Ga naar inhoud

z3 2.8 of z3m


Aanbevolen berichten

Hallo, Ik ben Hans en op zoek naar een Z3. Nu zijn de 2.8 of 3.0 versies voor rond de 10k goed te vinden. Een Z3M trekt me echter meer, maar gaat richting de 20k. Is dit de investering waard? Zullen de Z3M versies stijgen in waarde of zijn er zoveel Z3's in omloop dat dit niet te verwachten is?

Ik weet dat het een beetje koffiedik kijken is, maar hier zit meer kennis dan bij een garage/dealer denk ik..

Groet, Hans

Link naar reactie

Wat de prijs nu zou moeten zijn voor een goede Z3M weet ik niet maar ik weet wel dat je voor 10K geen goede 3.0 koopt (strak en goed onderhouden, boekjes, niet al te gekke km. stand enz.). Dan ga je toch wel richting 12-13K hoor, zeker voor een automaat.

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

@ IBMW: Ik rij normaal een automaat en ben juist op zoek naar een handbak ;-)

Maar bedankt voor de indicatie van de prijs en de snelle reactie.

@ Emi, dat is net de vraag. Ik weet zeker dat het me geen 10k extra waard is, maar als een Z3M zijn waarde veel beter houdt kan het de moeite waard zijn..

aangepast door 2.5si
Samengevoegd. Hier had je niet meer dan 1 post voor nodig.
Link naar reactie

Nogal een verschil een M of een 2.8....

M zal waarde beter vasthouden dan een standaard, maar of jij dat uit wil geven...

Daarnaast koop een auto nooit als investering maar investeer in goud oid.

Link naar reactie

Er zijn toch een aantal auto's geweest die behoorlijk gestegen zijn.. weet jij toevallig wat een M een paar jaar geleden kostte? Zijn ze gedaald of gestegen? Er staan er namelijk niet veel te koop..

Link naar reactie

Ik heb mijn :m: 5 jaar geleden verkocht voor 15k en die staat nu op internet voor 22k dus ja een betere investering. Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat er in 5 jaar tijd zo'n waardestijging heeft plaats gevonden. Mijn tip mocht je de knaken hebben koop een :m:

Link naar reactie

Nou een Z3m blijft z'n waarden wel houden.

Mijn eigen Z3M 3.5 jaar geleden verkocht ... voor MINDER dan wat hij nu waard is (heb hem overigens weer teruggekocht :) evt. te ...............)

Zeker omdat hij nog technisch top is en altijd bij Ruud is onderhouden ... zit mijn Z3M nu op een taxatie van 21.000 en is het één van de drie originele Roodkapjes in NL (zover ik weet)

Of hij nog naar de 25k gaat ... wie weet, er is wel één roodkapje minder dan 1 jaar geleden op de weg. Maar denk vooral dat hij niet meer hard gaat afschrijven.

Volgend jaar zal hij dus ook wel nog rond de 20k zitten, het is immers een klassieker met de laatste echte M motor met mechanisch gas, dat rijdt toch beter dan een S54 blok (ook gehad)

aangepast door Ruud_19
Geen donateur geen sluikverkoop Roberto :p
Link naar reactie

Dat :m: `s in waarde zijn gestegen kan ik uit eigen ervaring bevestigen. Hoe ver ze nu nog gaan doorstijgen durf ik niet te zeggen maar gezien het zeer beperkte aanbod denk ik dat de prijzen nog wel zullen stijgen. Overigens zakken nette 2.8`s ook nauwelijks. Ik heb er 6 jaar geleden 1 gekocht met een ton op de klok voor 10k. Als je nu een nette vind zal die niet veel goedkoper zijn.

Je kunt 2.8 trouwens echt niet vergelijken met een :m: : een :m: is toch echt wel een compleet andere auto. Succes met je zoektocht!

Link naar reactie

Dat is zeker zo, maar na 2 2.8'jes te hebben gehad kan ik je vertellen dat je daar ook behoorlijk plezier mee kunt hebben :)

Zeker met een kleine softwareaanpassing en een G-Power uitlaat ;)

Hoewel ik uit de 2.8 in een 3.0 Z4 stapte ... vond ik de 2.8 Z3 meer fun.

Link naar reactie

2.8i is een leuker blok. (M52)

3.0 is elektrisch gas (M54).

231pk tegen 192 pk maar eigenlijk eerder rond de 220pk. (zeker met chip)

Is één mening, maar wel van iemand die meerdere 2.8's heeft gehad en meerdere 3.0i's

Ben iemand die van doortrekken houdt en sportief rijden, voor puur cruisen zal de 3.0i iets zuiniger zijn en rustiger lopen.

Link naar reactie
Geplaatst: (aangepast)

Ik dat ik beter een kia picanto kan kopen als ik er zuinig mee wil rijden hahahaha

Ik wil er ook een Z3 kopen om er fun mee te hebben en sportief te rijden.

Ik vind het gevoel van acceleratie erg leuk en dat gaat met een 2.8 toch echt beter dan een 1.8.

aangepast door hans1976
Hans, geen hele berg posts achter elkaar graag, bewerk gewoon even je eigen posts. Het is hier geen chatbox of Whatsapp ...
Link naar reactie

^ omdat ? toeval wil dat ik met 90 pk rond rij ( in m'n golf), en tja als ik de bocht net wat harder neem dan de gemiddelde weggebruiker ben ik asociaal bezig ? Waarschijnlijk wel in de ogen van de "nette" weggebruikers, maar dat ben ik dan ook in m'n Z, dat ding is helemaal gebouwd om snel te gaan en daar gebruik ik m ook voor.

Link naar reactie

Ik verbaas me keer op keer over de bedragen die momenteel in Duitsland worden gevraagd voor een nette ///M. Geen idee of ze het er ook daadwerkelijk voor krijgen maar wellicht toch een goede indicator.

Ik heb overigens ook zelf vele variaties gehad. Een Z3 1.8, een Z3 2.8, een Z4 3.0 en een Z3 ///M Roadster. In volgorde van plezier:

1. Z3 ///M Roadster

dan komt eigenlijk een hele tijd niets....

2. Z3 2.8

3. Z3 1.8

4. Z4 3.0

Link naar reactie

Ik verbaas me keer op keer over de bedragen die momenteel in Duitsland worden gevraagd voor een nette ///M. Geen idee of ze het er ook daadwerkelijk voor krijgen maar wellicht toch een goede indicator.

Ik heb overigens ook zelf vele variaties gehad. Een Z3 1.8, een Z3 2.8, een Z4 3.0 en een Z3 ///M Roadster. In volgorde van plezier:

1. Z3 ///M Roadster

dan komt eigenlijk een hele tijd niets....

2. Z3 2.8

3. Z3 1.8

4. Z4 3.0

Grotendeels mee eens, zou alleen de 1.8 met de 3.0 omruilen. Want tja, Powerrrrrr! :clapping:

aangepast door Euro
Link naar reactie
  • Administrator

In volgorde van plezier:

4. Z4 3.0

Beetje lullig voor diegene die jouw oude Z4 probeert te verkopen :lol:

  • Like 2
Link naar reactie

Beste hans,

ik rijd zelf een :m: sinds 3 jaar en gebruik hem als 2e of 3e auto, dwz 's winters lekker op stal.

Waar wil je de Z3 voor gebruiken ? Dagelijks rijden dan zou ik nooit en M kopen, da's zonde van de investering, en een 2.8 is natuurlijk ook een beer van een auto als 't om de powerrrrr gaat.

Ik heb hem destijds bij Ruud gekocht en ik weet dat hij niet minder waard is geworden, ook vanwege weinig km's.

Als je kijkt naar produktie aantallen zegt dat wat over de te verwachten waarde daling / stijging !

Suc6 met je zoektocht, en gooi wellicht eens een balletje op hier op 't forum :petje:

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.