Ga naar inhoud

Alternatief voor bagagerek


Patrick040

Aanbevolen berichten

  • Administrator

Wanneer heb je dat voor het laatst gecheckt? Quota zijn van de week namelijk aangepast. Je zou nu foto's van 1MB moeten kunnen uploaden.

Link naar reactie
  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ridder,

Zojuist geprobeerd: 0,25 MB maximaal. Niet één foto kan erop :...'opload mislukt" 

H.

Link naar reactie

Cache geleegd.

Ik kan maar tot 1024 kB oploaden. 

Maakt het uit of ik een lid ben of een gast op dit forum ?

H.

 

Link naar reactie
  • Administrator

Je kunt bestanden van 1MB uploaden. De opslagruimte is 10MB. Donateurs hebben 50MB opslag.

Link naar reactie

 

Gelukt......Uiteindelijk..  Eén foto tegelijk.

Dank voor de tip, RR.......

 

Hier de Boot-Bag (op proef beladen)... 

DSC_0295.jpg

Link naar reactie
  • Administrator

Beschadigt de klep niet? Kan mij zo voorstellen dat die spanbanden door de wind kunnen gaan klapperen langs de lak(randen). En elke keer de klep wassen voordat de mat er op gaat. Maar het ziet er wel jofel uit moet ik zeggen!

Link naar reactie
  • Administrator

Dit ziet er inderdaad goed uit. Mijn enige aarzeling zijn de spanbanden aan de achterkant. Daar zit geen matje tussen als ik het goed zie en die raken denk ik wel de klep. Of lijkt dat maar zo op de foto?

 

Maar goed, je moet natuurlijk ook experimenteren om dingen te ontdekken,anders zouden we nooit verder komen. :clapping:

 

 

Link naar reactie

RR, Holmes, Harold,

 

Ik leg het matje net over de bovenrand van de klep zodat de spanbanden de rand van de klep en dus de lak niet raken.

Rijwind... De achterbanden liggen natuurlijk in de luwte van de rijwind, maar de zijbanden niet. Het is alleen proefondervindelijk vast te stellen of ze gaan klapperen.  In dat geval kan ik ze een of een halve slag draaien zodat ze niet gaan oscilleren. Nu zijn ze erg kort. Dat is gunstig. Bovendien... Ik rij zelden op de autosnelweg....

 

Trekhaak (!)

Die bestaat dus kennelijk ? Niet OEM,  heb ik vastgesteld.

Welk merk/ fabrikaat dan wel ? Ziet die er een beetje uit? Afneembaar ?

Uiteraard krijg je dan vragen: waar is je sleurhut  gebleven... hield die het niet bij?....haha !
 

(Overigens: onze Z4 zou een heel geschikte trekker zijn : groot vermogen, korte oversteek, strak afgeveerd, achterwielaandrijving, kortom: 10 punten als trekker. Maar ik begrijp het wel, de trekhaak is voor de fietsen, de boot, het zweefvliegtuig, maar nóóóóit voor de caravan, natuurlijk.

Tuurlijk...... wij kennen onze 'cultuur'.)

 

Je kunt een bagagekist op de trekhaak monteren. Is dat handig ?

Of je dat erg goed vindt uitzien is een kwestie van smaak.

Het lijkt me duur en ik vermoed dat het de auto staartlastig maakt. Rijdt dat wel lekker ?

 

Nogmaals : als je niet gaat kamperen heb je geen extra ruimte nodig.

Ik doe dat dus wel en heel graag ook... Voorlopig geef ik de voorkeur aan een kofferdekseltas.

Voor de volledigheid plaats ik ook even een foto van de Big-Zip van Ortlieb.

Die vind ik té groot. Als je dat geen punt vindt, is dat  qua kwaliteit de ultieme tas en je bagageruimte is dan énorm.....groot genoeg voor een heuse wereldreis door onherbergzame gebieden...

Tot zover..

Gr. H.

 

 

 

 

DSC_0274.jpg

Link naar reactie

Harold,

 

Tja, alles kán......

Je bent wel al een kleine 1000 euries kwijt als de trekhaak -compleet gemonteerd, zonder het elektronisch systeem in de war te schoppen !)-   erop zit.....

Voor een bagagekist, denk ik dan... mwah.....! Dan maar een eenvoudig tasje van 160 euro.....

 

Als je echt iets wil trekken, kan een trekhaak natuurlijk wel de moeite waard zijn. Dan kun je in elk geval alles slepen, ( de boten, de zweefvliegtuigen, de verhuiskar....)   maar ook kamperen in alle modaliteiten, caravan, vouwwagen,  of een aanhanger met grote tent erin, met volledige uitrusting voor een vast kamp van 4-6 weken... kan allemaal.
iedereen zijn voorkeur... het mooie is: alles kán met de Z4....

Dank. groet,

H.

PS. Toch: hoewel de Z4 alles kan trekken, gaat op jouw foto toch een beetje 'de staart met de hond kwispelen' ,  vind ik persoonlijk......  allez... kwestie van smaak.....

Link naar reactie
8 uren geleden, 2.5si zei:

Dit ziet er inderdaad goed uit. Mijn enige aarzeling zijn de spanbanden aan de achterkant. Daar zit geen matje tussen als ik het goed zie en die raken denk ik wel de klep. Of lijkt dat maar zo op de foto?

 

Dat lijkt mij ook, een eenvoudige oplossing zou wat schilderstape of tape die gebruikt wordt bij het polijsten van een auto daar te plakken.

Link naar reactie
  • 2 maanden later...

Kamperen met Z4

 

Ik was jullie nog een commentaar schuldig over ‘kamperen met de Z4', meer in het bijzonder het gebruik van een tas (bootbag) op het kofferdeksel, in plaats van het bagagerek.

Op een andere plek op dit forum zal ik (later) ook  verslag doen van de verplaatsing naar een veilige plek in de koffer ruimte van de hydraulische pomp voor het dak, die ik in Zuid-Duitsland -preventief- heb laten uitvoeren.

 

Algemeen.

Kamperen met Z4 gaat heel goed, maarrrr ….je  moet wel zéér nauwkeurig voorbereiden en zéér kritisch je bagage selecteren en proefinpakken. Alles maar dan ook alles wat je niet strikt nodig hebt moet je vooral NIET meenemen. Die selectie is uiterst belangrijk en het is bepalend voor je vakantie. Je moet geen vitale zaken missen maar als je teveel bij je hebt wordt het inpakken telkens weer een gevecht dat veel inspanning en tijd (en ergernis) kost.

Wij hadden toch meubilair, (lage) stoeltjes, tafeltje en simpel kookgerei bij ons.

Zoals met tentkamperen (met een Z4 of met een giga SUV) altijd het geval is: goed weer is essentieel. Dat liet dit jaar (vier weken, Alpen, Italië en Z.Frankrijk) te vaak te wensen over…

 

Tas.

Het concept “tas op de kofferdeksel “ is geweldig. Het functioneert fantastisch. Zit muurvast. Veel en veel en veel beter dan het bagagerek, dat altijd beschadigingen zal veroorzaken. De tas heeft een groter volume dan bagagerek+  koffer(tjes) en het is gemakkelijk vast en los te maken en veroorzaakt absoluut geen beschadigingen. Super.

 

Minpunten van de bootbag :

Zoals al eerder aangegeven lijdt de tas aan een oerdomme ontwerpfout. Na compressie van de bagage in de tas (slaapzakken) bij het dichtritsen van de tas staat de spanning op de flap die de rits moet afsluiten. De rits wordt totaal dus totaal niet afgesloten en de tas is dus helemaal niet waterdicht. Je moet de alle bagage (zeker de slaapzakken) in plastic zakken doen om die droog houden. Dom.

Ik heb rubbertjes (stukken fietsbinnenband ca 20 cm) ) over de spanbanden geschoven en vastgeplakt op de plekken waar deze de randen van het kofferdeksel raken. Beschadiging is dan zo goed als uitgesloten. Ik probeer foto’s bij te voegen….

 

Kort en goed: kamperen met de Z4 …DOEN!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 1 jaar later...

Hallo,

 

Nog even bij een oud topic aanhaken....

Ik wil de zomervakantie met de Z4 gaan kamperen (niet koken maar wel slapen in een tent). Ik denk niet voldoende bagageruimte te hebben en wil een uitbreiding boven op het kofferdeksel.

Zit nu te twijfelen tussen een tas met spanbanden of toch een rekje. ik heb nu een rekje gevonden met vacuümpad bevestiging.

https://boot-bag.com/store/boot-bag-original.html

Is dit misschien een goede oplossing? Iemand ervaring of met andere oplossingen?

 

 

Link naar reactie
  • Administrator

Hoe waterdicht is je kofferbak nog met die banden die langs de rubbers van het kofferdeksel lopen? 

Link naar reactie
  • Administrator

^Die rubbers zijn bij de Z4 wel vrij dik. Dat zou denk ik wel los moeten lopen.

 

Wat ik een groter probleem zou vinden is dat je kofferdeksel wel echt branschoon moet zijn (en goed in de wax moet zitten) voor je er iets op vastmaakt. Anders krijg je gegarandeerd krassen. Dat lijkt me onderweg veel gedoe om daar iedere keer dat je je verplaatst voor te zorgen. Met een paar korreltjes zand en wat beter bochten- / hoge snelhedenwerk kun je je lol al op qua krassen ...

Link naar reactie

Dat is natuurlijk per persoon verschillend maar ik zie de auto als een gebruiksvoorwerp. Wel een hele mooie natuurlijk. Maar als ik op autobeurzen loop vind ik oude auto’s die een geschiedenis herbergen interessanter dan die spic en span gerestaureerde dingen.

 

dat gezegd hebbend, op mijn vorige auto (die ik nog steeds heb) had ik een Ortlieb 110l Duffelbag achterop. Daarmee vergrootte ik overigens de bagagecapaciteit naar dat van een Z4. Dus ik begrijp niet dat jullie nog een tas mee moeten nemen. 😂 

 

Maar goed, de Ortlieb tas heeft me nooit teleur gesteld.

 

voordeel van die duffelbag is dat je hem als rugzak kan dragen.

Link naar reactie
  • Administrator

Waarvan in dit topic hierboven overigens ook nog een plaatje in gemonteerde toestand op een Z4 is te vinden (al weet ik niet of dat de 140 l uitvoering of de 110 l uitvoering is)..

Link naar reactie
  • 3 maanden later...
Op 14-4-2015 om 20:42 zei Patrick040:

We willen met de tent op vakantie en we worstelen met de ruimte... Zo'n bagagerek is een optie maar ik lees ook dat lakbeschadigingen geen uitzondering zijn. Toen kwam ik dit tegen;

http://www.boot-bag.com/bmw_z4_luggage_&_boot_racks.htm

Wat vinden we er van? Iemand ervaring ermee?

Ciao,

Patrick

Hallo Patrick. Inmiddels zijn we drie jaar verder en ben ik nieuwsgierig naar je ervaringen in die drie jaar. Heeft het gebruik gezorgd voor sporen in je lakwerk?

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.