelbediening dus het eerste klusje zit er op. Het is fijn te weten dat er altijd wel iemand is die raad kan geven op dit forum.

groet

Valentine

Link naar reactie

Ik heb zelf de standaard stoelen vervangen voor coupéstoelen met buttheaters.

Werd getipt door Nick en kon ze inclusief verdere binnenbekleding (deur) ophalen.

Overzetten is dan een fluitje van een cent, ik heb wel deels de verlopen naar de airbagsensor over moeten zetten (klik en klaar)

Ook heb je de schakelaars nodig inclusief relais als ik het mij goed herinner. (Marktplaats)

De gouden tip is inderdaad de dempingsrubbers te vervangen als je toch de stoelen uit de auto hebt.

Nog een tip is een 6-tal chassis ringen en langere bouten aan de voorkant van de stoelen, je zitting kantelt iets achterover waardoor je iets fijner zit, en als je langere benen hebt meer ruimte. (Ga ik ergens deze zomer doen)

In de how to sectie is meer info te vinden.

vergeet niet de airbagsensors weer vast te zetten, en als je toch de stoelen eruit hebt, even met het juiste leeronderhoudspul te behandelen.

Link naar reactie

En eventuele verzakkingen aan de wangen links en rechts van de rugleuning maar vaak vooral aan de zitting repareren, zitting geldt met name voor sportstoelen.Ducktape doet hier wonderen, ik heb het daarmee opgelost.

Dempingsrubbers zijn slecht als je bij het optrekken en remmen je stoel voelt bewegen naar voor en achter, er zijn tegenwoordig nijlon dempers voor.

Persoonlijk zou ik ook kiezen voor de originele verwarmingsmatjes, meteen de goede aansluitstekkers.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.