Ga naar inhoud

INSCHRIJVING GESLOTEN Europatour IV 3 t/m 11 september 2016 - Franse Alpen


BMW-Z-CSi

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Het inschrijftopic voor de Europatour IV is bij deze gesloten!

 

We vertrekken op zaterdag de 3e (Luxemburg), terugrijden op zondagochtend de 11e. 2 rustdagen, gemiddeld 250km rijden per dag (met mogelijkheid om hier en daar wat in te korten), goede hotels (met als het even kan een zwembad op de rustdagen) en alle dagen (behalve donderdagavond) weer diner inclusief.

 

De Franse Alpenpassen staan ditmaal op het programma. Naast de bekende en hoogste passen, zullen we minder bekende bergpassen passeren.

 

Een week lang weer ouderwets bergpassen rijden, genieten van de machtige Alpen, lekker eten, goede wijnen en gezelligheid. Heb je editie I en/of II meegemaakt, dan mag je IV eigenlijk niet missen :punk:.

 

Inschrijven/aanbetalen kan tot en met 15 januari. Om je inschrijving definitief te maken, geldt een aanbetaling van 20% van de totale reissom. Minimaal 8 auto's, maximaal 16. Vol=vol!

 

Kosten obv 8 nachten waarvan 7 nachten half pension, 1 nacht b&b (ex consumpties, tol, brandstof):

€ 700,00 p.p. obv 2p kamer

€ 860,00 p.p. obv 1p kamer

 

Over te maken op rek.nr. NL64 ABNA 0591532956 tnv R.O.B. Nieuwenhuis CJ ovv Europatour IV en forumnaam

 

DEELNEMERS BLAUW=AANBETAALD GROEN=VOLLEDIG BETAALD

01 - BMW-Z-CSi (2p)

02 - GuidoK (1p)

03 - gessel (2p)

04 - Scorpion (2p)

05 - mohikaan (1p)

06 - JK-Z4-3.0i (1p)

07 - Shoveltje (2p)

08 - Ferry76 (2p)

09 - Dakloozzz (1p)

10 - Z4andmore (2p)

 

PROGRAMMA (OVB)

Dag 1:

Vertrek vanuit Maastricht/Luxemburg door de Vogezen naar Megève.

Overnachting in de buurt van Megève.

Dag 2:

Rustdag o.a. mogelijkheid om bijv. de Mt. Blanc op te gaan of naar het Lac d'Annecy te rijden.

Overnachting in de buurt van Megève.

Dag 3:

240km

Passen o.a. Meraillet, Rosaland, Madeleine, Chaussy, Lacets de Montvernier, Glandon, Croix de Fer & Mollard.

Overnachting in St. Jean de Maurienne.

Dag 4:

191km

Passen o.a. Télégraphe, Galibier, Lautaret, Alp d'Huez, d'Ornon, Parquetout & gedeelte "Napoléonroute".

Overnachting in Corps.

Dag 5:

303km

Passen o.a. Allos, Champs, Félines, Buis, Bleine, Vence & gedeelte "Balkonroute".

Overnachting in Carros.

Dag 6:

Rustdag o.a. mogelijkheid om naar de Franse Rivièra te gaan of één van de optionele routes te rijden ('s avonds géén diner in hotel).

Overnachting in Carros.

Dag 7:

270km

Passen o.a. Sinne, Couillole, Raspaillon, Bonette, Restefond,Vars & Izoard.

Overnachting in Briançon op de Montgenèvre.

Dag 8:

188km

Passen o.a. Montgenèvre, Cenis, Madeleine, Iseran, Petit St. Bernard.

Overnachting op de Petit St. Bernard.

Dag 9:

Terugreis

 

Hotel Praz sur Arly

hotel01.jpg

 

Hotel St. Jean de Maurienne

hotel02.jpg

 

 

Hotel Corps

hotel03.jpg

 

Hotel Carros

hotel04.jpg

 

Hotel Montgenèvre

(volgt)

 

 

Hotel Petit St. Bernard

hotel06.jpg

 

 

  • Like 1
Link naar reactie

Ik wil graag weer mee inderdaad :)

Is september de beste maand om het te plannen?

Komt dat jouw het beste uit of is dat gemiddeld gezien het meest praktisch voor deelnemers?

Link naar reactie
  • Administrator

Is september de beste maand om het te plannen?

Om meerdere redenen. Het is ons beide keren goed bevallen, zo net na de zomervakantie. Toscane heb ik vanwege een grotere kans op mooi weer in juni gepland. En ook in Frankrijk is er een grote kans op winterafsluitingen tot in juni.

Daarnaast heb ik voor deze rit meer voorbereiding nodig, zeker nu Googlemaps met winterafsluitingen rekening houdt en Tyre daardoor dus ook. Bergpassen uitzetten in Tyre kan dus eigenlijk nog maar tussen juni en oktober.

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • 1 maand later...

De hoge passen aldaar zullen best leuk zijn, De regio's Alpes Haute Provence en Alpes Maritiem (Waterrijke Alpen)`hebben echter ook op ca. 1000m hoogte, schitterende, kronkelige wegen langs 100-300m diep uitgesleten rivierbeddingen/ravijnen = Gorges (m.n. rondom Castellane).

Zet mij voorlopig maar op de lijst

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

De bedoeling is inderdaad om naar het zuiden af te zakken Henk. Je staat er ovb bij, top :thumbup:

Link naar reactie
  • 1 maand later...
  • Administrator

Tijd om deze weer onder de aandacht te brengen :hypocritesmiley:.

Inmiddels al wat routes globaal uitgezet. Het wordt een rit van schrappen... er zijn gewoon teveel mooie wegen om in 1 week te stoppen :(.

Link naar reactie

Het wordt een rit van schrappen... er zijn gewoon teveel mooie wegen om in 1 week te stoppen :(.

Dat is toch heel makkelijk op te lossen?

Gewoon een europatour van 2 weken! :thumbup: :sHa_biggrin2: :thumbup:

Link naar reactie
  • Administrator

^ leuk, houd ik je aan Pim :lol:

Maarre... Franse bergen zijn ook top en we zullen ook een stukje door Italië rijden en misschien wel overnachten :)

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie
  • 2 weken later...

De interesse is zeker gewekt ! laten we het nu op "ja" houden. Het is nog ver weg..wie weet wat er allemaal in het vat zit :hypocritesmiley:

Link naar reactie

Ja, de bekende balkonwegen in Frankrijk

Dangerousroads.org heeft er een speciale rubriek aan gewijd. http://www.dangerousroads.org/europe/france/4467-balcony-roads-in-france.html

Maar als ik daar op kijk zijn de meeste aardig smal en weinig vergevingsgezind met die muurtjes aan de zijkant, als er een tegenligger aan komt heb je een probleem.

Gisteren is mijn dashcam binnengekomen, die gaat mooi de cols en bergweggetjes op video zetten voor mij :punk:

aangepast door gasman
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.