Ga naar inhoud

" Nieuw" lid, Sjaakie, Z3 2.8


Aanbevolen berichten

Al een tijdje op het forum maar nu pas tijd om voor te stellen en hopelijk wat foto's te kunnen uploaden.

Z3 2.8 automaat, pre face lift

Nieuwe softtop van Memelink

Hardtop

Velgen: 18* 8.5J ET 35. Banden: voor: Michelin Pilot Sport 2 225/18/40 en achter 245/18/35

Nog in de planning:

Verlagings veren H&R 30 mm rondom, Hoop dat het niet gaat aanlopen vooral aan de voorkant :wacko:

Nieuwe RVS einddemper

Powerflex bushings voor.

Hoop dat het lukt met de foto's :blink:

Na de mods nieuwe foto's

Groeten Sjaakie

IMG_0058_zpsxwqeh0cw.jpg

IMG_0054_zps8v4mgqor.jpg

IMG_0057_zpshjyxbj98.jpg

Link naar reactie

Ongelooflijk eigenlijk dat zo'n Z3 na al die jaren nog zo'n beest is!

2.8 automaat - ik kan me voorstellen dat een aantal haar geleden weinig mensen automaat hadden besteld- iets dat nu wel anders is!

P.S. Hangt de uitlaat een beetje laag?

aangepast door kmk4444
Link naar reactie

Zoals jullie zien ben ik van plan rondom te verlagen met H&R veren 30 mm rondom. Ik maak me een beetje zorgen om de voorkant: 225/40/18 op een 8,5J velg met een ET van35.

De band is al aardig naar buiten gekomen met de 35 ET zie foto. Heeft iemand ervaring met deze specifieke velg/ band combinatie samen met een 30 mm verlaging? Gaat het aanlopen?

Stel dat het aanloopt in de wielkast: heeft iemand ooit een stukje van de plastic binnen spatbord weggehaald om het passend te maken? Krijg je dan water in je motor compartiment?

IMG_0076_zps9lcztamv.jpg

IMG_0075_zps9yzg9jwn.jpg

IMG_0074_zpsp00koblc.jpg

aangepast door Sjaakie
Link naar reactie

Waarom zou je verlagen? Om bij elke drempel zwaar af te remmen? M'n vorige een <Panther kallista> moest ik schuin over de drempels na eerst flink afgeremd te hebben. Nou dat gaat snel vervelen hoor. Ik vind het een genot dat ik gewoon over de drempels kan gaan met m'n Z3.

  • Like 1
Link naar reactie
  • Administrator

^ niet per se waar. Als je fatsoenlijke verlagingsveren (bijvoorbeeld Eibach Pro) neemt of een fatsoenlijk verlagingssetje (kw / bilstein / etc.) - waarbij fatsoenlijk niet de "street" versies zijn die alleen maar voor de show zijn - dan wordt het daar stugger van. Dat betekent dat je neus minder snel duikt bij remmen, je wielen minder in de kasten worden gedrukt bij drempels, etc.

Ik ben met mijn M onderstel + Eibach Pro aanzienlijk beter af dan met de originele M veren (met weinig kilometers) in het drempeloerwoud dat Amsterdam heet ...

Link naar reactie

Waarom zou je verlagen? Om bij elke drempel zwaar af te remmen? M'n vorige een <Panther kallista> moest ik schuin over de drempels na eerst flink afgeremd te hebben. Nou dat gaat snel vervelen hoor. Ik vind het een genot dat ik gewoon over de drempels kan gaan met m'n Z3.

Ik vindt het optisch te hoog. Er is mij te veel ruimte tussen de band en de wielkast. Hoe platter de band hoe meer dat opvalt. Is persoonlijke smaak denk ik. Als ik langzamer over een drempel moet so be it. Als het ook met langzaam rijden schrapen wordt, komt de veren set snel weer in de verkoop en verzinnen we wat anders.

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Ik had 30mm rondom is mij gezegd, met 19 inch 225/35 voor en 255/30 achter en bij vrijwel elke drempel was het raak, ik kreeg er wat van.

de voor veren heb ik laten zitten maar achter heb ik M veren gezet, ik ben achter 15 mm omhoog gegaan en kan vrijwel iedere drempel zonder schrapen nemen, heb een kilo of 20 in de kofferbak liggen, bij de laatste banden wissel wel gezien dat er hier en daar wat schade is aan de wielbakken.

Uiteraard us mijn velgmaat niet zelfde als bij jou maar het loopt net niet aan.

aangepast door .cornelis.
Link naar reactie

Sjaak Welkom bij de club ;-) mooie auto, super velgen...in ieder geval niet verlagen...gewoon zo karren..:-) veel plezier ermee.

grt Judith

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.