Ga naar inhoud

Storm


wizardofmu

Aanbevolen berichten

Ik was afgelopen Dinsdag bij Roodkapje voor een nieuw voorwiellager. Nog geen 1km van huis ben ik de dood ontsprongen, toen er uit het niets een groot segment van een heel lang bouwhek langs de Boelenlaan in Amsterdam, met een plotselinge rukwind van rechts tegen mijn auto aan vloog. In een flits trok ik mijn stuur naar links waardoor het hek toch nog met een behoorlijke klap mijn auto schampte en een eind voor mij op het wegdek terecht kwam. Gelukkig waren er geen tegenliggers. De schade aan mijn auto is aanzienlijk. Ik was echt blij met mijn nieuwe lager want mijn karretje rolde,ondanks de wind, weer heerlijk strak over de weg. Nu, BALEN!! Maar het had erger kunnen zijn.

aangepast door wizardofmu
Link naar reactie
  • Reacties 7
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Administrator

^Ellendig inderdaad.

Verhalen zou geen probleem moeten zijn als je foto's hebt en degene achterhaalt in wiens opdracht het hekwerk is geplaatst (beheerder bouwterrein). Die is als het goed is verzekerd tegen stormschade en zo niet dan is dat zijn eigen probleem. Van stormschade kun je toch wel aannemen dat het in Nederland geen overmacht oplevert, zeker als je bedenkt dat er al een volle dag tevoren een code geel / oranje was aangekondigd.

Het kost je mogelijk wel wat moeite te achterhalen bij wie je moet zijn: aannemers kunnen verwijzen naar onderaannemers, etc. Laat je daarbij niet teveel van kastje naar muur sturen; het gaat om de partij die het bouwterrein beheert. Of die onderaannemers inschakelt en hoe die dan onderling hun aansprakeljkheid regelen is voor jou in beginsel niet van belang.

Link naar reactie

Ja wat kan ik zeggen...

Dit overkwam mijn vader bij de storm in 2013 (ook ongeveer 1km van z'n huis):

schade2.jpg

Er viel een tak (zeg maar een stuk boom, een tak van 7m lang, 20cm dik oid...) op z'n auto tijdens het rijden.

Die ging ook door de voorruit en heeft 'm op een paar cm na gemist, anders was hij gespiest (die tak ging via de voorruit door de deurbekleding heen..)

Maar er kan natuurlijk een vrachtwagen op je vallen door een windvlaag. Storm kan gewoon gevaarlijk zijn.

aangepast door GuidoK
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.