Ga naar inhoud

Teutoburgerwald rit - 17 mei 2015


Delta737

Aanbevolen berichten

Aangezien er nog maar weinig ritten gepland zijn dit jaar, en als "wiedergutmachung" voor het annuleren van Sauerland-rit, organiseer ik 17 mei een rit door het mooie Teutoburgerwald! Op korte afstand van de Nederlandse grens, en toch al aardige heuvels en zelfs enkele haarspeldbochten! De rit zal het westelijke deel van het Teutoburgerwald aan doen, en doorkruist ook het Osnabrücker Land.
49519123820.jpg
Uitzichtspunt onderweg

Programma
De startlocatie is hotel Bismarckhöhe, Am Weingarten 41-43, Tecklenburg (circa 45 minuten van de Nederlandse grens).
Om mensen niet te verplichten een hotel te nemen, beginnen we iets later dan gebruikelijk. Verzamelen vanaf 9.30 uur, de start is om 10.30 uur.
17606429.jpg
Na een relatief korte ochtendetappe (ca 85 kilometer) is er een lunch bij het Altes Berghaus (Empterweg 2, Bad Essen).
gaestefluegel1_08.jpg
Daarna volgt de middagetappe van ongeveer 140 kilometer, met aan het eind (zo ongeveer rond 18.00 uur) een lekkere diner bij Landgasthof Mühlenkamp (Bocketaler Strasse 142, Ibbenbüren-Laggenbeck - slechts 500 meter van de Autobahn richting Nederland). Daar kunnen jullie genieten van een aspergebuffet!
spargelbueffet_2015_540.jpgaussenansicht_540.jpg
P.S. mocht je bovenstaand menu echt niks vinden, laat me dat dan even weten, dan zal ik met het restaurant alternatieven bespreken. Dit is echter maar beperkt mogelijk, voor het buffet hebben we namelijk wel minimaal 10 eters nodig. Op verzoek kunnen sowieso andere groenten worden geserveerd.

Betalingsgegevens:
De kosten exclusief diner zijn 20 per persoon, inclusief diner 36,50 (exclusief drinken), een koopje dacht ik zo :).
NL45 RABO 0301710082 (H.B. Dijkman, Eext) - graag onder vermelding van "TTW-rit + forumnaam"

Aanmelden kan tot uiterlijk 10 mei. Betalingen ook uiterlijk 10 mei svp.

Bij het aanmelden graag even aangeven of je van plan bent om 's avonds mee te dineren!
Naam - Aantal personen - Rit inclusief lunch - Diner; oranje = betaald
1. Delta737 (Herbert & Hendrika) 2YY
2. maRRco (Marco & Christina) 2YY*
3. Driver70 (Ronald en Erwin) 2YN
4. GuidoK (Guido) 1YY
5. vanesco (Jef & Ruda) 2YY
6. Individual (Jeroen) 1YY
7. mohikaan (Henk & Azam) 2YY
8. Cabriogirl72 (Judith & Herman) 2YY
9. MarliesRoy (Roy & Marlies) 2YN
10. BMW-Z-CSi (Rob) 1YN
11. .cornelis. (Andre & ?) 2YN
12. EzZzy Rider (Frank & Karin) 2YN
13. Z-ttree (Ed & Carla) 2YY
14. Bonfire (Freek & Irene) 2YY
15. HOFFR02 (Rob en Axel) 2YY

Aangemeld: 13 auto's, 23 personen. Diner: 14 + 2*

aangepast door Delta737
Link naar reactie

Wiedergutmachungs

rit! :thumbup:

Onder voorbehoud geef ik me op (ik moet ff checken met data) 1YY

aangepast door GuidoK
Link naar reactie

M.n. Guido zal blij zijn met dit initiatief!

Ook wij hebben belangstelling maar moet even kijken hoe het seizoen verloopt (de boot moet omstreeks die tijd naar zijn vaste ligplaats in Friesland)

Voor de piepeltjes die nog nooit van dat bos gehoord hebben:

http://www.isgeschiedenis.nl/militaire-confrontaties/slag-bij-het-teutoburgerwoud-varus-loopt-in-een-germaanse-hinderlaag/

Link naar reactie

^vraag is alleen of dat inderdaad daar heeft plaats gevonden, diverse historici betwijfelen dat :)

De plaatselijk VVV's en Horeca zullen wel overtuigd zijn.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

Ik houd de datum even vrij. Tecklenburg is op zich goed te doen vanaf hier. Zal Richelle even polsen. Als ik/wij mee ga(an) zal het zonder diner zijn.

Link naar reactie

Zou leuk zijn als het lukt Henk & Rob!

Ook wij hebben belangstelling maar moet even kijken hoe het seizoen verloopt (de boot moet omstreeks die tijd naar zijn vaste ligplaats in Friesland)

Ik houd de datum even vrij. Tecklenburg is op zich goed te doen vanaf hier. Zal Richelle even polsen. Als ik/wij mee ga(an) zal het zonder diner zijn.

Link naar reactie

HAd op FB al gereageerd als misschien, maar zet ons er ook maar bij.

is mijn laatste dag van mijn vakantie..leuke afsluiter...

2x YY

groetjes Judith

Link naar reactie

Leuk Judith (neem je Herman mee?) en Marlies en Roy, jullie staan er bij!

Ik heb de startlocatie en de kosten exclusief diner toegevoegd aan het openingsbericht. Ik hoop deze week ook de dinerlocatie rond te hebben :)

aangepast door Delta737
Link naar reactie

Het programma is rond! Er waren nogal wat mensen die de aspergerit misten dit jaar, wij eindigen daarom met een aspergebuffet :) Ik heb geen idee of het kan tippen aan wat men gewend was, maar dat zullen we wel zien.

De betalingsgegevens zijn ook toegevoegd. Graag uiterlijk 10 mei betalen.

aangepast door Delta737
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.