Ga naar inhoud

distributie deksel vervangen


Florisvh

Aanbevolen berichten

Hallo, mijn Z3 lekte.

Mijn garage zegt t volgende :

De uitslag van de diagnose.
De motor lekt via de disrtibutie deksel, in deze deksel zitten een aantal keringen die moeten dan ook vervangen worden.
Er moet wat koelmiddel en olie bij en het is alleen een flinke klus.
er moet veel uitgebouwd worden om er bij te komen.
De werktijd is ongeveer 5,5 uur.
Totaal met onderdelen, vloeistoffen en werk is het € 566.60.
Klopt dit? 5,5 uur?
vr gr Floris
Link naar reactie
  • Reacties 15
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Heb het zelf gedaan bij onze z3, leuk klusje om te doen maar inderdaad zoals GuidoK al schreef wat voor type z3. Of je vult gewoon je profiel even compleet in zodat iedereen ziet om wat voor uitvoering het gaat. Heb verder geen keering vervangen, alleen de pakking die lekte en uiteraard de pakkingen die ook los gaan gaan.

Olie viel volgens mij wel mee en koelwater heb ik meteen vervangen omdat ik ook maar de thermostaat en waterpomp heb vervangen. Maar dat zijn de kosten natuurlijk niet. ik heb de kop er vanaf gehaald en meteen dus ook de koppakking vernieuwd. en 1 olie kanaal zat dicht dus mooi alles schoon kunnen maken.

die uren of die kloppen heb geen idee maar ik heb er langer over gedaan, denk dat zij het doen via de onderkant. Dan hoeft de kop er niet van af.

Link naar reactie

Ja als het om een m52/54 motor gaat vind ik het een klusje van niks. 1,5 uur werk oid voor een ervaren monteur schat ik in.

Een pakkingsset heb je al voor 25 euro op ebay. Daar zal een garage wel wat meer voor rekenen (met origineel bmw onderdelen), maar toch.

Die 5,5 uur lijkt me enorm overdreven.

Link naar reactie

Sowieso die term al, wat is een "distributie deksel"? :huh:

Als ik de omschrijving van de symptomen lees denk ik dat de koppakking eruit ligt (olie en koelvloeistof lekkage?), waardoor de cylinderkop eraf zal moeten.

Daar vanuit gaande: Als er koelvloeistof in de motorolie is terechtgekomen (of vice versa) kan het wat werk zijn om het motorblok schoon te spoelen, al is 5,5 uur wel erg veilig geschat door de garagist.

Link naar reactie

kleppendeksel :wink: (dat is het enige wat ik er van kan maken, ook gezien de omschrijving en symptomen)

Als het om een koppakking gaat is het wel een realistische inschatting.

Maar dan heb je doorgaans geen olielekkage aan de buitenkant. (al zou dat in theorie wel kunnen)

Maar de topicstarter is volgens mij erg verlegen....

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

zou het geen kleppendekselpakking kunnen zijn ? tijdje geleden een bekende met een lekke kleppendekselpakking op zijn M54B22 (E60).

er staat trouwens er moet olie en koelvloeistof bij, dat wil niet perse zeggen dat het bij elkaar gekomen is ( al is die kans zeker aanwezig), of dat dit door het mankement komt. de omschrijving is nogal summier te noemen.

Link naar reactie

Bij de m43 heb je wel degelijk een distributiedeksel. De pakking zit tussen de onderkant kop en bovenkant deksel. dit is een u vormige pakking en op de hoek wordt de pakking na verloop van tijd steeds verder naar buiten gedrukt waardoor je olie lekkage krijgt. deze pakking kan op 2 manieren vervangen worden,van onderuit alles los gaan schroeven of je haalt de kop eraf.Bij de link zie je de pakking aan de voorzijde bovenop het deksel zitten. http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=CM11&mospid=48078&btnr=11_2064&hg=11&fg=30

Maar jammer dat de topic starter niet meer reageert over welk blok we het hebben.

Link naar reactie

Ja dat zou 'm ook kunnen zijn. de 'kettingdeksel' zeg maar. Distributiecarter.

De m52/m54 heeft natuurlijk ook zo'n ding.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.