Ga naar inhoud

Alternatief voor bagagerek


Patrick040

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

Zo'n mat laat op den duur echt wel krassen achter, zeker als er (ook al is het maar een klein beetje) vuil op de klep ligt voor het monteren.

Ik ga die vacuümzakken eerdaags ook eens halen. Ben benieuwd!

aangepast door BMW-Z-CSi
Link naar reactie

Klein aanhangwagentje is ook een goed alternatief :lol:

Bagagerek dus ook een dergelijke mat geeft zeker afdrukken/krassen.

Ik had 4mm rubber extra onder het Bagagerek maar de afdrukken staan wel in de lak nu. Moet wel zeggen dat de grote (blauwe) koffer er gewoon op bleef ook in Duitsland boven de 200km :lol:

Maar gelukkig wordt volgende week de achterklep netjes opnieuw gespoten.

Link naar reactie
  • Administrator

^ Na iedere keer gebruik je klep opnieuw spuiten gaat toch wat ver. Dan zou ik op zoek gaan naar een extra klep die je daarvoor gebruikt. Even de achterklep wisselen is bij zowel Z3 als Z4 niet zoveel werk namelijk ...

Link naar reactie

Ze verkopen dit systeem al meer dan 10 jaar en ik zie louter positieve reacties op forums in Engeland etc. Ook eigenaren van Ferrari's, Aston Martin, Lambo's, Z3 en Z4 Etc. Ik heb eerder zo'n bagagerekje voor een Alfa Spider gehad en dat liet inderdaad krassen/plekken achter. Maar daar schroef je de steunpunten op een klein oppervlak en de druk komt allemaal op die punten. Bij dit systeem schroef je niets en wordt de druk van het gewicht over een groot oppervlak verdeeld. De mat zou volgens gebruikersopgaven niet krassen.

Ik vind het de moeite waard om te proberen! Ik heb hem besteld, eind juni kan ik laten weten wat de ervaring er mee is; kat in de zak of niet?

Link naar reactie
  • 11 maanden later...

Heren, wat zijn de ervaringen met de mat en de tas ????

Ik heb zelf een rekje maar inderdaad: flinke beschadigingen. Toch behoort op vakantie gaan per Z4 tot het mooiste dat deze planeet heeft voortgebracht dus... laat je me weten hoe de mat en de grote tas erop werkt...? Dank bij voorbaat...

Link naar reactie

ik ben 2 weken in Frankrijk op doorreis/vakantie geweest met de Z4, gewoon minder meenemen. Ik had uiteindelijk nog teveel bij me.
Gewoon vaker wassen, beetje creativiteit en klaar.
E89 is wel wat anders schijnt, door het dak is de kofferbak nog kleiner.

Link naar reactie

Dank Haroldv, voor je rappe antwoord, maar nu een gewetensvraagje: 

Heb je die tour gemaakt al kamperend met een tentje (met of zonder zelf koken...?) waarbij één lid van de bemanning een vrouw was of zijn jullie (ik ga even uit van twee reizigers) langs hotels, chambres d'hôtes, b&b's, huisjes, in het algemeen, 'onderkomens' , gegaan... Dat maakt wel een verschil, ben ik bang.

Als je niet kampeert is de kofferruimte ruim voldoende, dat is zeker...

Met met twee man/vrouw en een tentje ook ???

Gr. H.

Link naar reactie

Hi,

 

Weinig geweten bij hoor...wij gingen echt op de bonnefoi, zonder tent, want dat past niet ?

We hadden bedacht dat een tent + campeerspullen + camping ook geld kost, dus gingen we elke dag op zoek naar een B&B.

Prijs tussen 60-80 euro per kamer, incl. Ontbijt. Dan slaap je echt luxe.

 

Leuke plekken gezien, fantastiche mensen ontmoet, echt een aanrader.

aangepast door haroldv
Link naar reactie

Om te voorkomen dat je krassen krijgt kan je van te voren een stuk transparante folie (wrap) op de kofferdeksel plakken.

De folie zal niet verschuiven dus ook geen krassen geven.

Dat plak je er zo op en is er na de vakantie ook weer zo af. Zie ebay en marktplaats. 

 

Link naar reactie

Goedemiddag! 

 

Ik zie dat ik mijn ervaringen met de bag nog helemaal niet gedeeld heb. Bij deze!

 

Om te beginnen met het belangrijkste; de bootbag heeft geen enkele beschadiging of kras achtergelaten! Het is een grote tas waar veel inpast. Wij kozen ervoor er voornamelijk kleding, handdoeken etc in mee te nemen.

 

We hebben een prachtige roadtrip van 17 dagen gemaakt! Cote D’azur  van St. Tropez naar Monaco (prachtige kustweg!), Toscane (wauw), Gardameer en terug over de Routes des Grandes Alpes van zuid naar noord. Deze route loopt van de Middellandse zee naar Geneve over de prachtige Alpen.

 

We hebben ongeveer de helft van de tijd gecampeerd, de andere dagen een B&B of hotelletje. Het is ons prima bevallen! De afwisseling van luxe en basics in de natuur vinden wij geweldig.

 

Al met al kan ik jullie de Bootbag zeker aanbevelen! Hij is van stevig materiaal, waterdicht, door de speciale mat onder de tas geeft hij absoluut geen krassen en hij is gemakkelijk te bevestigen. Op deze manier neem je een tent met alle toebehoren mee. Hieronder wat fotootjes van de trip en de Bootbag. Dit jaar gaan we mee doen aan de Europarit. Deze rit is niet merkgebonden (wel voornamelijk cabrio's) Een soort rally (bolletje pijltje, checkpoints etc) die start in Oostenrijk. 

 

Groeten,

 

Patrick

 

360.jpg360.jpg360.jpg360.jpg360.jpg360.jpg360.jpg

 

aangepast door Patrick040
Link naar reactie
20 hours ago, haroldv said:

Stoer! Het is eigenlijk jammer dat er niets bedacht voor achter de auto oid.

 

Harold, Patrick, WKamphuis, 

 

De tas lijkt een goed alternatief voor het rekje. Er kan veel meer is en het is minder schadelijk voor de auto. En..tijdens een verblijf is de tas weg en.. geen rekje dus...

Wil je me het merk en type doorgeven en het bedrijf waar ik die kofferdekseltas kan kopen  en ook de folie (wrap)  die je bedoelt...?

Dank bij voorbaat.

 

Ja, ik heb ook gereisd langs B&B's en zo, maar dan heb ik geen rekje of  'buitenbagage' nodig.
Het punt is dat ik zo graag kampeer... (Maar alleen met goed weer. Slecht weer, dan hup,  een B&B , hotelletje in !)

 

Patrick, je geweldige foto's lijken errrg veel op mijn reizen:  exact dezelfde auto, dezelfde kleur en dezelfde velgen, dezelfde lage stoeltjes, hetzelfde lage tafeltje een iets kleinere tent en ja, ook met zo'n charmante vrouw....?...!

Ik heb zelfs ook de Route des Grandes Alpes gereden van Zuid naar Noord. Maar op de Glandon was het zo stervenskoud, zware regen én mist (hoe kan 't) dat de weg naar de Galibier afgesloten zou worden. Er kwamen (eerste week juni) auto's met een pak sneeuw op het dak uit die richting... Ik heb de RdGA tocht toen moeten afbreken en ik ben naar het Rhônedal gereden: 22 graden temperatuurverschil in een paar uur rijden !! 
Ik had ook al geprobeerd om foto's bij te voegen maar het systeem accepteert maar een heel klein databestand, (0,1 MB.) en/of ik ben niet geauthoriseerd.  

 

Harold, ik neem aan dat je niet doelt op een aanhangertje of zo. Alles kán, maar veel mensen vinden dat geen gezicht. Een bagagerek op een trekhaak zou wel kunnen. Omslachtig en duur vergeleken bij deze tas, lijkt me. De trekhaak is uiteraard niet OEM. BMW maakt geen trekhaak voor Z4.

 

Bij de weg.... is iemand bekend met het (peperdure) BMW (OEM) bagagerekje dat vast op het kofferdeksel wordt geklikt in twee rails die in principe permanent erop geschroefd zijn? Als je ze toch eraf neem blijf je vier (het boorgat afdekkende) schroeven zien....

Hoeft niet lelijk te zijn.

 

Dank voor jullie info !

 

Foto's à la Patrick zijn errrg inspirerend en dus welkom, wat mij betreft.. 

 

Allez... bonnes vacances à tous..

Salut, Henk.

 

PS. op een ander topicdraadje  heb ik vragen over een raammechaniek én een dak dat niet meer werkt. Dat zal wel samenhangen....

 

 

 

Link naar reactie

De link naar de website van de Boot-bag is; http://www.boot-bag.com/bmw_z4_luggage_&_boot_racks.htm . Je vindt daar ook instructiefilmpjes, de maten etc. Wij hadden gekozen voor de grote variant en die zou ik zeker aanraden. Je kunt geen ruimte genoeg hebben als je ook wilt kamperen.

 

Wij hadden dezelfde manier van reizen Henk; kamperen als het lekker weer is, wanneer het twijfelachtig is of als het regent dan lekker in een B&B. Je komt zo de mooiste plekjes tegen! Je kunt foto's bijsluiten door de eerst op een andere fotosite te plaatsen. Je kunt de foto's dan in je bericht plaatsen door op de button "insert other media" te drukken en via "insert image" de url kopiëren, voilà! Ik zal nog een paar fotootjes toevoegen omdat ik het niet kan laten haha

 

Alvast veel voorpret met de vakantieplannen!!

720.jpg

720.jpg

720.jpg

 

Link naar reactie
  • 4 weken later...

Heren vacanciers...,

 

De boot-bag lijkt best een slim ding, maar ik vind hem er wat rommelig uitzien. Hij kost € 136 + verzendkosten.

Veel mooier (en ook ca 50 euro duurder)  is een zeer hoogwaardig product van Orlieb, nl de Big-Zip, een 'expeditietas'. Water- en zelfs luchtdicht.

Nog een stuk groter dan de boot-bag, maar veel robuuster en 'strakker'.  

 

Niet speciaal ontworpen om op een kofferdeksel te plaatsen maar dan kán natuurlik wel. Een antislip rubbermat kun je natuurlijk overal kopen en spanbanden ook. Het verschil is dat er geen speciale bevestigingspunten op de tas zijn om hem af te spannen.

Dat is jammer anders zou deze tas een zeker een betere keuze zijn dan de boot-bag denk ik. Tip voor Ortlieb ??

Maar ik denk: is die niet zelf af te spannen ? Er zitten genoeg bevestigingspunten op.

ik wil het ding best aanschaffen maar willen jullie 's meekijken naar de bruikbaarheid?

Met name:  kun je deze tas goed afspannen op het kofferdeksel van een Z4 ?

Kijk 's op

- Ortlieb..hoofdstuk 'reistassen' en dan :  BigZip ...

- Als je Ortlieb googelt en afbeeldingen kiest  zie je een fransoos ("Snowleader") die het (kekgele) ding demonstreert. (gelukkig is ie ook het zwart..)

Wat vinden jullie ?

Als dit goed werkt zijn alle bagageproblemen voor Z4 kampeerders (of de meest luxe ingestelde (wereld)reizigers) en één klap definitief opgelost.

Kijken jullie even mee ?

Dank bij voorbaat voor jullie commentaren...

Gr. Henk.

PS. Ik kan nog steeds geen foto's bijvoegen, (bijlage is gemaximeerd op 0,1 MB )

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.