Ga naar inhoud

Benzinepomp kaput.


Albert

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat zou best kunnen, maar ik had haar 's-morgens helemaal volgetankt en ze zat nog 3/4 vol.

Monteur heeft gisteren de tank gedemonteerd, want hij moest de nummers van de pomp hebben om er een te bestellen.

Woensdag is ze weer klaar. :D

Link naar reactie
Ik heb wel eens gehoord dat als je pas laat gaat tanken, dat slecht is voor de pomp omdat die gekoeld wordt door de benzine zelf...

Ik dacht dat laat tanken problematisch kon zijn omdat eventueel bezinksel wat in je tank aanwezig zou kunnen zijn dan in je pomp terecht kon komen. Dat van de koeling wist ik niet.

Link naar reactie
Laatst nog per ongeluk Euro 95 erin gegooid nadat Shell de 98 uit het assortiment had genomen.

Ik tank niet anders dan 95, maar heb een 1.8.

Vereist de 2.8 dus 98?

Wat tanken de andere 1.8 rijders??

Link naar reactie
Ik tank ook gewoon Euro95 hoor. Ik geloof alleen dat de dure :lmao: rijders maar wel beter 98 kunnen tanken. :D

OK, als het goed genoeg is voor 3.0 is het helemaal goed genoeg voor 1.8. Bedankt, Super.

Link naar reactie
:lol: Ze is weer gemaakt. Er zit een nieuwe pomp voor een totaal bedrag van 297 euro. Rijdt weer als een tierelier.

Blijft zonde geld :m: kon je beter een BMC voor kopen ;)

Link naar reactie

Zonde geld ?

Aan een auto van 8 jaar kan weleens iets kapot gaan. Toch ?

De pomp kostte iets van 197 euro.

4 uurtjes werk....totaal dus 297.

Wel iets anders als 75 euro ex btw bij BMW.

Maar ja, ik had ook liever gehad dat de pomp niet kapot was gegaan.

Link naar reactie
Ik tank ook gewoon Euro95 hoor. Ik geloof alleen dat de dure :m: rijders maar wel beter 98 kunnen tanken. B)

Ik tank ook 95 met een 2.8 is duur zat :rolleyes:

De handleiding van mijn bescheiden 2.8je geeft aan dat de beste prestatie met 98 wordt bereikt en dat -let op- het verbruik ermee afneemt!

Link naar reactie
De handleiding van mijn bescheiden 2.8je geeft aan dat de beste prestatie met 98 wordt bereikt en dat -let op- het verbruik ermee afneemt!

zeker omdat het vermogen 10% toeneemt en je dus je gaspedaal minder ver hoeft in te trappen voor hetzelfde resultaat?

Link naar reactie

De handleiding van mijn bescheiden 2.8je geeft aan dat de beste prestatie met 98 wordt bereikt en dat -let op- het verbruik ermee afneemt!

zeker omdat het vermogen 10% toeneemt en je dus je gaspedaal minder ver hoeft in te trappen voor hetzelfde resultaat?

Het lijkt me heel sterk dat je 10% meer vermogen uit super haalt tov euro 95. Het zal een tikkeltje schelen, maar het zit meer tussen de oren denk ik. Net als de hype rond V-power van Shell en de nieuwe Bp Ulitmate benzine (die wel een hoger octaan heeft dan V-power dacht ik).

Ik wil wel eens een tankje erin gooien om het boeltje wat schoon te branden, maar verder hou ik het met de huidige benzine prijzen wel even op de normale euro.

Dit gezegd hebbende moet je natuurlijk wel weten waar je motor(management) op is afgesteld. Volgens mij wordt een :rolleyes: motor er niet gelukkiger van als je 95 erin gooit.

Link naar reactie
Het lijkt me heel sterk dat je 10% meer vermogen uit super haalt tov euro 95. Het zal een tikkeltje schelen, maar het zit meer tussen de oren denk ik. Net als de hype rond V-power van Shell en de nieuwe Bp Ulitmate benzine (die wel een hoger octaan heeft dan V-power dacht ik).

Ik wil wel eens een tankje erin gooien om het boeltje wat schoon te branden, maar verder hou ik het met de huidige benzine prijzen wel even op de normale euro.

Als dat zou kunnen... :huh:

Elke 1.8-rijder (en wie niet, ongeacht het type) wil wel 10% meer vermogen met een paar eurocenten per liter méér! :D

Link naar reactie
Het lijkt me heel sterk dat je 10% meer vermogen uit super haalt tov euro 95. Het zal een tikkeltje schelen, maar het zit meer tussen de oren denk ik. Net als de hype rond V-power van Shell en de nieuwe Bp Ulitmate benzine (die wel een hoger octaan heeft dan V-power dacht ik).

Ik wil wel eens een tankje erin gooien om het boeltje wat schoon te branden, maar verder hou ik het met de huidige benzine prijzen wel even op de normale euro.

Als dat zou kunnen... :huh:

Elke 1.8-rijder (en wie niet, ongeacht het type) wil wel 10% meer vermogen met een paar eurocenten per liter méér! :D

Ja joh. Ik had laatst perongeluk geld in de 98 pomp gegooid dus toen moest ik wel 98 in onze golf gooien. Nou dat is dus normaal een 1.6je. Stond er mooi ineens GTI achterop :D

Link naar reactie
Het lijkt me heel sterk dat je 10% meer vermogen uit super haalt tov euro 95. Het zal een tikkeltje schelen, maar het zit meer tussen de oren denk ik. Net als de hype rond V-power van Shell en de nieuwe Bp Ulitmate benzine (die wel een hoger octaan heeft dan V-power dacht ik).

Ik wil wel eens een tankje erin gooien om het boeltje wat schoon te branden, maar verder hou ik het met de huidige benzine prijzen wel even op de normale euro.

Als dat zou kunnen... :huh:

Elke 1.8-rijder (en wie niet, ongeacht het type) wil wel 10% meer vermogen met een paar eurocenten per liter méér! :D

Ja joh. Ik had laatst perongeluk geld in de 98 pomp gegooid dus toen moest ik wel 98 in onze golf gooien. Nou dat is dus normaal een 1.6je. Stond er mooi ineens GTI achterop :D

:D :lol: :D

Link naar reactie

Ben dus vorige week een weekendje er tussen uitgeweest met de Z. In totaal 500 km bijgeschreven op de teller. Onderweg alleen maar BP-tankstations dus tja, meteen even dat ultimate spul geprobeerd. Kan niet echt zeggen dat ik opeens een :huh: heb, of dat ik minder verbuik heb. Door het lange stuk snelweg is hij wel goed schoon geblazen, hij loopt nu veel rustiger, verbruikt minder en trekt vloeiender op.

Na de rit ook het olie- en koelvloeistof peil gechecked. Allemaal prima, bougie eruit gedraaid, en nu zit er wit/gele aanslag op de electrode's. Iemand die weet waar dat op duidt?

Link naar reactie
Ben dus vorige week een weekendje er tussen uitgeweest met de Z. In totaal 500 km bijgeschreven op de teller. Onderweg alleen maar BP-tankstations dus tja, meteen even dat ultimate spul geprobeerd. Kan niet echt zeggen dat ik opeens een :huh: heb, of dat ik minder verbuik heb. Door het lange stuk snelweg is hij wel goed schoon geblazen, hij loopt nu veel rustiger, verbruikt minder en trekt vloeiender op.

Na de rit ook het olie- en koelvloeistof peil gechecked. Allemaal prima, bougie eruit gedraaid, en nu zit er wit/gele aanslag op de electrode's. Iemand die weet waar dat op duidt?

Hmm geen idee wat dat spul is op die bougies. Maar jij merkte dus ook geen veschil? Ik vond ergens een kreet dat BP zegt dat je pas verschil merkt als je een keer of 5 BP ultimate hebt getankt. Klinkt als een goeie verkoop truuk, maar misschien hebben ze een klein puntje. Als je motor inderdaad eerst even wat troep uit het systeem moet werken dan krijk je pas daarna de voordelen.

Moet het eerst eens onder de 1.10 zakken...

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.