Ga naar inhoud

Disa Unit of Dubbele Vanos? N52 Motor


prensesq

Aanbevolen berichten

ZZZZ'ers

Ben in het bezit van een 2006 Facelift Z4, nu wilde ik uit preventieve voorzorg de Disa vervangen.

Eenmaal bij de dealer gaf deze aan dat er bij dit type motor N52 een dubbele uitvoering aanwezig is?

Met een afbeelding vanuit hun systeem was dit ook duidelijk te zien.

Kan iemand mij bevestigen als dit daadwerkelijk om twee units gaat? En welk onderdeel nummer gaat het om?

En is een Disa hetzelfde als Vanos? Zo te lezen op internet voor dit type motor is de Vanos een Disa?

Alvast bedankt voor het reageren aangezien ik het graag wil vervangen gezien het licht klapperen van de klep.

De dealer heeft dit ook geconstateerd.

Link naar reactie
  • Reacties 2
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Disa en vanos zijn 2 heel verschillende dingen.....

Misschien moet er eerst een terzakenkundige diagnose gesteld worden voordat er lukraak dingen vervangen worden?!?

De vanos op de n52b30 is doorgaans niet zo'n probleem volgens mij. De disa ook niet, maar kan natuurlijk wel stuk zijn.

De vanos zit voorop je nokkenassen; de disaklep zit in je inlaatspruitstuk.(edit: 2 stuks)

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.